mysqli, nested queries ikke tilladt?
Fra : Leif Neland

Dato : 14-05-10 17:22

Kan man ikke have to mysqli-statements "igang" på een gang?
Jeg gør følgende: laver et query mod MS-Sql.

Laver to prepared MySql-statements, og bind'er parametre og resultater.
$stmt1->prepare("select count(*) from tab where id=?"); // Findes record i
mysql?
$stmt1->bind_param("i",$id);
$stmt1->bind_result($antal);

$stmt2->prepare("insert ...."); // Indsæt data

For hver ($mssql_resultat->data as $row) {
list($id,$data1,$data2)=$row; // data1,2 osv er bind_param'et til stmt2

$stmt1->execute();
$stmt1->fetch_result();
// $stmt1->close(); // Denne er nødvendig for at nedenstående insert giver
noget resultat men så kan man ikke loope
if ($antal==0) { // vis record ikke findes, indsæt den
$stmt2->execute(); // Insert records
}
}

Det er som om man ikke kan have begge stmt's åbne på een gang?
Skal man virkelig prepare/bind hver sætning for hver gang jeg løber igennem
løkken?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-05-10 14:30

Leif Neland skrev:

> Laver to prepared MySql-statements, og bind'er parametre og resultater.

Hvordan initialiserer du $stmt1 og $stmt2?

- Hvis det er ud fra samme mysqli-connection, så prøv at lave to
connections.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Hekatombe

Dato : 16-05-10 10:15

On 14-05-2010 18:21, Leif Neland wrote:
> Det er som om man ikke kan have begge stmt's åbne på een gang? Skal
> man virkelig prepare/bind hver sætning for hver gang jeg løber
> igennem løkken?

Hvis jeg husker korrekt, så skal du køre "$stmt->store_result()" inden
du executer den næste prepared statement.

Hvis det ikke hjælper, hvad kommer den med af fejlmeddelser?