er jeg en vanskelig kunde ?
Fra : Benny Thomsen

Dato : 10-06-10 21:14

jeg købte sidste sommer en brugt Dethleffs CV hos en forhandler. Der var
efterfølgende en mangelliste som nu endelig er udført, incl udskiftning af
hele fronten samt forruden.
Og udvendigt er det gennemført og pænt arbejde.

men - ruden passer ikke indvendigt. Alle 5 vridere sidder for lavt og kan
ikke flyttes yderligere. Resultat = ruden kan ikke lukke medmindre vi piller
de 3 nederste vridere af. Den lille klods på ruden sidder nu ind i
gummilisten der således ikke lukker tæt.
Jeg har naturligvis klaget til forhandleren, der fastholder at den nye rude
er den originale. Han giver mig valget mellem at leve med det som det er,
eller få den gamle ikke ret pæne rude monteret igen.

Skal jeg finde mig i det ?
eller er der et sted man kan klage - hvor ?

og hvis alt andet svigter, kan nogen her måske komme med et tip til hvordan
jeg løser problemet.
- tilpasser og hæver alu-hængslet i toppen
- skærer ca 10 mm af karmen i bunden og genmonterer gummilister mm.

vh Benny

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-06-10 23:57

On Thu, 10 Jun 2010 22:13:48 +0200, "Benny Thomsen"
<bmtnulet@youmail.dk> wrote:

> [...]
>er den originale. Han giver mig valget mellem at leve med det som det er,
>eller få den gamle ikke ret pæne rude monteret igen.

Det kan vel ikke være den originale hvis den ikke passer i.

>Skal jeg finde mig i det ?

Selvfølgelig skal du ikke det.
Jeg ville i hvert fald ikke finde mig i det,hvis der er en mangel
liste som i er enige om,skal han vel udføre arbejdet så det er iorden

> [...]
>- tilpasser og hæver alu-hængslet i toppen
>- skærer ca 10 mm af karmen i bunden og genmonterer gummilister mm.

Hvis du begynder at ændre noget, kan du ikke klage.

Mvh. Kim.

Ps: kan lige tilføje at jeg også lige har købt en brugt vogn ( har
været ude at campere to gange nu) som ikke svarede til det han lovede.
Der manglede også noget ved vognen, plus at den kunne ikke synes som
han lovede. Men han betalte det det kostede extra, efter at jeg
ringede til ham 1 mdr efter syn. Og han sagde at hvis der var noget
skulle jeg bare ringe. Og det til en vogn der kst. 12500.
Så der findes ordentlige mennesker endnu.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 11-06-10 00:16

"Benny Thomsen" <bmtnulet@youmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er, eller få den gamle ikke ret pæne rude monteret igen.
>
> Skal jeg finde mig i det ?
> eller er der et sted man kan klage - hvor ?

Forbrugerklagenævnet kan om ikke andet vejlede dig.
Forhandleren bliver måske mere medgørlig hvis du
fortæller ham at du går videre med sagen
Som Kim skriver: Lav det ikke selv.
Men træls er det.
--
MVH.
Finni

Fra : S.B.

Dato : 11-06-10 19:20

> [...]
> - tilpasser og hæver alu-hængslet i toppen
> - skærer ca 10 mm af karmen i bunden og genmonterer gummilister mm.

Han har vel ved en fejl fået en rude hjem der er lidt for stor, og kan ikke
få den byttet nu den har været monteret, sikkert derfor du får den besked.
Evt kan du jo prøve at kontakte en anden campingforhandler og høre om de kan
skaffe en rude med de rigtige mål. kan de det, ja så ved du han ikke helt
holder sig til sanheden.

Søren

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-06-10 19:32

Benny Thomsen wrote:

> Skal jeg finde mig i det ?

Nej, det skal du under ingen omstændigheder!

Om ruden er original eller ej, har ikke noget at sige. Den skal passe og
dermed kunne lukke. Hverken mere eller mindre.

Bare efter forhandleren, brug eventuelt FDM hvis du er medlem der.

Held og lykke med det...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage