Skærme
Fijala 3554
Hente et signal fra en PC med HDMI til en ~
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 21:25

Jeg har brug for at overføre billedet fra en PC (Aldis nye Touch
screen PC - MEDION® AKOYA® P9614 (MD 98320) til en ældre monitor, som
kun har VGA IN . Medion PC'en har kun en VGA IN og så har den HDMI
stik. Hvordan får jeg billedet fra PC'en over i den eksterne skærm?
Jeg har ikke brug for overførsel af lyd.

Hvis dette ikke er den rigtige gruppe, er jeg meget modtagelig for et
tip om, hvor jeg bør henvende mig med dette spørgsmål. På forhånd tak.

Flemming Torp

Fra : awul.dasfilshabeda

Dato : 19-05-10 09:37

http://en.dogeno.us/2008/11/analog-analog-and-digital-digital-vga-dvi-hdmi/

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 10:50

awul.dasfilshabeda wrote:
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
>>
> http://en.dogeno.us/2008/11/analog-analog-and-digital-digital-vga-dvi-hdmi/

Interessant side om forskelle imellem HDMI, DVI og Composite ... Men
umiddelbart kan jeg ikke se, at den besvarer mit spørgsmål ... Jeg kan
se, hvad jeg IKKE skal gøre ... ... Kan du hjælpe mig mere på vej?
Flemming Torp

Fra : jk

Dato : 19-05-10 11:37

On Wed, 19 May 2010 11:49:49 +0200, "Flemming Torp"
<fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote:

>Interessant side om forskelle imellem HDMI, DVI og Composite ... Men
>umiddelbart kan jeg ikke se, at den besvarer mit spørgsmål ... Jeg kan
>se, hvad jeg IKKE skal gøre ... ... Kan du hjælpe mig mere på vej?

Jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre. man kan få en hdmi-dvi
adapter, men den skaber digital dvi. Der findes også analog dvi, som
kan forbindes med vga adapter til en analog skærm. Men fra hdmi burde
der kun komme et digitalt signal.

Det er jo det der står på den site (link).

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 21:26

jk wrote:
> [...]
> burde
> der kun komme et digitalt signal.
>
> Det er jo det der står på den site (link).

Det er korekt, at en adapter ikke løser problemet ... Men jeg har helt
bevidst ikke formuleret et ønske om en bestemt løsning - bare en
mulighed for at sende et billede på en PC med HDMI udgang (altså ikke
VGA) til en monitor med en VGA indgang (og ikke HDMI indgang) ...

Der findes som det fremgår af nedenstående forslag et product fra
HDfury, der kan - og dette kan også:
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-vga-converter/hdmi-til-vga-converter.asp

Jeg havde i mit stille sind håbet på en noget billigere løsning.

Flemming Torp

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 19-05-10 18:39

Flemming Torp wrote:
> [...]
> VGA IN . Medion PC'en har kun en VGA IN og så har den HDMI stik. Hvordan
> får jeg billedet fra PC'en over i den eksterne skærm? Jeg har ikke brug

Se efter produkter fra et firma der hedder HDfury de laver vist flere
produkter der kan konvertere HDMI til VGA. Prisen er vist ca. 500.- plus
kabel.

> Hvis dette ikke er den rigtige gruppe, er jeg meget modtagelig for et
> tip om, hvor jeg bør henvende mig med dette spørgsmål. På forhånd tak.

Jeg kan ikke komme på en mere rigtig gruppe

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 21:28

Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:
> [...]
> plus kabel.

> Jeg kan ikke komme på en mere rigtig gruppe

Tak for relevant forslag. Jeg har kigget og det ser spændende ud ...
men ikke billigt ...

Flemming Torp

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 19-05-10 22:13

Flemming Torp wrote:

> Tak for relevant forslag. Jeg har kigget og det ser spændende ud ... men
> ikke billigt ...

Det er ikke helt enkelt hvad du søger og markedet er begrænset og
uddøende, så jeg tror ikke du skal regne med at finde en billigere løsning.

På plus siden synes brugerne af løsningen at være tilfredse med
billedkvaliteten, så det er altid noget.

Mvh
Bruno