TDC den er gal med mail.. Return path
Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-06-10 17:51

Hej NG

Den er gal hos TDC.. først fra tog de os vores hjemmesiden server plads..
her huskede de dog at skrive..

Nu har de lukket for vi kan bruge den email til retur post som passer os
så nu er det slut med at skrive jesper(nospam)@mail.dk som afsender
nu kan vi kun afsende hvis vi angiver korekt email adresse (((((((

Historie

De seneste uger har det været umuligt at sende mail, det er gået fint med at
modtage..
så jeg kontroleret mine indstillinger og de var de samme som dem der havde
fungeret i over 10 år
derfor ringede jeg straks til TDC.. de anbefalede jeg slettede min mail
konto i windows mail
og fulgte denne guide http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=14229
fordi som manden sagde når man retter noget kan der gå andet galt.. Hmm jeg
var ikke
enig og fortalte ham jeg har back up af min mail instillinger så det bare er
at impoterer dem igen..

men det virkede heller ikke.. jeg kunne stadig ikke sende mail..
så ændret jeg min afsender mail til test@mail.dk fra min normale
test@mitdomæne.biz
og plusseligt kunne jeg sende mails fra min TDC konto igen...

Ringede selvfølge TDC op igen igen, har kunne de så kun sige de viste intet
om mail programmer og opsætning
og jeg kunne følge den guide de her eller de kan bruge samme guide til
opsætning og tage sig betalt med 199 kr. for det
...... Dammm fatter de dog intet.. jeg bad om at snakke med en som viste
noget da jeg udmærkede forstod hotline ikke fattede en meter..

sopporteren ringede til teknisk support (troede det var dem jeg talte med,
men nej) kunne ikke forstå hvorfor de ikke bare
stillede mig videre, men jeg ventede lidt og fortalte at de havde lavet det
om fordi de ikke ville ha man brugte andre
udbydere på deres net.... her giver jeg så op.....

Det korte af det lange er TDC vil bestemme hvilken afsender vi bruger

Fra : Chresten.

Dato : 08-06-10 18:17

Tja TDC kan være lidt svære at ha med at gøre, nu ved jeg ikke præcis
hviken fej du får, når sender E-mail, men det kunne have noget at gøre
med spam, jeg ved ikke om du har til gang til DNS record, men vist så
kan du prøve at tilføje en spf dns record med det ønskede retur E-mail add

REF:: http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-06-10 18:49

<--------------------->
> [...]
> spam, jeg ved ikke om du har til gang til DNS record, men vist så kan du
> prøve at tilføje en spf dns record med det ønskede retur E-mail add

<------------------->

Du har ret, de er ikke nemme :-/

Jeg har ikke adgang til DNS record, min løsning er jeg bruger min gmail koti
istedet, syntes bare ikke det er godt nok.. gmail har nogen få
begrænsninger..
men de er meget nemmere at leve med end TDC's :-/

det næste som sker er nok de lukker for newsgroups fordi der ikke
er så mange som bruger det (det var deres undskyldning for at lukke
hjemmeside pladsen)

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-06-10 18:28

-=Madsen=- skrev den 08-06-2010 18:51:
> Nu har de lukket for vi kan bruge den email til retur post som passer os
> så nu er det slut med at skrive jesper(nospam)@mail.dk som afsender
> nu kan vi kun afsende hvis vi angiver korekt email adresse (((((((

Så kan du vel oprette den mailadresse, du ikke vil modtage på, og
indstille TDC's spamfilter til at filtrere de mails væk, som du modtager
på den adresse.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-06-10 18:44

<---------->
> Så kan du vel oprette den mailadresse, du ikke vil modtage på, og
> indstille TDC's spamfilter til at filtrere de mails væk, som du modtager
> på den adresse.
<----------->
sagen for mit vedkommede er..

Jeg har købt et biz domæme hos seeednames inkl 20 valg frie mails
tilhørende mit domæne..

Her har jeg min hoved mail info@navn.biz som jeg fortæller alt inkommende
mail videre sendes til
min dummetdcmail@mail.dk det virker fint

Problemer er TDC har lukket for den anden vej, nå jeg sender en mail kan jeg
ikke
bruge min fine info@navn.biz alle mails sent fra TDC skal være den korekte
TDC email adresse...

Løsningen er at bruge Google mail konto i windows mail i stedet for TDC for
hos google bestemmer man selv

Syntes det er for ringe af TDC, syntes det er for galt de skal bestemme hvad
man skal hedde som afsender

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-10 22:55

-=Madsen=- skrev:

> Jeg har købt et biz domæme hos seeednames inkl 20 valg frie mails
> tilhørende mit domæne..

Har du tjekket om ikke der er en mailserver til dit domæne?

