Så er det vist på tid med lidt opdatering ~
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 12-05-10 09:17

Resume: Jeg havde jo en rød perser, der hed Repeat (Bare kaldet Katten)

Jeg syntes, at det var lidt synd at han var alene, så jeg anskaffede mig en
jævnaldrende rød perser, der hedder Elvis.

Det gik fint mellem de 2 katte: De kiggede meget på hinanden, men ingen
fjendtlighed.

Desværre så fik Repeat 3 uger efter akut nyresvigt, og måtte aflives.

Nu havde jeg jo så Elvis, men syntes at det var synd, at han var ene og
alene kat, så jeg har været lidt på udkig efter en ny kat. Helst hankat,
kastreret og perser eller perser-blanding (I håb om at få matchende
temperamenter, og en kat der ville trives med at være indekat)

For 14 dage siden fandt jeg ham så på Vildkat.dk

Og igår flyttede Gere ind. Sort, hvid og rød. Langhårsblanding (Jeg tror der
er maincoon eller lign i ham, for han er stor som et hus)

Til en start var han kun lukket ude på badeværelset, så han kunne få en tår
vand i fred, og lære hvor kattebakken befinder sig. Men der gik ikke længe
før at Elvis og Gere sad på hver sin side af døren og miau'ede. Så jeg
lukkede Gere ud. Han er en herre med selvtillid, så han spankulerede rundt
og undersøgte det hele, mens Elvis luskede rundt efter ham.

Ingen hvæssen eller den dybe lyd, de kommer med, når de er sure. De har
snuset lidt næse mod næse. Gere har spist og drukket.

Så det ser lovende ud.

Der er billeder på facebook, hvis folk er interesseret. (Pernille Højgaard.
Der er 3 med det navn, men hende med ansigtsbillede og flest venner)

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-05-10 10:41

Pernille Højgaard wrote:

> Desværre så fik Repeat 3 uger efter akut nyresvigt, og måtte aflives.

Nyresvigt - igen-igen...?

Jeg synes man hører mere og mere ofte om nyresvigt, men hvad forårsager det?

For lidt vædske, for lidt 'vådfoder', eller for meget tørfoder?

Eller har katte bare tendens til nyresvigt?

Stig Johansen

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 12-05-10 11:11

Den 12-05-2010 11:40, Stig Johansen skrev:

> Pernille Højgaard wrote:
> Eller har katte bare tendens til nyresvigt?

Nyrerne er et af kattens svage punkter. Som tidligere ørkendyr er de
bygget til at kunne opkoncentrere deres urin i meget højere grad end
andre dyr.
Det giver selvfølgelig et kraftigere slid på nyrerne.

Niels Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-10 19:42

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og igår flyttede Gere ind. Sort, hvid og rød. Langhårsblanding (Jeg tror
> der er maincoon eller lign i ham, for han er stor som et hus)

Hej Pernille.

Hjerteligt tillykke med din nye mis. Det er dejligt at han ser ud til at
komme godt ud af det med Elvis, han er måske ligefrem Elvis' soulmate

Det er en skam at der kun er billeder på Facebook. Jeg er ikke tilmeldt der,
og bliver det sikkert aldrig, så hvis du kan finde en anden måde at vise de
dejlige misser frem på, ville jeg blive glad. Der er f.eks. Picasa, og den
er helt gratis. Der er selvfølgelig også kattegruppens egen hjemmeside.:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/index.php

hvor man har sin egen profil og album, hvor man kan lægge billeder ind. Det
er ligeledes helt gratis. Jeg har selv en profil der, men jeg bruger dog
aldrig sidens newsreader.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 13-05-10 12:10

Tak Tove for rådet.

Jeg fandt ud af det, efter lidt bøvl ( Bekræftigsel mailen røg under spam,
så jeg måtte lede lidt efter den)

Profil med bilelder:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/profiles_view_index.php?profile=2314&limit_start=0&limit_user=15
Håber det funker

VH Pernille

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-05-10 15:00

> Tak Tove for rådet.
>
> Jeg fandt ud af det, efter lidt bøvl ( Bekræftigsel mailen røg under spam,
> [...]

Hej Pernille.

Det var da godt at du fandt ud af det med hjemmesiden. Jeg synes selv det er
en rigtig god side, og den bliver jo drevet ved frivillig hjælp, d.v.s.
"Webmoster" Tonny bruger en del af sin fritid til stor glæde for os andre.

Det er søreme' nogle dejlige misser du har. Jeg kan godt se på billedet at
Gere er en velvoksen fyr, men det er jo både Maine Coon og norske skovkatte,
og så har de sådan nogle dejlige kæmpestore poter.

Godt at du fik styr på Elvis' pels. Han ser smuk og velplejet ud på
billedet. en rigtig sød fyr er han. De er slet ikke til at stå for begge to.

Fra : Heidi

Dato : 13-05-10 15:19

> Profil med bilelder:
> [...]

Det virker fint, jeg glæder mig til at se flere billeder, det er nogle
dejlige katte, specielt Gere, som jeg gætter på er opkaldt efter den nok så
berømte Richard Gere?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Husk. overksud fra salg af Summerbird Chokolade mm. på http://choco.dk går
til dyreværnsarbejde, f.eks. Bæklund Kattehjem

Fra : Allan G

Dato : 15-05-10 16:26

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> Tak Tove for rådet.
>
> Jeg fandt ud af det, efter lidt bøvl ( Bekræftigsel mailen røg under spam,
> [...]

Hej Pernille
Godt at hører at dine nye katte kan sammen.
Det hjalp alle os der er lidt Facebook blinde at der kom billeder vi kunne
se

Og jo der må da værer lidt skovkat i Gere, eller lidt perser

Mvh Allan