Mon rocke søger nye venner eller vil han h~
Fra : Allan G

Dato : 21-06-10 20:36

Ja jeg gad da godt at vide hvad grunden til at Rockes leg med fugle har
ændret sig.
Og jeg håber han har lært af lektien

Her i dag fangede han en lille spurv, den kom han selvfølgelig ind i huset
med.

Det må han ikke, så de blev begge smidt ud, spurven i Rockes mund.

Normalt er de døde de fugle han slæber ind, eller tæt på.

Det var denne her nu ikke, så Rocke slap den løs i noget højt græs så han
kunne slå den ned igen.
Da det var sket et par gange måtte jeg jo kigge lidt på fuglen, Ja jeg har
revet hovedet af en del for en hurtig aflivning.

Der var intet galt at se på fuglen, lige udover at den var slemt stresset.
Så den blev kastet op i luften og slap fri.

Den var fanget uden kløer og tænder.

Rocke var lidt sur over at jeg havde taget hans nye legetøj fra ham.
Et par timer efter var der en vild larm fra haven, Denne gang var det en
skade han havde fanget på samme måde.
Det var dumt, for skaden kalde på sinne venner.

Så var der lige pludselig 2 skader over og 1 under ham, og 2 i hækken.

Han prøvede det bedste han kunne, men skaderne vandt denne gang.
Og hold da op hvor de kunne larme over sejren.

Han har nu taget skader før. De store havnemåger derimod, ja det er som om
de slet ikke er der, og så må man hellerer gå indenfor

Det er noget møg at mine, nu min kat fanger fugle i haven, men sålænge de
dræber og spiser dem er det ok med mig.

Skaderne må de godt slå ihjel for min skyld.

Jeg vil da håbe at han har lært lidt, og dræber med det samme her i
fremtiden.

Og så går der ikke så længe hvor han skal værer enekat, hehe han aner ikke
hvad der rammer ham

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 21-06-10 22:32

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> Ja jeg gad da godt at vide hvad grunden til at Rockes leg med fugle har
> ændret sig.
> Og jeg håber han har lært af lektien

Ævv Måske har han lært lidt.
Nu har jeg en levende mus i huset han har hentet i haven.

Det er sket før, ja Rocke og Kosmos havde en mus de ikke ville slå ihjel,
den boede under vaskemaskinen i 10 dage før jeg fangede den og smed den ud.

Æv jeg har fået en levende mus af Rocke. Igen.

Nu bliver det aligevel sjovt om han spiser den eller holder den som kæledyr
er det som kæledyr bliver det vist en nem sammenføring jeg skal lave.

Mvh Allan

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 23-06-10 09:31

Allan G skrev:

> [...]
> fremtiden.
>
> Og så går der ikke så længe hvor han skal værer enekat, hehe han aner ikke

Jeg er helt sikker på, at katte ikke har nogen empati med fugle og mus
og ikke kan se noget galt i at lege med dem og derfor heller ikke
forstår det, hvis deres mennesker har noget imod det.

Du kunne lige så godt prøve at forklare dem, at det gør ondt på græsset,
hvis de bider det.

Men de har de rigtigt sjovt, når de leger med en mus og prøver at få
legetøjet til at holde så længe som muligt.

Især når de er flere til at dele legetøjet.

God fornøjelse

Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 23-06-10 17:20

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Allan G skrev:

Klip mig

> [...]
> legetøjet til at holde så længe som muligt.
>
> Især når de er flere til at dele legetøjet.

Ja jeg ved det er deres natur, de tænder helt af på flyvedyr, og små
gnaverer.

Det er nu sket en gang før at mine katte har fanget en mus, som de blev
trætte af.
Der var intet sket med den, og den var kun sjov i et par dage, der blev den
fanget flerer gange inde i huset.
Tilsidst da den ikke var sjov merer, ja så så de den løbe rundt og tænkte,
der var musen.
den nåede at bo 10 dage under vaskemaskinen ude i bryggerset før jeg fik den
fanget og smidt ud af huset.
Og jo jeg har også fået halve mus som gave i skoene eller under sengen.
Så der er åbentbart forskel på mus ?

Mvh Allan

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 25-06-10 08:21

Allan G skrev:

> Og jo jeg har også fået halve mus som gave i skoene eller under sengen.
> Så der er åbentbart forskel på mus ?

Dvs at du får musen, når den er leget op?

vh
Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 25-06-10 18:59

> Dvs at du får musen, når den er leget op?
>
> vh
> Bjarne

Hehe ja når legetøjet er slidt op, så er de flinke til at dele

Spot, Rockes nye kat, Og ansvar, bliver vaxineret,øremærket,chippet og
kastreret her d. 28/6 Så han er snart klar til at flytte hjem.

Mvh Allan

Fra : Allan F

Dato : 28-06-10 02:41

> [...]
> fremtiden.
>
> Og så går der ikke så længe hvor han skal værer enekat, hehe han aner ikke

Det minder lidt om hunkat med killinger, der tager mere eller mindre dødt
bytte med hjem for at lære killingerne at jage. Det kan være han mener du
trænger til oplæring?

Allan F

Fra : Allan G

Dato : 04-07-10 18:06

"Allan F" skrev i en meddelelse

> [...]
> bytte med hjem for at lære killingerne at jage. Det kan være han mener du

Hej Allan F
Mit sene svar skyldes lidt ferie på en Festival.

Men sådan opfører hankastrater sig vist. ?
Det kan da godt værer han vil lærer mig op.
Han bliver hentet i morgen, og når jeg er frisk nok bliver hans nye kat
hentet, så er der vist ingen grund til at lærrer mig op merer

Mvh Allan G

Fra : Allan G

Dato : 05-07-10 19:31

> [...]
> Han bliver hentet i morgen, og når jeg er frisk nok bliver hans nye kat
> hentet, så er der vist ingen grund til at lærrer mig op merer

Og idag kom Rocke hjem.
Hold da op hvor han mangler en ny kat han kan lærer op.
Han var nu glad nok for at komme hjem, men han gik senerer og kaldte på
katte

Det er der snart styr på, jeg er vist klar nok i hovedet, på Torsdag efter
min lille ferie

Så får han vist nok at se til.

Stakkels Rocke, Men det bliver vist en af de rigtig nemme sammenføringer af
katte.

Mvh Allan