The King has left the building
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 25-05-10 22:29

Jeg har ikke været aktiv i nyhedsgruppen i lang, lang tid, men eftersom det
var her jeg trådte mine første babyskridt som nybagt katteslave, bør dette
indlæg også postes her...

Tirsdag morgen, den 25. Maj 2010, klokken 02.45 rejste Gizmo mod
Regnbuebroen.

Mit hjerte er knust i tusind stykker.

Det er gået så ufatteligt hurtigt. Klokken halv et opdagede jeg at han var
slap, kold og trak vejret overfladisk og besværet.
Klokken et var min bror kommet og jeg ringede til dyrlægevagten.
Klokken tyve minutter i to ankom vi hos dyrlægen i Hadsten, Gud ske lov at
min far fatter at når jeg ringer på den tid af døgnet, så er det alvorligt.
Og klokken kvart i tre var det hele slut.

Hele Gizmos krop var ved at lukke ned. Hans temperatur var nede på 36.2, han
var slap og fjern, hans tandkød var kridhvidt og hans bughule var fuld af
blod.

Hverken dyrlægen eller jeg var i tvivl om hvad der var det rigtige. Men det
krævede FEM indsprøjtninger med aflivningsvæsken, to i leveren og tre
direkte i hjertet før han endelig gav slip. Hans kredsløb var simpelthen
stået så meget af at væsken ikke blev ført ordentligt rundt i kroppen og
blodårerne var kollapsede.

Jeg fik ham med hjem og Devi, Junior og Niggi fik sagt farvel til ham. Lidt
over 8 afleverede jeg ham hos min egen dyrlæge for at få ham obduceret.
Resultatet viste at Gizmo havde fået en aneurisme, et blodkar var - af
ukendte årsager - bristet, og havde pumpet hans bughule fuld af blod. Vi
gjorde det eneste rigtige - men det gør det ikke nemmere at håndtere.

Gizmo er nu sendt til kremering og om 2-3 uger får jeg ham hjem i en urne,
så han kan stå på hylden ved siden af Freya der også venter på sit sidste
hvilested.

Gizmo, du er allerede savnet mere end jeg troede muligt. Virkeligheden er
ikke helt sunket ind endnu, og når den gør, ved jeg at den kommer til at slå
hårdt - meget hårdt.

Aldrig skal jeg se ind i dine smukke grønne øjne igen og føle din sjæl.

Hvem skal jeg nu tage på eventyr med, hvad enten det var udstillinger,
fremvisninger eller overnatningerne på fremmede steder - du elskede det jo?

Hvem skal lege vilde drengelege med Junior?

Hvem skal ligge og sove hele natten ryg mod ryg med mig for at stikke et
spindende hoved hen til mig straks jeg vågnede?

Hvem skal hoppe op til mig og kræve opmærksomhed når jeg er ked?

Hvem skal være mit Livs Lys på kattepoter?

Jeg fik 8 år sammen med dig, længe vil nogen sige, men slet ikke længe nok
siger jeg. Vi havde en pagt om at du skulle blive mindst 20 - den var du
nødt til at bryde i dag.

Jeg får aldrig en kat som dig igen, du var unik og det vi havde sammen var
enestående. Tusind tak fordi du valgte mig som menneske og gav alle omkring
dig muligheden for at deltage i dit liv. Vores er blevet rigere af det.

Dearest, close your eyes now
Don't you cry, it's alright

Lie back, leave the lights on
It's alright, dear

I'll be here through the night
With you till the first signs of light
Say the word and I'll come tonight

It's all right now
Don't you cry now
Hush...
Wipe your tears away
There's never a forever thing

All through the night
I'll try so hard to be there somehow
With you till the first signs of light
Say the word and I'll come
Tonight

Darling, don't you cry.

(A-ha)

I Only Wanted You

They say memories are golden
well maybe that is true.
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have saved you
you never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
no one could ever fill.

If tears could build a stairway
and heartache make a lane,
I'd walk the path to heaven
and bring you back again.

Our family chain is broken,
and nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
the chain will link again.

(Author unknown)

Request from Rainbow Bridge

Weep not for me though I am gone
Into that gentle night.
Grieve if you will, but not for long
Upon my soul's sweet flight.
I am at peace, my soul's at rest
There is no need for tears.
For with your love I was so blessed
For all those many years.
There is no pain, I suffer not,
The fear now all is gone.
Put now these things out of your thoughts,
In your memory I live on.
Remember not my fight for breath
Remember not the strife.
Please do not dwell upon my death,
But celebrate my life.

