MYSQL: Find antal poster
Fra : Kurt G

Dato : 22-05-10 20:04

Jeg bruger MYSQL og vil gerne kende antallet af fundne poster. Jeg har set
efter en kommando på http://www.w3schools.com/sql, men det er ikke lykkedes
at finde noget!

Jeg gør det i øjeblikket således (der bruges PHP):
1 mysql_select_db($dbname);
2 $resultat = mysql_query($soegestr);
3 $taeller = 0;
4 //Find antal svar
5 while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {
6 $aeller++;
7 }
Det fungerer sådan set OK, men bagefter er jeg nødt til at starte søgningen
en gang til afor at få vist resltatet.

Er der ikke en kommando i MYSQL, så man efter linie 2 kan få antal hit og
derefter løbe resultatet igennem uden en ny søgning?

Mvh Kurt

Fra : Krabsen

Dato : 22-05-10 21:21

Den 22-05-2010 21:04, Kurt G skrev:
> [...]
>
> Er der ikke en kommando i MYSQL, så man efter linie 2 kan få antal hit og
> derefter løbe resultatet igennem uden en ny søgning?

jo da:

$num_rows = mysql_num_rows($resultat);
if ($num_rows==0 ) {
      Print "Der var ingen poster";
   }
   else {
      Print "Der var".$num_rows."poster.";
   }

Fra : Kurt G

Dato : 22-05-10 22:20

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

> jo da:

> [...]

Det var lige det rigtige. Tak.

Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-05-10 00:04

Krabsen har bragt dette til os:

> jo da:

> [...]

man kan bruge SELECT COUNT(*) ...hvis man bare skal kende antallet,
og man kan bruge mysqli_data_seek( $result, 0); til at resette
pointeren i $result resourcen, hvis man skal bruge $result flere
gange...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Krabsen

Dato : 23-05-10 15:39

Den 23-05-2010 01:03, Birger Sørensen skrev:

> og man kan bruge mysqli_data_seek( $result, 0); til at resette pointeren
> i $result resourcen, hvis man skal bruge $result flere gange...

Den kendte jeg til gengæld ikke - takker

Fra : Kurt G

Dato : 23-05-10 19:53

KLIPPET

> [...]
> og man kan bruge mysqli_data_seek( $result, 0); til at resette pointeren i
> $result resourcen, hvis man skal bruge $result flere gange...

Dem kendte jeg (selvfølgelig) heller ikke.
Tak for tippet.
Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-05-10 01:00

Efter mange tanker skrev Kurt G:
> KLIPPET

> Dem kendte jeg (selvfølgelig) heller ikke.
> Tak for tippet.
> Mvh Kurt

Findes det, findes det her:
http://dk.php.net/manual/en/ref.mysql.php
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/index.html - skift selv til
aktuel version, kapitlerne 11 og 12 er gode at blive kloge af, hvad
angår hvad man kan og hvordan...

Birger

http://bbsorensen.dk