CADSTD?
Fra : F.Syndergaard

Dato : 17-05-10 16:24

Hej.

Jeg har lige hentet subjekt.
Men kan ikke finde ud af det.
Har tegnet en boks og vil så "Move" den.
Hvordan gør man det?
Ja det er simpelt men et sted skal man jo begynde.
--
MVH.
Finni

Fra : Kjaer

Dato : 22-05-10 15:16

F.Syndergaard wrote:
> [...]
> Har tegnet en boks og vil så "Move" den.
> Hvordan gør man det?
> Ja det er simpelt men et sted skal man jo begynde.

Søg på google efter - turorial cadstd -
eller køb de billige hefter, selv om de er skrevet til autocad så kan man
godt bruge tips og fiduser
f.eks. http://www.uhrskov.com/shop/frontpage.html
(ellers find en cracket udgave af autocad)

Fra : GK

Dato : 23-05-10 21:28

F.Syndergaard <finnis@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4bf15fa6$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har lige hentet subjekt.
> Men kan ikke finde ud af det.
> Har tegnet en boks og vil så "Move" den.
> Hvordan gør man det?
> Ja det er simpelt men et sted skal man jo begynde.
> --
> MVH.
> Finni
>

> der er jo også den mulighed at jeg kan tegne for dig ..hvis det var noget
det lyder jo ikke til det er noget der er særligt svært .. bare kom med
noget mere info om det mvh gk

Fra : F.Syndergaard

Dato : 24-05-10 21:26

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har lige hentet subjekt.
> Men kan ikke finde ud af det.
> Har tegnet en boks og vil så "Move" den.
> Hvordan gør man det?
> Ja det er simpelt men et sted skal man jo begynde.
> --
> MVH.
> Finni

Tak for jeres respons.
Egentlig leder jeg efter en erstatning for Windows Draw fra MicrographX.
CADstd er faktisk lidt overkill til mit brug. Har slet ikke brug for
vektorgrafik.
Jeg kan godt lide det der med at man får "trækkehåndtag" i et rektangel, en
cirkel o.s.v.
Nogen forslag?

MVH Finni

Fra : GK

Dato : 25-05-10 22:36

> [...]
>
> MVH Finni
>
> ja for mig lyder det lidt for nemt ,, forstået på den måde at så er der jo
ikke noget fast mål på ... jeg kan nu ikke se at det skulle være særlig
svært at skrive cirkel eller trykke på et ikon og så kommer der en spørgsmål
hvor skal cirklen starte x y kordinater og hvor stor skal den være eks R 30
jammen så er den tegnet ,, det er faktisk ikke spor svært at tegne 2D i cad
prg .. men jeg vil gerne hjælpe hvis det ikke er noget du absolut vil lave
selv , .. mvh gk