Hvad er bedst?
Fra : Dieter Britz

Dato : 01-06-10 09:38

Jeg leder efter en news server til min laptop derhjemme. Jeg har prøvet
sunsite.dk, men de synes ikke at have grupper som fx sci.math.num-analysis
eller sci.chem.electrochem, og heller ikke de.*

Er der foreslag for en news server som har lige så meget på som uni-c?
Den har jeg her ved mit arbejde, men det ser ud til at man ikke kan bruge
den privat. Det ville ikke gør noget hvis jeg skal betale (lidt).
--
Dieter Britz (dieterhansbritz<at>gmail.com)

Fra : René Skjoldmose

Dato : 01-06-10 11:08

On 01-06-2010 10:37, Dieter Britz wrote:
> Jeg leder efter en news server til min laptop derhjemme. Jeg har prøvet
> sunsite.dk, men de synes ikke at have grupper som fx sci.math.num-analysis
> eller sci.chem.electrochem, og heller ikke de.*

Hvilken udbyder bruger du "derhjemme"?
Måske dennes news server kan klare det når du kun skal bruge tekstgrupper?

Mvh. René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-10 11:26

Dieter Britz skrev:

> Jeg leder efter en news server til min laptop derhjemme. Jeg har prøvet
> sunsite.dk, men de synes ikke at have grupper som fx sci.math.num-analysis
> eller sci.chem.electrochem, og heller ikke de.*

dotsrc.org åbner gerne for seriøse grupper på opfordring. Jeg kan
f.eks. trække de.etc.sprache.deutsch derfra, og jeg bad selv om
at få adgang til alt.usage.english.

--
Bertel

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-06-10 11:27

Dieter Britz skrev:
> [...]
> Den har jeg her ved mit arbejde, men det ser ud til at man ikke kan bruge
> den privat. Det ville ikke gør noget hvis jeg skal betale (lidt).

Du leder vel efter en news-server du kan koble op til fra din laptop ;)
... for en news-server (nntp) kan jo også installeres på din laptop
men så skal du lige finde nogle at udveksle news-trafik med.

http://eternal-september.org/
kunne være en mulighed, selvom på det sidste har nogle
brugere oplevet lidt forbindelsesproblemer.

http://news.aioe.org/02.html (mest read-only / med posting-restriktioner)

http://usenet4all.se/

og ellers diverse betalings server , evt. med en billig-abo til lille volumen:
http://yottanews.com
http://www.teranews.com/ (Free = 3,95$ oprettelse!)
http://www.giganews.com
http://www.usenet.net/
..osv...

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-06-10 13:57

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote:

> [...]
>
> http://usenet4all.se/
>

> og ellers diverse betalings server , evt. med en billig-abo til lille volumen:

news.individual.net koster 10¤ om året. Stabil og næsten fri for spam.
Kun tekst.

Fra : Steen

Dato : 01-06-10 16:21

Dieter Britz <dieterhansbritz@gmail.com> wrote:

> [...]
> Den har jeg her ved mit arbejde, men det ser ud til at man ikke kan bruge
> den privat. Det ville ikke gør noget hvis jeg skal betale (lidt).

Som andre er inde på, leverer Eternal-September en del grupper mere end
dotsrc. Alternativt kan du købe adgang til Astranews for $25, de leverer
det meste. De $25 svarer til (vistnok) 180GB downloads, som svarer til
en lille menneskealder, når man bruger tekstbaserede grupper

Fra : lom k

Dato : 05-06-10 08:02

Dieter Britz wrote:

> [...]
> uni-c? Den har jeg her ved mit arbejde, men det ser ud til at man
> ikke kan bruge den privat. Det ville ikke gør noget hvis jeg skal

men havd kan man bruge istedet for newzbin som er lukket??
det var et dejligt index at bruge idet man kunne vælge på så mange
parameter

Fra : Sune

Dato : 05-06-10 08:42

On 05 Jun 2010 07:02:02 GMT, "lom k" <lom@lomse.dk> wrote:

>men havd kan man bruge istedet for newzbin som er lukket??
>det var et dejligt index at bruge idet man kunne vælge på så mange
>parameter

Newzbin er åbnet igen.

Mvh
Sune