Lidt om hegn igen
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 24-05-10 08:22

Nu skal det være alvor med et hegn, så ottO kan komme ud i det fri uden
konflikt med naboer og biler.

Men jeg har et par spørgsmål.

Hvad er bedst, dvs. sværest for kattene at klatre i? Voliere- eller
hønsenet? En kollega anbefaler hønsenet, men andre steder anbefales
volierenet.
Vigtigst er, at det skal være svært at klatre i. Næstvigtigst er, at det
skæmmer mindst muligt.

Jeg overvejer en let løsning med tentorpæle (jernstænger) banket ned i
jorden og træpæle i hjørnerne, men hvor langt skal sådan en pæl ned i
jorden?

Kan kattene klatre op de steder, hvor hegnet sidder fast på en træpæl?

Hvordan laver/køber man nemmest og sikrest en låge (til kattenes
mennesker), som kattene ikke kan klatre opad?

På forhånd tak

Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 24-05-10 15:42

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan laver/køber man nemmest og sikrest en låge (til kattenes
> mennesker), som kattene ikke kan klatre opad?

Hej Bjarne
Det med hegn, ja det er merer en psykisk fremfor en fysisk barierrer for
katten, vil den ud skal den nok komme ud.
Det så jeg da Kosmos løb 5 M med hovedet nedaf i chikanen på mit hegn.Han
jagtede en fugl.

Så hvis du vil værer helt sikker så skal en kattegår værer helt hegnet ind
også i toppen.
Heldig vis er katte nogle magelige typer der vælger det ikke er besværet vær

Mvh Allan