montering af SCHAUT CSV 300
Fra : SKR

Dato : 27-06-10 08:24

Hej
Vil høre om der er nogle der har monteringsvejledning til at ligge til en
SCHAUT CSV 300 strømforsyningstavle til at ligge.
Er lidt i tvivl om hvordan bat. og lader skal forbindes.

mvh
Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-06-10 09:51

SKR wrote:

> Vil høre om der er nogle der har monteringsvejledning til at ligge
> til en SCHAUT CSV 300 strømforsyningstavle til at ligge.
> Er lidt i tvivl om hvordan bat. og lader skal forbindes.

Lader tilsluttes direkte til batteriets poler. Jeg har andetsteds afterlyst
en manual til strømforsyningen...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-06-10 16:37

Carsten Stage wrote:

> Lader tilsluttes direkte til batteriets poler. Jeg har andetsteds
> afterlyst en manual til strømforsyningen...

Fik følgende fra en kontakt i Schweiz:

"Desværre ikke, har også prøvet at kigge på deres tyske internet men
desværre ingen diagrammer.
Men kan du ikke se hvor 12 V fra bilen tilsluttes strømforsyningen,
batteriet skal jo egentlig bare erstatte denne forsyning.
På deres tyske internet side kan jeg se at de har en eller anden funktion,
så man kan få kun nogle af de 5 x 12 V udgange udgange til at være aktive
når der hentes strøm fra bilen, det ønsker du jo nok ikke når du monterer
batteri. Den funktion skal du nok også kontrollere."

Ser ud til, at du skal maile Schaudt direkte...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : John

Dato : 27-06-10 16:22

Hej

2 sekunder tog det Google at finde linket her :
http://www.schaudt-gmbh.de/uploads/media/Schaudt07_GB.pdf

Med venlig hilsen

John

Fra : John

Dato : 27-06-10 16:25

Hej

Glemte lige at de er meget flinke til at sende PDF filer med
montagevejledning på deres produkter, skriv blot til :
kontakt@schaudt-gmbh.de så skulle problemet løse sig.

John

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-06-10 16:35

John wrote:

> Glemte lige at de er meget flinke til at sende PDF filer med
> montagevejledning på deres produkter, skriv blot til :
> kontakt@schaudt-gmbh.de så skulle problemet løse sig.

Det er en oplagt mulighed, men man prøver jo lige først selv at finde de
rette oplysninger.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-06-10 16:34

John wrote:

> 2 sekunder tog det Google at finde linket her :
> http://www.schaudt-gmbh.de/uploads/media/Schaudt07_GB.pdf

Har skam været der - men det giver ikke svar på spørgsmålet...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : SKR

Dato : 28-06-10 06:56

Hej
Har sendt mail, men ingen respons.
Har googlet og set siden, men det er blot en reklame for hvad de kan, det
jeg mangler er en installationsvejledning.

Fra : John

Dato : 28-06-10 09:12

> Hej
> Har sendt mail, men ingen respons.
> Har googlet og set siden, men det er blot en reklame for hvad de kan, det
> jeg mangler er en installationsvejledning.

Der må for pokker da være en der kan scanne en side eller 2 ind fra den
vejledning der følger med en ny unit, der fulgte da en hel bog inkl.
monteringsvejledning med da jeg købte min Adria 413LT fra 2009, der sidder
en schaudt 400 i.

John

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-06-10 17:46

John wrote:

> Der må for pokker da være en der kan scanne en side eller 2 ind fra
> den vejledning der følger med en ny unit.

Jamen så var der en løsning alligevel. Både jeg og Søren har modtaget det
efterlyste i .pdf filer. Tak for hjælpen John.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : SKR

Dato : 01-07-10 08:14

Også tak herfra, men synes ikke lige jeg kan se hvordan jeg skal koble
batteri og lader på "tavlen" ?

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-07-10 08:35

SKR wrote:
> Også tak herfra, men synes ikke lige jeg kan se hvordan jeg skal koble
> batteri og lader på "tavlen" ?

Du skal tilslutte laderen direkte på batteriets poler. Batteriet skal
tilsluttes terminalerne mærket KFZ. Det står for det tyske kraftfahrzeug der
betyder bil.
Altså skal batteriet på terminalerne som også strøm fra bilen skal
tilsluttes. Husk at indskyde en sikring af passende størrelse på +
ledningen, f.eks. 25A.
Jeg vil så foreslå, at du indskyder en booster, så eliminerer du muligheden
for, at bilen under start prøver at trække strøm fra campingvognens batteri.
Se efter dan 1212 her, hvor der også er installationsdiagrammer:

http://www.danpower.com/produkter.html

Lad eventuelt en autoelektriker lave sammenkoblingerne, så er du sikret mod
fejl.
Vær opmærksom på, at installationsarbejder på 12V delen i campingvognen er
omfattet af stærkstrømsreglementet(!), hvilket betyder at det kun må udføres
af en aut. elmontør eller tilsvarende.
Der er i en 12V installation tale om store strømme, menge ampere, hvilket
igen giver større brændfare end hvis der var tale om en 230V installation.
Forskellen er at der ved 12V trækkes cirka 16 gange mere strøm ved samme
forbrug!

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-07-10 15:05

Carsten Stage wrote:

> [...]
> Altså skal batteriet på terminalerne som også strøm fra bilen skal
> tilsluttes. Husk at indskyde en sikring af passende størrelse på +

Lige for at skære den ud i pap... ;)

Den omtalte Schaudt CSV 300 er ikke en lader, kun en strømforsyning, der
forsyner campingvognen med 12V når der er tilsluttet 230V til campingvognen.

Der skal altså bruges en seperat lader til batteriet, brug gerne en Ctek
lader. Det er ganske enkelt markedets bedste.

Vigtigt - hvis du er det mindste i tvivl, så søg proff. hjælp! Det er for
menigmand, som nævnt tidligere, ikke tilladt, at lave installationer i
campingvognen. Baggrunden er god - der er reel brandfare, hvis tingene ikke
gøres rigtigt.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : John

Dato : 01-07-10 14:39

Hej Søren

Ifølge side 4 i den engelske vejledning, er CSV300 beregnet til caravan uden
akkumulator i vognen, jeg vil formode at der ikke er noget lademodul
indbygget i CVS300, så du har kun glæde af din akku så længe der er power på
den - check med et multimeter om du får nogen spænding ud på klemmerne som
Carsten har nævnt.