Ny campist
Fra : Kim Hansen

Dato : 19-05-10 18:23

Hej campister

Nu har vi endelig fået købt en lille campingvogn, og skal på vores
første tur med vognen. Så vil jeg høre om der er nogle små hyggelige
campingpladser, vi har kigget på dcu, men det ser ud til at det er
større pladser.Jeg har fundet Rørbæk søcamping, og det er noget i den
størrelse jeg leder efter. Vi er kun to,altså ingen børn så der
behøves ikke være det helt store for børn.
Jeg ved at der ligger flere campingpladser rundt omkring som ikke bare
lige sådan kan findes, ikke i camping blade og bøger. Jeg er
modtagelig for alt.
Vi bor på Fyn.

Mvh Kim Hansen

Fra : Kurt Philipsen

Dato : 19-05-10 19:38

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved at der ligger flere campingpladser rundt omkring som ikke bare
> lige sådan kan findes, ikke i camping blade og bøger. Jeg er
> [...]

De pladser, som ikke er beskrevet nogen steder, skal man nok
holde sig fra.
Selv bruger jeg kun pladser med mindst 3 stjerner.
Jeg studerer særligt beskrivelserne om toilet- og badeforhold samt
om der er kort vej til nærmeste indkøbssted og om jeg kan
tilslutte min Laptop til internettet.
Så fravælger jeg pladser med mange grantræer og stillestående
vand i sø eller åer. Mange myg aften og nat er ikke min kop the.

--
Hilsen Kurt

Fra : Kim Hansen

Dato : 20-05-10 07:08

On Wed, 19 May 2010 20:37:58 +0200, "Kurt Philipsen"
<kurt123@live????.dk> wrote:

>"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i meddelelsen

>De pladser, som ikke er beskrevet nogen steder, skal man nok
>holde sig fra.

Jeg kender et par der ligger fast på sådan en plads, og de vil ikke
flytte. Så det afskrækker mig ikke at de ikke er beskrevet nogen
steder

> [...]
>Så fravælger jeg pladser med mange grantræer og stillestående
>vand i sø eller åer. Mange myg aften og nat er ikke min kop the.

Jeg skal bare have lidt vand,et toilet og bad, så skal jeg nok klare
mig, men sådan er vi jo så forskellige

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-05-10 22:01

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg ved at der ligger flere campingpladser rundt omkring som ikke bare
> lige sådan kan findes, ikke i camping blade og bøger. Jeg er

Nu er det jo ikke fordi vi bor på Fyn selv, men vi kommer da over øen nogle
gange hver sommer - og vi kan altså godt li' den
Derfor har vi efterhånden set nogle af pladserne på øen;
Bøsøre Strand: nok ikke lige det, i søger. Selvom det kan lade sig gøre at
finde lidt isolerede pladse langs vandet. Somme tider kan det være en fordel
at starte på de større pladser; fastliggerne kigger ikke så meget efter
hvad - og hvordan - i gør og man kan få mange ting i kiosken.
En nytilkommen nabo med stort telt havde husket sin ekstrem fine og dyre
racercykel magen til Ørnen fra Herning's - men han havde glemt teltpløkke.
Kioseken reddede han - og familien, der måtte holde teltet medens fatter løb
op for at købe ind
Nå - tilbage til emnet;

DCU Odense: dejlig plads midt i byen - vor eneste anke er at det er en
gammel industri-grund. Hvilket gør at det er ekstremt mange sten i jorden,
så at slå pløkke i er en prøvelse. Men tag pladsen i godt vejr, hvor i kan
nøjes med et solsejl

Villemoes i Assens: 2 delt plads - havne-delen syntes vi er lidt kedelig,
medens strand-delen er dejlig. Især hvis man kommer ned i 1. række.

Helnæs: dejlig plads midt i natur og tæt ved strand. Sjov, delvis
terasse-opdelt plads - enkelte dele skal i ikke lægge jer på, da der er et
par stejle veje hvor en forhjulstrækker aldrig kommer op med cv'en bagpå
hvis det har regnet.
Men husk at købe ind når i alligevel er ude at køre tur !
Forresten er der ikke mange km før i kan konstantere ved selvsyn at der IKKE
er nogen grillbar på hovedgaden i Snave !

Medens vi lå i Assens kørte vi tur ud over en halvø - og endte pludselig ude
på Helnæs....havde ikke lige regnet ud at det lå så tæt på Assens.
Men undervejs passerede vi en plads, vi gerne vil se nærmere på en dag.
En tur på Google Maps siger at det er Aa Camping, vi har set der.

Vi har et par gange været ude ved Vindebyøre og set pladsen det - og er
enige om at den må vi snart besøge. Umiddelbart ser den ikke ud af meget når
man kommer kørende til den - men det er fordi man kommer ind i den lille
ende.

