Suzuki wagon 1,3 automatic og campingvogn
Fra : P3R W!IDAU

Dato : 25-05-10 11:16

Hej Gruppe

Nogen i min familie har købt en

Suzuki wagon 1,3 automatic.

Nu er spørgsmålet, kan man sætte en lille campingvogn efter sådan en?

P3R

Fra : Henning Keseler

Dato : 25-05-10 15:51

"P3R W!IDAU" <ingen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Gruppe
>
> Nogen i min familie har købt en
>
> Suzuki wagon 1,3 automatic.
>
> Nu er spørgsmålet, kan man sætte en lille campingvogn efter sådan en?

Det kan man vel godt, men det forudsætter jo at der er krog på den. Hvis der
er krog på den og den er påført registreringsattesten kan man der se hvor
meget den må trække, og så har du svaret.
--
Henning

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-10 19:54

> [...]
>
> Nogen i min familie har købt en
>
> Suzuki wagon 1,3 automatic.
>
> Nu er spørgsmålet, kan man sætte en lille campingvogn efter sådan en?

www.biltorvet.dk kan du indtaste indregistreringsnummer. Det fortæller
dig typegodkendelsesnummeret. Typegodkendelsesnummeret kan du ind indtaste
på samme side. Dér står hvad den må trække - bemærk det vigtige tal efter
"-", som fortæller noget om motorstørrelsen.

--
Per

Fra : gregersen

Dato : 26-05-10 20:37

Den må med automatic trække 650 kg altså en meget lille campingvogn

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-05-10 21:18

"gregersen" <gregersen@munkebo-borger.dk> wrote in message
> Den må med automatic trække 650 kg altså en meget lille campingvogn
>

> "P3R W!IDAU" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jamen det rækker jo lige til denne her:
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=1323588&siteGuid=345
Verdens letteste CV at trække afsted med - men regn ikke med plads til mere
end 2.

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-10 09:58

> Verdens letteste CV at trække afsted med - men regn ikke med plads til
> mere end 2.

how low can you go ...

http://www.slagelsecamping.dk/pages/transportDB/presentation.asp?picId=6939529&entityGuid=1490575&siteGuid=318

http://www.littleguy.co.uk/index.html

/A

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-05-10 22:35

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> how low can you go ...

> [...]

Ja-ja - men har den ståhøjde ?
Bagageplads, så bagagen ikke ligger ude i regnen om natten ?
Indendørs kørkken ?
Køleskab ?
Varme ?
Fortelt med ståhøjde ?
Toilet ?
Bad ?

Og prisen.....godt nok dyrt for en have-trailer med låg. Hvis der er et
marked for den må der da være et større marked for GDS-løsninger
Niewiadow sælges igen herhjemme - den lille koster ca det samme med "fuldt"
udstyr; køleskab, 230 v-tilslutning osv.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-05-10 14:11

> Ja-ja - men har den ståhøjde ?

Hvad er definitionen af en campingvogn ?

Færdselsloven skriver blot "Campingvogn anses som påhængsredskab" og ikke
meget om hvodan det afviger fra en påhængsvogn

http://www.fstyr.dk/Service%20pages/~/media/Files/Regler/Detailforskrifter/DfK2007.ashx

Påhængsredskab, der er indrettet til beboelse ... Hvad skal der så til det .
Skal man kunne stå op for at bebo nået. Eller er det nok at man kan ligge
ned

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-05-10 10:52

> [...]
>
> Påhængsredskab, der er indrettet til beboelse ... Hvad skal der så til det
> . Skal man kunne stå op for at bebo nået. Eller er det nok at man kan

Ja - så er vi ovre i en personlig definition....hvis vi ikke var der
allerede

Littel Guy har sine gode sider - men jeg syntes den falder på bl.a. vægt og
det at man ikke kan sætte så meget som et solsejl på.
I det mindste ikke hvis man gerne vil kunne stå op uner solsejlet

Safari/Niewiadow var Safari Caravan i Struer importør af i mange år - deraf
navnet i DK.
De har vist haft stoppet importen af den - men nu genoptaget importen - men
samtidig er den dukket op hos Jysk Caravan Center under navnet "Den Lille
Vogn". Standardudgave m/3 sovepladser koster lige omkring 55 tkr - med
køkken og køleskab
Little Guy ligger på 55-60 tkr - uden køkken.
Lidt dyrt for en fest-ambulance - skulle man have brug for sådan en har vi
f.eks. havetraileren FlexCamp, der har aftageligt telt/sovedel + fortelt.
Set til under 20 K på bud - for en ny.

Fælles for disse 3 er jo så også at de mest er bygget til højsommer - glem
ski-camping