Tyndpladeskæring design
Fra : P.C.

Dato : 17-06-10 12:38

Hej , jeg håber at der er hjælp at hente her, det må være et emne der
kan skabe lidt trafik i en doven CAD gruppe.
Hvis jeg har en ide til en gadged jeg ved vil være populært -- hvor
stort markedet er ved jeg ikke men når der i forvejen produceres
airbrushes ret mange og selvfølgelig mest i "kina " så er det fordi
der er et godt marked, så hvorfor skulle en rigtig smart ting, som det
er mærkeligt ingen har tænkt på før, som hjælper i den grad hvis man
maler frække damer eller stor kunst, ---- det bedste ved det er at det
kan fremstilles extremt nemt med en laser skærer og extremt billigt i
olademateriale og vil se godt ud. Der skal modeleres lidt i en Solid
modeler, og beregnes lidt ud fra 3D modellen, for at finde formen på
de udskårne emner, men det er ren rutine, i forhold til hvad det
ellers er blevet diskuteret i denne gruppe og, der må osse være nogle
maskin folk, der læser her ; måske mangler nogle et produkt til deres
maskine - det er faktisk så nemt som....

Fra : Leif

Dato : 17-06-10 20:58

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Måske du kunne få mere hjælp, hvis du gad at stille det spørgsmål,
du ønsker hjælpen til.............
/Leif

Fra : Max

Dato : 17-06-10 21:53

Hej P.C.

> Hej , jeg håber at der er hjælp at hente her, det må være et emne der
> kan skabe lidt trafik i en doven CAD gruppe.

Gruppen her er for CAD folk, ikke tankelæsere. Prøv om du kan
forklare hvad hjælp du mangler.

Max

Fra : P.C.

Dato : 18-06-10 08:42

On Jun 17, 10:53 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej P.C.

> Gruppen her er for CAD folk, ikke tankel sere. Pr v om du kan
> forklare hvad hj lp du mangler.
>
> --
> Mvh
> Max

Jeg kan læse at dette ikke er den rigtige gruppe. Det ville jeg ellers
have troet, Men Så er jeg blevet så meget klogere,--- når "CAD folk"
ikke beskæftiger sig med hverken laser skærere eller Solid modeling,
og når gruppen ikke er for dem der bare bruger en laser skærer til
daglig men for "CAD folk", så er det jo bare ærgeligt.

www.ArtWanted.com/PC

Fra : GK

Dato : 21-06-10 21:28

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

og når gruppen ikke er for dem der bare bruger en laser skærer til
daglig men for "CAD folk", så er det jo bare ærgeligt.

jo der er folk der bruger lazer og cnc fræser drejrbænke og laver både cad
og cam 2D 3D ,, mig selv ink..
og jeg tror at det er den rigtige gruppe ... der er bare lidt svært at svare
på noget der ikke rigtig er et spørgsmål .. syntes du skal prøve at
forklare hvad du har tænkt dig ...om skriv det til noget andet ..hvis du
ikke vil ud med hvad det er du vil lave ... noget der er let at lave er også
let at kopiere ,, men der er jo patenter og den slags som koster kassen

mvh gert.

Fra : Leo Jensen

Dato : 18-06-10 09:24

On 18 Jun., 16:42, "P.C." <per.cor...@privat.dk> wrote:

> [...]
> og når gruppen ikke er for dem der bare bruger en laser skærer til
> daglig men for "CAD folk", så er det jo bare ærgeligt.

Vi ved ikke hvad du spørger om.

Har du et CAD-program ? Hvis ja, hvilket ?
Ved du ikke hvordan du får genereret en CAM-fil af det du har tegnet i
dit CAD-program ?
Eller mangler du input til hvordan du tegner din CAD-model ?
Er det et simpelt pladeemne, som kan tegnes i 2D, eller skal du have
opbygget en model, hvor flere pladedele passer sammen ??

MVH Leo

Fra : P.C.

Dato : 18-06-10 09:49

On Jun 18, 5:24 pm, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Er det et simpelt pladeemne, som kan tegnes i 2D, eller skal du have
> opbygget en model, hvor flere pladedele passer sammen ??

Måske er det forkert at jeg vender tilbage, men så lad dette være min
sidste mail, så gruppen ikke efterlades med nogen form for dårlig
stemning, det er der jo ingen grund til.
Men jeg kender en del til CAD og det fremgår forhåbentlig, faktisk er
jeg rimelig god til AutoCAD men her er det mig der fisker, ikke
gruppen. Det jeg "fisker" efter fremgår måske ikke helt tydeligt, men
det er mere fordi jeg er åben for forslag -- bare ikke på den måde at
jeg har lyst til at offentligøre hvad der måske, måske ikke, kunne
være en smart gadged. Det jeg leder efter fremgår nok alligevel.
Projekteringen er ikke noget problem for mig, men der er jo forskel på
at kunne projektere og producere.
Så tak, og undskyld jeg spurgte.

www.ArtWanted.com/PC

Fra : GK

Dato : 21-06-10 21:34

> [...]

være en smart gadged. Det jeg leder efter fremgår nok alligevel.
Projekteringen er ikke noget problem for mig, men der er jo forskel på
Så tak, og undskyld jeg spurte

spørg bare .. vi kan sikkert hjælpe ,, og det er nu det der er meningen med
gruppen ,, der er bare ikke nogen der tør spørge ..sikkert fordi man regner
med at det er pofessoer der er her i gruppen .. det er jo ganske blandet
folkefær her ,,

Fra : P.C.

