Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Jeg har fået lidt overskud på budgettet
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 04-06-10 11:16

Jeg sidder alene i eget hus på 7. år og har en restgæld til totalkredit på
444000 kr. Derudover har jeg et boliglån i banken på pt. 132000.

Jeg begynder at afdrage på Totalkreditlånet 1/1-2011 og sidder med et
flekslån med 5% loft pt. i 2,35%. Betalt ud i 2035.

Her er mine overvejelser

Forudsat at renten bliver hvor den er* kan jeg for en merudgift på 1000
kr/md gøre følgende

- betale banklånet ud på 4½ år i stedet for 9

- tage et F5 lån i pt. 1,92% med 15 års løbetid og betale
kreditforeningslånet ud i 2024 i stedet for 2035

- sætte pengene ind på en konto.

Jeg har ikke andre lån eller kassekreditter, der skriger på at blive betalt
ud.

- og jeg er lavtlønnet, men er til gengæld ret sikker på ikke at miste mit
job umiddelbart.

*) Jeg ved udmærket at renten ikke bliver nede i det lave niveau altid, men
jeg er nødt til at have et eller andet at gå ud fra.

Hvad synes i?
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : KT

Dato : 04-06-10 15:00

Skynd dig at få pengene brugt! Pas på de ikke mugner! Se programmet
'Luxusfælden' og du vil få en masse erfaring for hvor effektivt penge kan
sættes i omsætning!! (Spøg til side)

Indfri de dyreste lån først - dvs. banklånet. Det giver alt andet lige de
bedste betingelser for dig.

Knud