CPU
Fra : Henning Madsen

Dato : 16-05-10 21:20

På en Form1 er anbragt en Image1.
Hvorpå der er anbragt en BMP tegning.
Der er også anbragt en MainMenu med Close.
I FormCreate maximeres Form1.

Når jeg lukker med Close fremkommer en boks der hedder CPU
der indeholder en masse tal.
CPU boksen kan jeg lukke ved tast af X i boksen,
men så mangler jeg Form1 som dog kan hentes med 'Vis Form1'.

Noget er galt men hvad ??
Skal jeg søge fejlen i PC eller i Delphi eller et helt tredje sted ??

På forhånd tak for et eventuelt svar
m.v.h.
Henning

Fra : Peter

Dato : 18-05-10 16:36

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Noget er galt men hvad ??
> Skal jeg søge fejlen i PC eller i Delphi eller et helt tredje sted ??

Kommer fejlen også hvis du lukker på andre måder?

/H

Fra : Henning Madsen

Dato : 19-05-10 09:26

"Peter" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer fejlen også hvis du lukker på andre måder?
>
> /H
>
>Tak for svaret Peter.
Har prøver både med en BitBtn og en Button med det samme resultat.
Boksen CPU der kommer er den fra PC eller Delphi ?
Jeg bruger Delphi 6 og XP
M.V.H.
Henning

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-05-10 11:48

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> wrote in message

> Har prøver både med en BitBtn og en Button med det samme resultat.
> Boksen CPU der kommer er den fra PC eller Delphi ?

Det er dit program der foretager sig noget ulovligt. Sandsynligvis forsøger
du, at arbejde med et objekt der allerede er nedlagt eller endnu ikke
oprettet. F.eks. som at resize et vindue, der endnu ikke er oprettet. Prøv
at flytte den der maximize til onshow frem for oncreate. Du kan også blot
sætte form1.windowstate til wsMaximized i designeren.

CPU-vinduet er delphis's forsøg på at hjælpe dig videre, men det er lidt
langhåret.....

Fra : Henning Madsen

Dato : 19-05-10 15:06

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> blot sætte form1.windowstate til wsMaximized i designeren.
>
> CPU-vinduet er delphis's forsøg på at hjælpe dig videre, men det er lidt

Skrev 'Form1.windowstate til wsMaximized i designeren.'

I skal have mange tak for hjælpen.
M.V.H.
Henning