Og der er sikkert mange pladser, vi ikke kender - men her var lidt at starte
med
--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Kim Hansen

Dato : 20-05-10 07:04

On Wed, 19 May 2010 23:01:21 +0200, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:

> [...]
>så at slå pløkke i er en prøvelse. Men tag pladsen i godt vejr, hvor i kan

Ligge i byen, ikke noget for os, vil godt ud i naturen

>Villemoes i Assens: 2 delt plads - havne-delen syntes vi er lidt kedelig,
>medens strand-delen er dejlig. Især hvis man kommer ned i 1. række.

Ligger kun ca. 10 min kørsel fra vores bopæl.

> [...]
>Forresten er der ikke mange km før i kan konstantere ved selvsyn at der IKKE
>er nogen grillbar på hovedgaden i Snave !

Henæs kender jeg godt, fra flere mc ture om aftenen efter is,
Den kunne sagtens bruges.

> [...]
>Men undervejs passerede vi en plads, vi gerne vil se nærmere på en dag.
>En tur på Google Maps siger at det er Aa Camping, vi har set der.

Der har vi ligget for en del år siden i lejet hytte.

> [...]
>man kommer kørende til den - men det er fordi man kommer ind i den lille

Ja, det er nok noget af det største vi vil bevæge os ind på

>Og der er sikkert mange pladser, vi ikke kender - men her var lidt at starte
>med

Ja og tak for det, jeg håber at det er noget for fruen at campere, for
jeg vil gerne, og glæder mig. Det er noget nemmere end mc og telt.

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-05-10 19:16

> [...]
>
> Ja og tak for det, jeg håber at det er noget for fruen at campere, for
> jeg vil gerne, og glæder mig. Det er noget nemmere end mc og telt.

Got the bike - don't want the T-shirt ~ læs: teltet.
Vores campingvogn er såmænd rigelig mobil endda (Hymer Touring ~ klapvogn)
så MC/telt ferie er udelukket
For mig er MC blot et transportmiddel......når ideen skal (gen)sælges
hjemme.
Der, hvor jer arbejder i Kbh, koster det f.eks. 28 kr/t at parkere
bilen.....
At jeg så tit kommer til at køre en omvej på hjemvejen betyder jo ikke at
MC-transport ikke er seriøst

Fruen skal nok komme til at holde af campinglivet - alene det at hun er gået
med til at i anskaffer en er vel et fingerpeg.
Og du lyder til at have en god entusiasme for det - det skal nok bære reste
af vejen til succes

Fra : Anette

Dato : 23-05-10 22:54

Hej

Der er masser af campingpladser på Fyn, især af de slags du leder efter.
Tjek Hansi' campingsider her
http://www.hanses-campingsider.dk/campingpladser/fyn.htm

God tur :)

/ Anette ( som bor 20 min. fra camping Willemoes :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-10 13:15

Jeg tror du leder efter en plads på www.backtonature.dk :)

--
Per

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-05-10 06:37

On Thu, 20 May 2010 14:15:05 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg tror du leder efter en plads på www.backtonature.dk :)

Ja, det er sådan nogle pladser jeg vil ligge på, lige en side for mig.

Kim

Fra : Jørgen Ulm

Dato : 20-05-10 21:26

Tag til DCU pladsen Åbyskov Strand Camping der er vi selv for øjeblikket,
det er en fredelig plads med en flot udsigt. Vi kører videre til Frankrig
lige efter Pinse.
Du kan på www.Ulm.dk se hvordan vi camperer i hele Europa.
Hilsen
Jørgen Ulm

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-05-10 06:35

On Thu, 20 May 2010 22:25:53 +0200, Jørgen Ulm <Ulm@ddf.dk> wrote:

> [...]
>det er en fredelig plads med en flot udsigt. Vi kører videre til Frankrig

Spændende side, med mange timers god læsning.
Men hvor pokker er knappen til at slukke musikken, jeg kan ikke finde
den

Kim

Fra : Lars Clement

Dato : 21-05-10 08:56

--
Hej Kim . tillykke med vognen
Der er masser af skønne steder. Forsøg dig frem. : Rantzausminde ved

Venligst

Lars Clement

mitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 25-05-10 18:03

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved at der ligger flere campingpladser rundt omkring som ikke bare
> lige sådan kan findes, ikke i camping blade og bøger. Jeg er

Hej Kim

Hvis du også leder efter små pladser der ikke står i de store
sammenslutningers bøger.. f.eks. pladser der ikke er under campingrådets
vinger.

http://www.f-camping.dk/

Mvh Sten

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-05-10 18:42

> [...]
>
>Hvis du også leder efter små pladser der ikke står i de store
>sammenslutningers bøger.. f.eks. pladser der ikke er under campingrådets

Takker, er gemt nu

Mvh Kim