Pas på! Ecomstation 2
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-10 12:33

Jeg har lige prøvet at installere eComStation 2. Undervejs -
og inden den grafiske installationsproces blev startet -
ville installationen tjekke diskene. Resultatet er, at min
datadisk er blank. Så vidt jeg kan se, er partitionstabellen
blevet slettet.

Jeg ved ikke, om jeg kan redde den, men jeg syntes lige, en
advarsel ville være på sin plads.

Jeg har 5 diske i computeren, alle er under 512 MB.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Allan

Dato : 30-05-10 16:43

On Sun, 30 May 2010 11:33:03 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> blevet slettet.
>
> Jeg ved ikke, om jeg kan redde den, men jeg syntes lige, en

Tja, jeg troede faktisk de have slået den tossede disktjekker fra,
da det er velkendt at den clearer hele MBR engang imellem.

Husk at oprette en 'bug' på det.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-10 16:52

Den 30-05-2010 17:43, Allan skrev:

> Tja, jeg troede faktisk de have slået den tossede disktjekker fra,
> da det er velkendt at den clearer hele MBR engang imellem.

Det er kun den ene disk, der er blevet clearet - og ikke den
med bootmanageren. Jeg tør ikke røre noget som helst, før
jeg får en tilbagemelding, så jeg kan redde mine data. Jeg
har skrevet i eCS's forum og til DFSee's Jan for at få en
løsning. Jeg vil vente med at anmelde en bug, til jeg har
lidt mere styr på, hvad der egentlig er sket.

Har du nogle links til ovennævnte problem? Og tosset, det må
du nok sige. Det sidste en installation må gøre er da at
slette folks data.

Og så er der vel lidt karma over det hele. Jeg havde
egentlig ikke tid til at installere, fordi jeg skulle
arbejde. Men jeg ville så alligevel prøve. Resultatet er, at
nu kan jeg slet ikke arbejde, og indtil videre er mit
hidtige arbejde mistet. Øv!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Allan

Dato : 30-05-10 20:09

On Sun, 30 May 2010 15:52:10 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Har du nogle links til ovennævnte problem? Og tosset, det må
> du nok sige. Det sidste en installation må gøre er da at

Der er ikke nogen links til direkte redning. Som nævnt, så er det
'harddisk integrity check' ved preboot, som langt fra altid fixer
evt problemer korrekt.

Du kan undgå at køre det, ved at fjerne afkrydsningen i preboot
menuen. Som tidligere nævnt, har andre rapporteret det, og jeg har
da osse selv været ude for det - og jeg troede faktisk de af samme
årsag havde slået den fra som default.

Som sagt, den ødelægger din MBR, og dermed partitions tabellen.
DFSee kan hjælpe dig med at finde partitionerne, men du skal
oprette dem manuelt igen.

Når dette er gjort, burde du ikke have mistet nogen data overhovedet,
kun en masse tid.

http://bugs.ecomstation.nl/view.php?id=2758

er en bug på ovennævnte - der er nok flere, hvis du søger.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-10 20:50

Den 30-05-2010 21:08, Allan skrev:

> Der er ikke nogen links til direkte redning. Som nævnt, så er det
> 'harddisk integrity check' ved preboot, som langt fra altid fixer
> evt problemer korrekt.

Det var også links til problemet, jeg mente.

> Du kan undgå at køre det, ved at fjerne afkrydsningen i preboot
> menuen.

Så skal man vælge "Boot with menu for own values" - man får
i hvert fald ikke den mulighed, når man (som jeg) vælger
"Boot with default values".

> http://bugs.ecomstation.nl/view.php?id=2758

Øv, den kræver log in.

Fra : Allan

Dato : 31-05-10 11:50

On Sun, 30 May 2010 19:49:32 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Så skal man vælge "Boot with menu for own values" - man får
> i hvert fald ikke den mulighed, når man (som jeg) vælger
> "Boot with default values".

Det er korrekt - men som dansker vælger alle vel altid 'own values'
fordi man minimum vil have dansk tastatur til at virke fra starten.
Well, jeg har i hvert fald aldrig prøvet 'default'

> Øv, den kræver log in.

Login til bugtracker, er det samme som til ecomstation.com
Sådan et har alle, der har haft blot en enkelt registreret version
af eCS - uanset versionsnummer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-10 21:05

Den 30-05-2010 21:08, Allan skrev:

> Der er ikke nogen links til direkte redning.

Heldigvis har jeg en registreret version af DFSee. Jeg har
lige modtaget et redningsscript fra Jan van Wijk til DFSee -
partitionen er nu atter i live!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Allan

Dato : 31-05-10 11:50

On Sun, 30 May 2010 20:05:25 UTC, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Heldigvis har jeg en registreret version af DFSee. Jeg har
> lige modtaget et redningsscript fra Jan van Wijk til DFSee -
> partitionen er nu atter i live!

... og det er jo så bare atter en god grund til at købe DFSee