--
Bertel

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-06-10 00:55

<------->
> Har du tjekket om ikke der er en mailserver til dit domæne?
<------->
Nej, menere ikke det kan lade sig gørre uden ekstra betaling..
men min løsning er at bruge gmail istedet, den virker jo rigtig godt
samtid får vi er godt spam filter

Syntes TDC er nogen rigtige amatører, for galt en gratis pap mail (Hmm.. det
sagde jeg ikk om googles udmærkede mail ha ha..)
fungerer bedere end TDC's egen :-/

Hvad med alle jer som insætter [nospam] eller [fjern] i email.. ? syntes der
er grænser
for hvad vi skal finde os i af en internet leverandør.. det næste bliver nok
de lukker deres newsservere

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-10 01:13

-=Madsen=- skrev:

> Hvad med alle jer som insætter [nospam] eller [fjern] i email.. ?

Jeg bruger kun gyldige adresser. Hvis der indgår "nospam", er det
en del af den ægte adresse. Jeg sender ud via Stofanets
mailserver som blot forlanger at mailadressen er gyldig. Jeg
modtager via den mailserver som min webhoteludbyder driver.

> syntes der er grænser for hvad vi skal finde os i af en internet leverandør..
> det næste bliver nok de lukker deres newsservere

Restauranter forlanger at man kun drikker noget der er købt hos
dem. Er det så meget anderledes end TDC's politik?

--
Bertel

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-06-10 10:25

<----------->
> Restauranter forlanger at man kun drikker noget der er købt hos
> dem. Er det så meget anderledes end TDC's politik?

Hej Bertel nu forholder det sig således at jeg har brugt min
test@***.biz
mail i 10 år som afsender plusselig kan jeg ikke sende mail ??
hov det var fordi TDC har ændret deres betingelser uden at fortælle
om det og uden supporten kunne fortælle det, jeg fandt selv ud af det
efter et par forsøg... jeg syntes det er urimeligt ikke ikke giver besked
eller i det minste man kan få et brubart svar uden at skulle burge en
time over telefonen med dem

kan så oplyse dig at TDC ikke tillader den bruger noget somhelst nospam
i din mail add, den skal være korekt for du kan afsende..
Godt vi har google's gmail som tilmed er gratis, TDC er til grin :-/

du bruger ikke selv stofa's udgående mail server til at sende din
lundhandsen.dk mail ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-10 10:49

-=Madsen=- skrev:

> du bruger ikke selv stofa's udgående mail server til at sende din
> lundhandsen.dk mail ?

Jo. Jeg kan godt sætte Gigahosts mailserver op til udgående post,
men det kræver alternative porte, og det kan mit (gamle)
mailprogram ikke håndtere. Desuden er jeg ligeglad.

Stofanet kræver kun gyldig adresse. De kræver ikke en
Stofanetadresse.

--
Bertel

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-06-10 11:23

<---------------->
> Jo. Jeg kan godt sætte Gigahosts mailserver op til udgående post,
> men det kræver alternative porte, og det kan mit (gamle)
> mailprogram ikke håndtere. Desuden er jeg ligeglad.
<---------------->
så må vi jo håbe stofa ikke får samme dumme ide som TDC
for så bliver du nød til at sætte dig ind i det eller bruge alternativt
gmail

<------------------>
> Stofanet kræver kun gyldig adresse. De kræver ikke en
> Stofanetadresse.
<------------------>
Så er du jo heldig, det er jo lige det som er mit problem
fordi det er lige det du ikke kunne gøre med TDC mere

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-06-10 15:29

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev :

>Jo. Jeg kan godt sætte Gigahosts mailserver op til udgående post,
>men det kræver alternative porte, og det kan mit (gamle)
>mailprogram ikke håndtere. Desuden er jeg ligeglad.

Jo da, i agent.ini:

SMTPServerPort=25
ændres til det ønskede.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : --

Dato : 10-06-10 00:02

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er grænser
> for hvad vi skal finde os i af en internet leverandør.. det næste bliver

I det tilfælde er vi heldigvis godt hjulpet, for der findes flere gratis
alternativer, når man er interesseret i tekstgrupper.

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-06-10 20:35

Den 08-06-2010 18:51, -=Madsen=- skrev:
> [...]
> nu kan vi kun afsende hvis vi angiver korekt email adresse (((((((
>
> Det korte af det lange er TDC vil bestemme hvilken afsender vi bruger

Det er lidt mystisk med TDC.
Jeg har en mail fra yousee som er en del af TDC her sender jeg
gennem asmtp.yousee.dk
Jeg kan også godt bruge asmtp yousee når jeg bruger lars@raaby.xx
MEN når jeg bruger et andet domæne navn så kan jeg ikke.
Der bruger jeg min udbyders smtp server på port 587
Så hvorfor den ene domæne kan bruges og den anden ikke kan det
ved jeg ikke.
Ingen af mine domæner er hostet på en TDC server

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-06-10 12:35

<-------------->
[...]
Ja det er meget mystisk, og mere underligt deres supportere ikke engang ved
det..

andet end ham jeg talte med fik at vide længere oppe at det har noget med
de har haft problemer med der er nogen som har afsent spam fra TDC og de
ikke
kunne se hvem det kom fra når der blev brugt en fiktiv return path ??
er de da helt amatører hos TDC ? jeg undre mig....