(Constance Jenkins)

Kongen har forladt bygningen for sidste gang, pas på Freya deroppe og vent
på mig, for vi ses igen

Tusind tak til jer der har læst med hele vejen....afslutningsvis et billede
af min sjælefrænde, katten i mit liv, den eneste af sin slags:

http://www.1001kat.dk/images/ripgizmo.jpg

Med venlig hilsen
Tina Susanne Johansson

Fra : Ragna

Dato : 26-05-10 09:38

Åh, nej Tina!
Jeg ved fra flere kattefora, hvor meget Gizmo betød for dig, og jeg husker
din gribende beretning om, hvordan Gizmo kom til dig på et meget svært
tidspunkt i forbindelse med din mors sygdom.
Jeg har nydt dine beretninger - først her i Nyhedsgruppen, og senere på
andre kattefora - om dit liv og alle dine oplevelser med Gizmo, og senere
dine andre katte.
Det er ubegribelig hårdt at miste sin bedste katteven, men du gjorde alt,
hvad du kunne for ham - som den ægte katteven, du er.
Jeg sidder her med tårer i øjnene, skønt jeg aldrig har mødt hverken dig
eller Gizmo, men alligevel føler jeg, at jeg kendte jer.
Hvil i fred, Gizmo.
Jeg føler med dig, Tina.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-10 10:07

"Tina Susanne Johansson" <tina_johanssonKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i
meddelelsen news:4bfc412a$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> dette indlæg også postes her...
>
> Tirsdag morgen, den 25. Maj 2010, klokken 02.45 rejste Gizmo mod

Kære Tina.

Det er en virkelig smuk nekrolog du har givet din dejlige Gizmo med på
vejen.

Jeg føler med dig og vil tænde et lys for Gizmo. Det er så svært at miste en
kat, jeg har selv prøvet det nogle gange i løbet af 32 år, og det er lige
slemt hver gang. Godt at du har de andre misser til at hjælpe dig over
sorgen.

Mange trøsteknus herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ladyinred

Dato : 26-05-10 12:51

> [...]
>
> Tusind tak til jer der har læst med hele vejen....afslutningsvis et
> billede af min sjælefrænde, katten i mit liv, den eneste af sin slags:

Hej Tina.

Hvor er det en smuk afskedshilsen du har lavet for din Gizmo, jeg sidder og
får både gåsehud og tårer i øjnene. Hvor gør det mig ondt for dig du har
mistet din Gizmo.
Det at miste en elsket kæledyr kan man aldrig vænne sig til, det er bare så
forfærdelig svært - det kender jeg også alt for godt til.
Den eneste trøst der kan være at finde er at han ikke skulle ligge og lide i
lang tid, en ringe trøst men det er vist den eneste man kan finde i sådan en
situation.

Mange varme tanker og trøsteknus fra
Birgit

Fra : Allan G

Dato : 26-05-10 20:40

Jeg kan kun skrive det samme som andre har skrevet.
Men Æv jeg ved hvordan du har det

Heldigvis er andre tilbage der er rigtigt gode til at trøste dig.

Mvh allan

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 27-05-10 18:25

Tina..jeg føler med dig...

majbritt

Fra : Heidi

Dato : 31-05-10 19:09

Kære Tina

Sikke da en trist beretning, dog fortalt så inderligt at jeg nu sidder her
og græder.
Jeg kan godt forstå du har valgt overskriften "The King has left the
building"
Da jeg klikkede på linket og så Gizmo, så jeg straks ligheden med "The
King".
En flot, mørk dreng, der alt for tidligt skulle herfra.
Gizmo har det glimt i øjnene, jeg ikke kan stå for...en flot, flot kat!

Ingen ord kan lindre din sorg, med vid dog at vi er nogle der tænker på dig,
Gizmo og det tab du føler.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles (Freddies) mor

http://tullebo.dk

http://choco.dk
- online salg af Summerbird Chokolader og Bolcher
Når du handler hos os, hjælper du nødstedte dyr, da vores overskud går til
dyreværnsarbejde, f.eks. Bæklund Kattehjem, WSPA, Forsøgsdyrenes Værn,
Pindsvinevenner i Danmark m. fl.