TDC igen igen - en lille advarsel
Fra : JBJ

Dato : 29-05-10 11:36

Hvis der er nogen der overvejer TDC's hjemmepakke Duo eller Trio og vil
have trådløst netværk i huset, bør de lige vide dette - TDC's Homebox
router rækker kun 38 meter. De har en anden boks der rækker længere men kun
op til 75 meter. Og det uden vægge imellem, hvilket betyder at man ikke kan
regne med de tal.

Hvorfor de lige har valgt dette må guderne vide, selvfølgelig er det fint
for de fleste som bare vil sidde med den bærbare ved sofabordet, men ikke
til dem der vil have den bærbare med i haven.

Desuden er der fejl på nogle af boksene sådan at hastigheden mellem den
bærbare og routeren nogen gange svinger mellem 54Mbps og 1.0Mbps.

Så hvis man vil have trådløst netværk som rækker længere end 75 meter så
skal man tilslutte en anden trådløs router/accesspoint til TDC's. Og husk
at slå det trådløse netværk fra i TDC's router - ellers er der ikke hul
igennem. Desuden skal man sætte IP adressen i sin egen router/accesspoint
til en anden IP end TDC's og deaktivere DHCP server i sin egen router, da
TDC's allerede giver DHCP(ser ikke ud til at være noget sted det kan slåes
fra i TDC's router).

Det tog mig lang tid at få sat en 3com officeconnect op til at virke med
TDC's router, men nu kører det. Der er ingen hjælp at hente hos TDC's
kundeservice, da de ikke supporterer andre routere og dermed ikke kan svare
på spørgsmål om deres eget system hvis der er problemer med at sætte sin
egen router til og der ikke er hul igennem.

Min veninde som lige har fået Home Trio havde ovenstående problem og det
kommer sig af at før havde hun et velfungerende system med den 3com
officeconnect(ræker 450m indendørs og 750m udendørs), men så skulle TDC
lige overtale hende til at skifte til Home Trio "for det var meget bedre" -
ja det kan jeg se.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 29-05-10 12:31

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> officeconnect(ræker 450m indendørs og 750m udendørs), men så skulle TDC
> lige overtale hende til at skifte til Home Trio "for det var meget

Du havde vel ikke forventet at TDC levere en router til ca 3000 kr hvilket
er prisen på den 3com rouder du omtaler.
Den router TDC levere, lever fint op til de behov, som de fleste af kunderne
har.
Jeg har selv TDC Duo, min grund er på 1000 km, og routeren rækker fint i
hele haven.

JJ

Fra : Hauge

Dato : 29-05-10 13:37

Johannes Jørgensen skrev:
> .. min grund er på 1000 km

Uhada, godt jeg ikke skal slå græs der

Mvh Hauge

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 29-05-10 17:07

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunderne har.
> Jeg har selv TDC Duo, min grund er på 1000 km, og routeren rækker fint i

Der skulle selvfølgelig havde stået 1000 m2

JJ

Fra : JBJ

Dato : 30-05-10 11:27

> [...]
> kunderne har.
> Jeg har selv TDC Duo, min grund er på 1000 km, og routeren rækker fint i

JJ, hvor har du de 3000 kr. fra? Den router min veninde har kostede 499.-
da vi købte den for ca. 3 år siden.

Det er TDC selv der beskrevet rækkevidden så hvordan det fungerer hos dig
kan jeg ikke sige.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 30-05-10 12:28

> [...]
> da vi købte den for ca. 3 år siden.
>
> Det er TDC selv der beskrevet rækkevidden så hvordan det fungerer hos dig

Du skrev at det var en "3com officeconnect" en søgning på EDB priser på
3com officeconnect giver en pris lige under 3000 kr

JJ

Fra : Snuden

Dato : 31-05-10 17:12

On Sun, 30 May 2010 13:28:22 +0200, Johannes Jørgensen
<johs-jspam@mail.dk> wrote:

>Du skrev at det var en "3com officeconnect" en søgning på EDB priser på
>3com officeconnect giver en pris lige under 3000 kr

Det kunne være interessant at vide hvad du har søgt efter - evt. et
link til det specifikke produkt. Min søgning giver en pris mellem kr.
548,- (model 3CRWER100-75-ME) og kr. 560,- (model 3CRWDR101A-75-ME)
inkl. fragt for en 3Com OfficeConnect DSL-router med WiFi.

Din pris lyder mere som om du har ramt en gigabit switch som fx.
3CR16708-91-ME eller 3CDSG10PWR-ME - de ligger ganske rigtigt i det
nabolag
--
Snuden

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 31-05-10 18:33

> [...]
> 548,- (model 3CRWER100-75-ME) og kr. 560,- (model 3CRWDR101A-75-ME)
> inkl. fragt for en 3Com OfficeConnect DSL-router med WiFi.

Det kan ikke være nogle af disse 2 da den ene har en MAX rækkevide indenfor
på 100m og den anden på MAX 122 m og den som JBJ omtalte havde en rækkevide
indendøres på 450 m

JJ

Fra : Snuden

Dato : 01-06-10 16:18

On Mon, 31 May 2010 19:33:00 +0200, Johannes Jørgensen
<johs-jspam@mail.dk> wrote:

>Det kan ikke være nogle af disse 2 da den ene har en MAX rækkevide indenfor
>på 100m og den anden på MAX 122 m og den som JBJ omtalte havde en rækkevide
>indendøres på 450 m

han omtaler også en pris på omkring 500, hvilket passer nogenlunde på
de 2 nævnte modeller. Jeg tror stadig du har set prisen på en af
gigabit-switchene.
--
Snuden

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-07-10 09:29

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har selv TDC Duo, min grund er på 1000 km, og routeren rækker fint i
> hele haven.

"Det tager mig 3 dage at køre omkring min grund", sagde amerikaneren til
danskeren, der var på besøg hos kvægfarmeren i USA.

"Sådan en bil har jeg også haft", svarede danskeren ...

--
Per