Undre mig også hvorfor de ikke engang har gidet at informerer deres kunder
eller i det minste har lavet en presse meddelse..
men det er nok fordi det er for flovt for dem at indrømme de ikke har styr
på sagerne

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 17-06-10 16:30

On Tue, 8 Jun 2010 18:51:29 +0200, "-=Madsen=-"
<engelbrechtdk@gmail.com> wrote:

> [...]
>så nu er det slut med at skrive jesper(nospam)@mail.dk som afsender
>nu kan vi kun afsende hvis vi angiver korekt email adresse (((((((

Dette synes at være:

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23925
ASMTP: Brugernavn og mailadresse hører ikke sammen

I dette tilfælde ser det ud til at man kan bruge smtp.mail.dk i
stedet.

Men nu er der også:

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474
ASMTP: Afsender domænet er blokeret

Fejlmeddelelse:

Server asmtp.mail.dk refused to accept email from your computer (5.1.8
sending non-local domain not allowed, see
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474 (partitionsupport.com)).

Ingen af de nævnte sider fra TDC er daterede, men det er noget, der er
sket for nylig. Jeg kan pt. ikke sende mail.
--
Svend Olaf

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-06-10 11:47

<---------------->
> Ingen af de nævnte sider fra TDC er daterede, men det er noget, der er
> sket for nylig. Jeg kan pt. ikke sende mail.
> --
> Svend Olaf
<--------------->

Har havde det været rart hvis den ene hånd hos TDC viste hvad den anden hånd
lavede :-/
Det er bare ikke tilfælde, havde været rart hvis de kunne fortælle istedet
for at sige
vi tilbyder webmail så er resten kundens problem.. sikke nogen aber..

men men men.. tiden er åbenbart til at droppe TDC som mail server,
her kan vi med fordel bruge googles gratis mail, den tillader det hele
dog med undtagelse at at sende nogen exe filer som vedhæftet

Fra : Christen Fihl

Dato : 11-07-10 16:01

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474 ja, træls den ikke er dateret,
men er dog øverst på forsiden
http://postmaster.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_ms_po_po_fejl så det er noget
de bare lige har fundet på.

Jeg har ikke set nogen (mail eller post) oplysning om at min service er
blevet degraderet, så jeg sparer nok heller ikke nogen kroner på den
forringelse.

Andetsteds står der allerede at port 25 er spærret for mange:
http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=135
og på http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=134
> TDC har sikret mod denne form for misbrug. Teknisk betyder det, at TDC har
> lukket for port 25 for private ADSL-kunder fra 1. februar 2004 - med
> undtagelse af adgangen til TDC's egen mailserver. I fremtiden vil det
> derfor ikke være muligt at anvende andre udgående mailservere.
Ja, det er ikke nem at blive klog på hos tdc, hvordan man begå sig :(

De skriver (på første link øverst) der er 2 løsninger
- 1 skift mailadresse (surt)
- 2 glem tdc (en mulighed)

men der er jo også den lettere, at bruge
smtp.mail.dk (som virker idag, her, da min port 25 ikke er spærret, ved dog
ikke hvorfor)
sålænge der ikke er nogen derinde der opdager at denne stadig kan, men den
support gruppe ved jo nok ikke hvad asmtp gruppen har fundet på

Christen hos Fihl punkt net

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-07-10 18:16

Denne server kan (kunne?) dog ikke sende til @hotmail.com og @live.dk

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 12-07-10 06:23

Nu er problemet jo ikke større end at 99% af mailhoteludbyderne
tilbyder SMTP service til mailhotellet. Så benytter man da bare den
server domænet er tilknyttet? Hvis der er spærret på port 25, så benyt
enten 465 eller 587. Se mailhotellets dokumentation. Kan som bonusinfo
nævne at Surftown har fortaget noget tilsvarende. På gmail kan man
rigtig nok lave en mulighed med udsendelse fra egen mailadresse, men
det er på ingen måde optimalt, da der sendes på vegne af i stedet for
'rigtig afsender'.

At tingene ændre sig er både beklageligt og glædeligt. Beklageligt
fordi man skal foretage ændringer til sit eksisterende setup, men
glædeligt, da det nedsætter mængden af udsendt SPAM.

//Claus

Fra : Christen Fihl

Dato : 12-07-10 17:39

> At tingene ændre sig er både beklageligt og glædeligt. Beklageligt fordi
> man skal foretage ændringer til sit eksisterende setup, men glædeligt, da
> det nedsætter mængden af udsendt SPAM.

Jeg har det helt fint med det. Kunne måske efterlyse noget advarsel om det i
nyhedsbrevene eller direkte kunde mail.

Det er bare ikke gennemført fra tdc.
- smtp er stadig åben.
- asmtp er lukket, men den var da veldokumenteret med hvem der brugte den

Så det burde da være omvendt, eller på begge services asmtp/smtp.

Christen