Twix søger nyt hjem.
Fra : Stig Johansen

Dato : 22-05-10 05:17

Kære venner.

Jeg er røget i den kedelige situation, at jeg bliver nødt til at flytte, og
har desværre ikke mulighed for at tage Twix med mig.

Derfor søger han et nyt hjem.

Han er 3 år, og i kan se lidt billeder af ham her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=2169&folder=1559&limit_start=0&limit_user=15

Kender i nogen, der kender nogen.. - eller kører man ham på Inges kattehjem?

Min mailadresse er wopr.dk@gmail.com

Stig Johansen

Fra : Henny Stewart

Dato : 22-05-10 09:54

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kender i nogen, der kender nogen.. - eller kører man ham på Inges

Det gør mig virkelig ondt at høre, for jeg ved hvor glad du er for Twix. Er
du helt sikker på, at situationen ikke lader sig redde? Jeg har desværre 50%
flere katte i øjeblikket, end vi egentlig er normeret til , så jeg kan
ikke hjælpe. Men jeg er da sikker på, at der må være nogen, der gerne vil
have ham, han er jo en fantastisk dejlig kat, og et internat burde kunne
hjælpe.

--
Henny Stewart
http://hennystewart.dk

Fra : Heidi

Dato : 22-05-10 12:28

<klip> Jeg er røget i den kedelige situation, at jeg bliver nødt til at
> [...]
>
> Kender i nogen, der kender nogen.. - eller kører man ham på Inges

Hej Stig

Sikke noget, men jeg har selv for nylig måtte gå af med min elskede
Bajse-kat, pga. ændrede boligforhold.

Det bedste er at finde den et nyt hjem selv, hvis det ikke er muligt, så ja
til internat/kattehjem.
Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig med at finde ham et hjem, jeg kunne
lægge ham på min Facebookprofil, hvis du ikke selv har en profil der?

Og så er der vildkat.dk. Jeg har engang med succes fundet et hjem til en kat
via dba.dk, men der skal du skisme huske at stille krav. Jeg skrev specifikt
hvilke hjem den skulle til (hus og have, helst en enlig mand (hun var mest
til mænd) og andre ting jeg vidste katten ville sætte pris på, og sørme om
det ikke lykkedes. Jeg får stadigvæk ind imellem mail fra Jan, der
adopterede katten Olivia.
Og husk endelig at tage mindst 600kr for katten - det koster en kat typsik
på et internat.

Men sig til hvis jeg skal prøve at finde et hjem til ham!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-05-10 13:34

Heidi wrote:

> Sikke noget, men jeg har selv for nylig måtte gå af med min elskede
> Bajse-kat, pga. ændrede boligforhold.

Ja, det er ikke så sjovt.

> Det bedste er at finde den et nyt hjem selv, hvis det ikke er muligt, så
> ja til internat/kattehjem.

Jeg har spurgt dem jeg kender.

> Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig med at finde ham et hjem, jeg kunne
> lægge ham på min Facebookprofil, hvis du ikke selv har en profil der?

Jeg har ikke Facebookprofil, og får det nok heller ikke, men det er en helat
anden snak om 'nettets tilstand' ('bearing in mind' jeg har 'rodet' med EDB
og den slags og kender fordele og ulemper)

> Og husk endelig at tage mindst 600kr for katten - det koster en kat typsik
> på et internat.

Nu er jeg sådan anlagt, at jeg går mere op i menneske/dyrekærlighed, så jeg
kan ikke drømme om at tage penge for Twix - det er vigtigere han får et
godt hjem, så jeg er villig til at bringe ham - ok, helst på Sjælland.

> Men sig til hvis jeg skal prøve at finde et hjem til ham!

Det må du meget gerne(prøve).

Han er jo udekat, som ikke altid falder i god jord, men elsker at blive
kælet med - altså når man kommer til ham - men han vil grumme gerne man
kommer tiil ham og ikke omvendt.

Stig Johansen

Fra : Heidi

Dato : 22-05-10 15:04

<klip> Nu er jeg sådan anlagt, at jeg går mere op i menneske/dyrekærlighed,
så jeg
> kan ikke drømme om at tage penge for Twix - det er vigtigere han får et
> godt hjem, så jeg er villig til at bringe ham - ok, helst på Sjælland.
</klip>

Kære Stig

Det med penge, er udelukkende for at holde useriøse og eventuelle
kattehandlere væk.

De durkdrevne kattehandlere går bevidst efter gratis (og flotte) katte.
De prakker dig en tårevædende historie på ærmet, og siger de kan give katten
det perfekte katteliv, med have og alt muligt.At de er ansvarlilge, at deres
barn/børn savner lige præcis sådan en kat osv.
Ofte har de historie om at de lige har mistet deres højtelskede kat...

