8 årig pige misbrugt
Fra : Kim Larsen \(den ægt~

Dato : 13-05-10 13:17

Ingen nyhed i det, men at voldtægtsmændende var to 10årige drenge fik mig op
af sofaen. Spørgsmålet er nu kan det overhovedet lade sig gøre? rent fysisk,
drenge på 10 har svjh meget små peniser.

Kilde www.BBC.co.uk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-05-10 17:47

On 13/05/2010 14:16, Kim Larsen (den ægte) wrote:
> [...]
> af sofaen. Spørgsmålet er nu kan det overhovedet lade sig gøre? rent fysisk,
> drenge på 10 har svjh meget små peniser.

Jeg fandt en kort artikel på BBC Worlds tekst-TV,. for en times tid
siden. Af den artikel fremgår det at der muligvis ikke var tale om nogen
form for samleje, men en "doktor-leg" der muligvis var gået lidt videre
end sådanne lege normalt forløber.

Det kan være at englænderne har en anden definition af "rape" end den vi
kender fra dansk jura, hvor den art krænkelser om jeg forestiller mig
har fundet sted nok ville blive betegnet som "anden kønslig omgang end
samleje".

Én ting jeg mener at vide er at man i England har en lov der siger at
sex med en person under 12 år pr automatik regnes for voldtægt, d.v.s.
det er ligegyldigt om vedkommende vil eller ej (såkaldt "consent"),
hvorimod sex med en person mellem 12 og 15 år enten er voldtægt eller
det mindre grove (og mindre hårdt straffede) sex med en mindreårig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-10 06:49

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
> hvorimod sex med en person mellem 12 og 15 år enten er voldtægt eller
> det mindre grove (og mindre hårdt straffede) sex med en mindreårig.

Den seksuelle aldergrænse ligger i England på 16 år, ikke 15, og har to
15-årige sex sammen bliver de straffet, muligvis endda sat i fængsel.

Gad vide om det også sker for en 15-årig englænder der har sex med en
16-årig dansker, i Danmark. Englænderen vil i England kunne straffes for
'børnesex', og de vil muligvis kunne kræve den 16-årige udleveret til
strafforfølgelse i England.

Ja, jeg skriver England, da jeg ikke ved om det samme gælder i Skotland,
Wales og Nordirland. Der som bekendt har deres egne parlamenter, og
/home rule/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-05-10 14:44

On 21/05/2010 07:48, Per Rønne wrote:
> Peter Knutsen<peter@sagatafl.invalid> wrote:
[...]
> Den seksuelle aldergrænse ligger i England på 16 år, ikke 15, og har to
> 15-årige sex sammen bliver de straffet, muligvis endda sat i fængsel.

Ja, det er jo det der står: "Mellem 12 og 15".

Havde jeg skrevet om den danske lovgivning, så havde jeg skrevet "mellem
12 og 14".

> [...]
> 16-årig dansker, i Danmark. Englænderen vil i England kunne straffes for
> 'børnesex', og de vil muligvis kunne kræve den 16-årige udleveret til

Ja, det kan jeg ikke udelukke.

Det eneste problem er at en eller anden skal indgives en
politianmeldelse, og i langt de fleste tilfælde sker det jo ikke.

> Ja, jeg skriver England, da jeg ikke ved om det samme gælder i Skotland,
> Wales og Nordirland. Der som bekendt har deres egne parlamenter, og
> /home rule/.

Jeg følger en smule med, indirekte, via BBC Worlds tekst-TV, og jeg vil
gætte på at lavalderen er den samme i hele UK, uden dog at være sikker.

(Pas også på med diverse websider med den slags information; de bliver
ikke altid opdateret.)

--
Peter Knutsen