Netboot, mounte root nfs, adgang nægtet.
Fra : Leif Neland

Dato : 10-06-10 23:11

I dhcpd.conf på serveren har jeg

option routers 10.0.0.1;
next-server 10.0.0.4;
filename "pxelinux.0";
option root-path "/opt/ltsp/i386";

Jeg kan på en diskløs maskine fint loade kernen via tftp, og den viser
fint, at den har fået root-path og server, men alligevel skriver den
Error: Connect: Connect refused.

Jeg kan fra anden maskine lave nfsmount af 10.0.0.4:/opt/ltsp/i386

Jeg kan ikke se i loggen på serveren, at den diskløse forsøger at
connecte pr nfs; jeg kan godt se i loggen, når ovenstående mount laves.

Den diskløse havner så i busybox.
Jeg har der prøvet at lave mount -t nfs 10.0.0.4:/opt/ltsp/i386 /mnt men
der registrer den tcp og udp transport, men derefter "invalid argument"

Hvad kan jeg mangle?

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 11-06-10 12:35

Just for the record:
Det lykkedes med

kernel ltsp/i386/vmlinuz ro initrd=ltsp/i386/initrd.img quiet
root=/dev/nfs ip=dhcp boot=nfs

i /var/lib/tftpboot/pxelinux.cfg/default

Leif

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 11-06-10 23:13

On Fri, 11 Jun 2010 13:35:00 +0200, Leif Neland wrote:

> Just for the record:
> Det lykkedes med
>
> kernel ltsp/i386/vmlinuz ro initrd=ltsp/i386/initrd.img quiet
> root=/dev/nfs ip=dhcp boot=nfs
>
> i /var/lib/tftpboot/pxelinux.cfg/default

Spørgsmål om ltsp kan med fordel stilles i #ltsp på freenode, der sidder
et par ganske kompetente personer der.

Tomas