Læs blandt andet her om disse skrupelløse og hjerteløse mennesker:

http://www.inges-kattehjem.dk/?Hvad_goer_jeg_-_Kattehandler#Hvad_goer_jeg_-_Kattehandler

http://hittekat.super-forum.net/information-og-advarsler-f4/advarsel-mod-kattehandlere-t12.htm

http://www.minvenkatten.dk/kattehandel.pdf

og hvis du selv søger videre på ordet "kattehandlere" så får du massebis af
eksempler på hvorfor man skal passe gevaldigt på.

Og da Twix er en flot rødstribet kat, kunne han være et oplagt mål for en
kattehandler, der jo oven i købet vil få leveret katten lige til døren.

Hvis folk virkelig vil en kat, vil de også betale. Du kan så vælge at donere
beløbet til f. eks. Inges Kattehjem eller Bæklund Kattehjem. Det har jeg
selv gjort med nogle af de katte jeg har formidlet videre, netop fordi jeg
ikke ville "tjene" på den (en kat kan man sådan set sjældent tjene på -
alene neutraliseringen løber jo op i en pæn sum penge)

Jeg forstår hvad du mener, men tænk lige over det med betaling igen.

Jeg prøver at lægge Twix på min FB og sender lige en mail til venner og
bekendte :)

Mange hilsner

Heidi

http://hei.homepage.dk/hittemisserne.html

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-05-10 15:32

Heidi wrote:

> Jeg forstår hvad du mener, men tænk lige over det med betaling igen.

Hallo! - Heidi!, jeg skriver jo, at det er vigtigere for mig at Twix får et
godt hjem.

> Jeg prøver at lægge Twix på min FB og sender lige en mail til venner og
> bekendte :)

Som sagt er det vigtigere at han får et godt hjem frem for penge...

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-05-10 16:46

> Hallo! - Heidi!, jeg skriver jo, at det er vigtigere for mig at Twix får
> et
> godt hjem.

> Som sagt er det vigtigere at han får et godt hjem frem for penge...

Hej Stig.

Jeg er 110% enig med Heidi. Man må *aldrig* forære en kat væk. Du har jo
ingen som helst garanti for at Twix vil få et godt hjem, med mindre du
forærer ham til venner eller bekendte som du i forvejen kender.

Der er mange forhærdede kattehandlere rundt omkring, og de skyer intet
middel når der er tale om en så flot kat som Twix jo er. Man skal ikke tro
for godt om sine medmennesker i sager som denne. Det er da rosværdigt at du
vil forære ham væk, uden at tjene noget ved det, men tro mig sandsynligheden
for at du bliver taget ved næsen er meget stor, og det har Twix ikke
fortjent efter at han haft et så dejligt hjem som dit. Tænk dig lige om, så
tror jeg at du vil give Heidi ret.

Er det totalt udelukket at du kan beholde ham ? Efter dine indlæg i
kattegruppen er der vist ingen der er i tvivl om hvor meget du holder af
ham, og kun vil ham det godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-05-10 05:04

Tove Krieger wrote:

> Jeg er 110% enig med Heidi. Man må *aldrig* forære en kat væk. Du har jo
> ingen som helst garanti for at Twix vil få et godt hjem, med mindre du
> forærer ham til venner eller bekendte som du i forvejen kender.

Dem jeg kender, som kan lide katte har desværre selv 'nok' katte.

> [...]
> Twix ikke fortjent efter at han haft et så dejligt hjem som dit. Tænk dig
> lige om, så tror jeg at du vil give Heidi ret.

Den vinkel har jeg slet ikke tænkt over - tak for input.

> Er det totalt udelukket at du kan beholde ham ?

Desværre ikke - jeg er faktisk på en måde hjemløs i en periode.

> Efter dine indlæg i
> kattegruppen er der vist ingen der er i tvivl om hvor meget du holder af
> ham, og kun vil ham det godt.

Jeg elsker ham overalt på jorden, og jeg har det ikke særlig godt med at
skulle af med ham, men det må jeg prøve at overleve.

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 23-05-10 11:56

> [...]
>
> Kender i nogen, der kender nogen.. - eller kører man ham på Inges

Hej Stig.

Det er en rigtig rigtig kedelig situation for dig og Twix. Jeg kan jo ud fra
alt du sender ind om Twix se han er dit et og alt. Jeg ville så forfærdelig
ønske der var en løsning så I kunne blive sammen.
Jeg kender desværre ikke nogen jeg som Twix kan bo hos :( Jeg ville ønske vi
kunne tage ham men det går desværre ikke.

De allerbedste ønsker for fremtiden til dig og Twix fra
De to skovtrolde og lille Sesse og
Birgit