Dato : 23-06-10 07:05

On Jun 21, 10:33 pm, "GK" <fjern...@mail.dk> wrote:

> [...]
> det er mere fordi jeg er ben for forslag -- bare ikke p den m de at
> jeg har lyst til at offentlig re hvad der m ske, m ske ikke, kunne
> v re en smart gadged. Det jeg leder efter fremg r nok alligevel.
> Projekteringen er ikke noget problem for mig, men der er jo forskel p
> at kunne projektere og producere.
> S tak, og undskyld jeg spurte
>
> sp rg bare .. vi kan sikkert hj lpe ,, og det er nu det der er meningen med
> gruppen ,, der er bare ikke nogen der t r sp rge ..sikkert fordi man  regner
> med at det er pofessoer der er her i gruppen .. det er jo ganske blandet

Hej.
Jeg er glad for den positive respons og at der er forståelse for hvad
det osse handler om altså det sædvanlige bøvl når en eller anden tror
han har fået en god ide, og så opdager hvor store barrierer der er i
virkelighedens verden især når det handler om innovation eller
nytænkning. --- Som sagt tvivler jeg selv på at denne gadget
overhovedet har den "højde" der er nødvendig for et patent, ---- Det
er jo ikke andet end en ide om en ting der ville være enorm smart i en
bestemt situation og det er lige ved at der er tale om at bruge ting
der allerede existerer blot sat op på en ny måde til et nyt formål --
godt nok kan man forestille sig at det bliver gjort på en smart måde
og det er jo netop derfor jeg spørger efter tyndplade skæring, fordi
jeg har et rimeligt billede af hvad der kan laves "imellem" de
allerede existerende ting ----- men at begynde at søge et patent er
nok en smule overdrevet. "tingen" kunne såmænd beskrives ved et foto,
men igen ; så skal der stadig bruges en masse tid og en del penge på
bare at beskytte noget, som måske måske ikke er noget.
Men jeg vil alligevel sige tak for den feedback jeg har fået, det er
pænt af jer at kigge på og svare på mine indlæg og jeg kan se
problemet er forstået og der osse ville være de muligheder her i
gruppen, som jeg regnede med. Det er jo ikke en ting jeg ligefrem
"brænder for" --- det kunne så være en sikkerhed for at det ikke bare
er et fortænkt projekt men en af de små ting man ser, hvor man tænker
"jamen det er da så simpelt, hvorfor har ingen tænkt på det før" ---
og der ville jo være utallige små gadgeds, af den slags som bare
venter på en laser skærer. så i min mail lå der da osse et ønske om at
se, om det er sådan at skærerene findes, men det er ideerne der
mangler.
Jeg vil se om jeg kan beslutte mig, om jeg skulle gå ud med denne ide
som jo alligevel bare er en af den type enhver håndværker med
mellemrum sikkert får, --- måske er meget mere vundet på den måde.....

Tak.

Fra : GK

Dato : 23-06-10 19:47

> [...]

som jo alligevel bare er en af den type enhver håndværker med
mellemrum sikkert får, --- måske er meget mere vundet på den måde....

jo jo kender det godt ,, jeg har selv fået flere geniale ider ,,men der er
fanme langt fra ide ,,og den ligger i butikkerne og kan sælges,,hvor skal
man begynde henne ,, måske du skulle tage kontakt til en prof opfinder
han/hende kan sikkert give dig gode råd om det du går med i ærmet
,,overhovedet kan føres ud i livet ,, mvh gert

Fra : P.C.

Dato : 25-06-10 06:33

On Jun 23, 8:46 pm, "GK" <fjern...@mail.dk> wrote:
> [...]
> han/hende kan sikkert give dig gode råd om det du går med i ærmet
> ,,overhovedet kan føres ud i livet ,, mvh gert

Ja, der er jo ingen grund til at prale fordi har man prøvet at få en
ide, som man så har opgivet fordi man enten ikke alligevel ville bruge
den tid og de penge det koster eller man måske har været lidt usikker
på om det var noget, ---- og så et par år efter pludselig ser den
exakt samme gadged, bare produkt udviklet, i en foretning som den helt
nye smarte hobby ting, jamen så vil de fleste nok ærge sig lidt. Det
er så sket et par gange for mig, den sidste gang var for mange år
siden da jeg overvejede om man kunne kombinere en slagboremaskine med
et stemmejern -- altså hvis boremaskinen ikke drejede rundt men kun
bankede, hvordan ville et stemmejern så fungere hvis det blev sat i
istedet for et bor. 5 år senere så jeg "elektriske stemmejern" efter
samme ide og det var vist årets træskærer gadged. Men det er somsagt
ikke den eneste gang og mon ikke mange håndværkere har det på samme
måde men bare ikke har modet eller tror nok på sig selv til af føre en
smart ide ud i livet.
Der er gruppen her måske den idelle, netop fordi der nok er mange med
tilgang til noget N.C. som læser --- og blandt dem måske enda nogle
der har lidt visioner om at bruge skæreren til netop den type gadged.