Max temp for 8600M GT
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-10 22:29

Prøver her, selvom diagnoticeringen stadig pågår på hele den bærbare.

Nevø klager over sin maskine, mærkelige farver efter 10 mins spil.

Efter at have testet maskinen i snart hoved og rø., kan jeg komme frem til
at det næsten kun kan være grafikkortet.

Maskinen er en Packard Bell Easynote SB86 med et 8600M GT gfx kort.

Efter 10-20 mins spil fryser billedet og hele maskinen, ca hver anden
vandrette bliver fnidret.

Har testet CPU med Super PI, temp lander på max 74 grader og ingen
problemer.
Memtest86 har kørt igennem, ingen problemer.

Og så til hvad denne gruppe handler om, har prøvet:

Counter-Strike Source
FurMark
3DMark06
ATI tool (virker også med Nvida)

Temp på GPU ryger snildt op på 85-95 grader og ca ved disse temp, begynder
maskinen så at gå i stå og lave det med billedet.

Men er 85-95 grader normalt for 8600M GT under 100% load?
Idle er GPU 65grader.

Lige nu er jeg igang med at finde diverse Linux Live CDer med Nvidia driver
og benchmark eller nogle spil, som kan presse grafikkortet. Blot for at
udelukke det ikke er Win7 installationen som er skidt.
Evt. anbefalinger af live CDer modtages også.

Det skal nævnes Nvidia driver er blevet opdateret fra 197.?? til nyeste
257.21 uden det hjalp.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kenneth

Dato : 22-06-10 08:07

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> billedet.
>
> Men er 85-95 grader normalt for 8600M GT under 100% load?

Jeg ved ikke hvad normal temperatur er for det kort, men det
lyder
af meget. Jeg kan dog fortælle at mit eget Go7800GTX også
har nået høje temperaturer, som endda har været lidt højere
end hvad I oplever. Min erfaring er at når dette sker,
så er det fordi blæserne i bærbaren trænger til at blive renset
for støv og andet skidt.

Måske en servicemanual kan findes hos producenten, som viser
hvordan den skal skilles ad?

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-06-10 09:23

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.working.invalid> crashed Echelon
writing news:4c20606c$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> end hvad I oplever. Min erfaring er at når dette sker,
> så er det fordi blæserne i bærbaren trænger til at blive renset

Jeg har kigget på blæseren, den var fin nok, og samme blæser (via
heatpipes) køler også CPU som har det fint.

Sammenlignet med egen bærbar (9650M GT) når denne ikke over 70 grader ved
load, og da dette er idle temp for 8600M GT, så må noget være galt.

Til historien skal siges at maskinen i april fik skiftet hele bundkortet,
så den ryger tilbage til reparation, for noget tyder på manglende
udskiftning eller for lidt kølepasta ved denne reparation.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kenneth

Dato : 22-06-10 20:38

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> bundkortet, så den ryger tilbage til reparation, for noget
> tyder på manglende udskiftning eller for lidt kølepasta ved

Jeg har kigget lidt omkring på nettet, og kan se at flere
maskiner
netop har problemer med en chip på bundkortet, som har
dårlige lodninger, så du har nok ret.

Der er flere der nævner at de også har problemer med lyden
når de mærkelige farver / frys kommer.

Med Venlig Hilsen
Kenneth