Skift fra grafikchip på bundkort til sepa
Fra : Snavox

Dato : 02-06-10 18:29

Hej Gruppe.

Jeg har lånt et ældre grafikkort ud til en af mine venner, som hidtil
har afviklet grafik via en indbygget chip på bundkortet.

Hvordan fortæller man computeren, at der nu sidder et separat grafikkort
i? I BIOS eller kan det være med en jumper? Jeg ved ikke, hvilket mærke
i bundkort, der er tale om.

Venlig hilsen

Poul

Fra : jk

Dato : 03-06-10 07:50

On Wed, 02 Jun 2010 19:29:08 +0200, Snavox <snavox@msn.com> wrote:

> [...]
>
>Hvordan fortæller man computeren, at der nu sidder et separat grafikkort
>i? I BIOS eller kan det være med en jumper? Jeg ved ikke, hvilket mærke

Normalt skal du ikke gøre andet end at sætte grafikkortet i computeren
(med strømmen helt afbrudt, kablet ude) og tilslutte skærmen på det
nye grafikkort.

Jumper har jeg ikke set til dette, men der kan være lidt bios
indstillinger. Dette plejer imidlertid at være uden betydning. Man kan
nemlig godt have 2 skærme og 2 grafikkort tilsluttet. Men bios kan
have noget under devices angående 'boot first' med onboard or agp or
pci.

Det nye grafikkort vil nok savne en driver, så du skal ikke blive
forskrækket, hvis det ikke performer godt med det samme, eller sætter
en tosset opløsning. Specielt hvis du skal spille 3D er det vigtigt
med den helt rigtige driver.

mvh

John