Flaskegas
Fra : Falkoneren

Dato : 16-05-10 18:01

Hej I Gruppen
Er flaske gastrykket der samme i Sverige og Danmark?
//Kim

Fra : Jens Hansen

Dato : 17-05-10 16:50

"Falkoneren"
> Hej I Gruppen
> Er flaske gastrykket der samme i Sverige og Danmark?
> //Kim

Ikke forstået ?
Det er den regulator du sætter på der bestemmer dit brugstryk f.eks 30 mbar

De svenske flaske er med et andet koblingssystem end det danske,
med BP-gas har et mellemled du kan bruge.
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=3000070&contentId=7032488

Men husk flaskegas koster en ½ferie i Sverige (ca. 3 gange prisen i forhold
til Danmark)
Hilsen
Jens

Fra : Falkoneren

Dato : 17-05-10 19:26

> [...]
> http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=3000070&contentId=7032488
> Men husk flaskegas koster en ½ferie i Sverige (ca. 3 gange prisen i

Hej Jens
Tak for dit svar!
Jeg bor i Sverige og min CV er svensk og det er sandt at gas er meget dyrt i
Sverige, netop derfor vil jeg gå over til det danske system.
Hvis der findes en adapter den anden vej, ville det være smart, så jeg kan
koble en Dansk flaske på min svenske regulator.
//Kim

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-05-10 19:47

Falkoneren wrote:

> [...]
> Hvis der findes en adapter den anden vej, ville det være smart, så
> jeg kan koble en Dansk flaske på min svenske regulator.

Er det ikke bare en gang for alle at købe en dansk regulator til 30 mb og så
køre med de danske flasker?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : jens

Dato : 18-05-10 16:14

> [...]
> Hvis der findes en adapter den anden vej, ville det være smart, så jeg kan
> koble en Dansk flaske på min svenske regulator.
Hvis du køber sådan et sæt kan du gå begge veje, en del smartere end BPs
løsning.
http://www.primagaz.dk/service/euro-saet/
Mvh
Jens