Primitive teltpladser og afstand til parke~
Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-10 19:23

Jeg har fundet den gamle tråd her fra 2008, men ikke noget nyere
http://groups.google.com/group/dk.fritid.camping/browse_thread/thread/ea7489c3d0e53caa

Og på http://udinaturen.skovognatur.dk/udinaturen/ kan jeg finde både
p-pladser og overnatning (men ikke finde ud af at eksportere mere end en
skærmfuld gps punkter ad gangen)

Nogen der har kendskab til en anden kilde hvor man måske kan finde
overnatningsmuligheder hvor det er angivet hvor langt der er til offenlig
ved med p-mulighed ?

/A

Fra : ShutEye

Dato : 26-05-10 19:32

> Jeg har fundet den gamle tråd her fra 2008, men ikke noget nyere
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.camping/browse_thread/thread/ea7489c3d0e53caa

Du skal vide at de pladser Inger D. nævner, der er det ikke tilladt at komme
i bil!
(Hvis det ikke fremgik tydeligt nok af den gamle tråd)

Vi har dog aldrig haft problemer med at komme i bil.
En del af pladserne er privatejede og folkene der har dem er til at snakke
med :)

> [...]
>
> Nogen der har kendskab til en anden kilde hvor man måske kan finde
> overnatningsmuligheder hvor det er angivet hvor langt der er til offenlig

Jeg er ikke helt med på dit spørgsmål her.
Mener du en digital kilde?

Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-10 19:40

> Du skal vide at de pladser Inger D. nævner, der er det ikke tilladt at
> komme i bil!

Også derfor det er meget interessant hvor langt man min. skal gå

Jeg har 2 grunde til at spørge

a) har planer om at komme lidt rund i yderkrogene af danmark på mc denne
sommer. Måske med den store af knægtene. Og da man jo ikke må slå telt op
hvor som helst ville de primitive teltpladserne være fine. Og der ville
det være rart med plads til ad hoc at finde et overnatningsted

b) Planlægger også cykeltur med et par overnatninger. Her pliver distancerne
så relativt korte at jeg ret nemt ville kunne undersøge på forhånd om vi kan
få besøg. (Den lille på 3 år tog 6km på trehjulet cykel den anden dag - men
han skal ikke med ud og cykle.)

> Jeg er ikke helt med på dit spørgsmål her.
> Mener du en digital kilde?

Ja måske nogen har haft helt til at lave et udtræk eller bare har nogle poi
der kunne være interessante

/A

Fra : ShutEye

Dato : 26-05-10 19:54

> Også derfor det er meget interessant hvor langt man min. skal gå

Som jeg skrev er der en del af pladserne der er privatejede.
Ring og spørg om de har noget imod at i kommer på motorcykel.

> [...]
> hvor som helst ville de primitive teltpladserne være fine. Og der ville
> det være rart med plads til ad hoc at finde et overnatningsted

Kan godt se at, hvis turen ikke er rutefast, så kan man jo ikke ringe på
forhånd.

> [...]
> den anden dag - men han skal ikke med ud og cykle.)

> Ja måske nogen har haft helt til at lave et udtræk eller bare har nogle

Har desværre kun en bog (købt hos skov & naturstyrelsen svjh) med noter om,
hvor vi har været.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-10 14:26

> Kan godt se at, hvis turen ikke er rutefast, så kan man jo ikke ringe på
> forhånd.

Har også et par gange været ved et shelter ude ved Lemvig (med en mc/mad
klub) Det ligger lige ved en p-plads hvilket var temmeligt vigtigt da et
medlem kom med en stor buffet

Der er vist kommunalt drevet - ihvertfald var det noget med reservation på
forhånd (men det var jeg ikke involveret i - var bare med)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-10 22:43

www.friluftskortet.dk kan du søge mellem de ca. 1000 primitive
lejrpladser der er i Danmark. Du kan også købe en bog som indeholder de
samme pladser (www.friefugle.dk sælger den bl.a.) Der er netop udkommet en
ny udgave i maj 2010. Den nye udgave har gps kordinater på alle pladserne,
så kan du taste dem ind i google earth og se det hele lidt oppefra. Måske
det kan give et overblik over beliggenheden i forhold til vej og parkering.
Det er rigtigt at de skriver pladserne ikke må benyttes af "motoriserede"
Men en stor del af pladserne er offentlig ejet og må benyttes af alle. De
kan dog ligge i områder hvor motorkørsel er forbudt. Iøvrigt er vi jo også
til fods når vi er stået af MC´en og så er naturen altså for alle...
Jeg er selv lige kommet hjem fra en uges rundtur i Jylland hvor vi havde 4
overnatninger i shelter (ja det var lidt koldt nogle af dagene
Alle pladserne kunne vi køre til og parkere MCérne lige ved siden af.

Per.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-10 16:11

> På www.friluftskortet.dk

Den henviser til siden herover

> Den nye udgave har gps kordinater på alle pladserne, så kan du taste dem
> ind i google earth

Det samme er der online på udinaturen....

Jeg søgte bare en metode til at få sorteret i det store udbud mhs kriterier
som mulighed for parkering i nærheden - istedet for at læse beskrivelsen af
hver enkelt

/A

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 18:44

> Den henviser til siden herover

Ja, det havde jeg ikke lige set, jeg har været i god tid med planlægningen.

> Det samme er der online på udinaturen....

Ja, de henter jo også data fra samme kilde. Bogen er bare nemmere at have
med i kufferten hvis man ikke lige har internet ved hånden.

> Jeg søgte bare en metode til at få sorteret i det store udbud mhs
> kriterier som mulighed for parkering i nærheden - istedet for at læse
> beskrivelsen af hver enkelt

De reklamerer nok ikke med parkering når de vil have forbeholdt pladserne
for cyklister mv.

God jagt.

Per.