Respekt eller det modsatte, når katten vas~
Fra : Ditte/Simba

Dato : 11-05-10 19:59

Hej i gruppen

Ja, kryptisk overskrift, det ved jeg godt.
Jeg har Simba, en skøn nyhedsgruppe kat. Hentede hende i Brønderslev i
februar.
Jeg har tænkt på en ting, hun vasker sig tit når hun sidder hos mig.
Hun vil gerne nusses lidt imens.
Undrer mig, er det disrespekt når hun sidder og vasker sig hos mig.

Hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 11-05-10 20:20

Den 11-05-2010 20:59, Ditte/Simba skrev:
> [...]
> vil gerne nusses lidt imens.
> Undrer mig, er det disrespekt når hun sidder og vasker sig hos mig.

Det er altid svært at regne ud, hvad katte tænker og føler.
Men den mest almindelige teori er, at katten opfatter sin ejer som en
erstatning for dens mor. Og noget af det, killinger og deres mødre
bruger meget tid på, er pelspleje (ofte gensidigt).
Når du nusser hende, opfatter hun det lidt som da hendes mor vaskede hende.
Så jeg ville tage det som udtryk for, at Simba synes, det er lige så
trygt og rart hos dig, som det var hos hendes mor i sin tid.

Niels Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-10 20:58

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så jeg ville tage det som udtryk for, at Simba synes, det er lige så trygt
> og rart hos dig, som det var hos hendes mor i sin tid.

Nemli', det er vist ramt meget præcist.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : oz3bto

Dato : 12-05-10 02:33

"Ditte/Simba" <notnotsnot@notnot.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne nusses lidt imens.
> Undrer mig, er det disrespekt når hun sidder og vasker sig hos mig.

Det er fordi den er tryg når den er ved dig + når du nusser den så føler
den at du også vasker den lidt

Vores ene mis vil også helst ligge hos os eller hunden når den vasker sig ..
ja det sker endog at hunden hjælper den lidt

Fra : Ditte/Simba

Dato : 14-05-10 21:08

Efter mange tanker skrev Ditte/Simba:
> [...]
> gerne nusses lidt imens.
> Undrer mig, er det disrespekt når hun sidder og vasker sig hos mig.

Hej

Tak for alle svarene, så vil jeg da bare nyde, at Simba gerne vil vaske
sig, når hun sidder hos mig.

Hilsen Ditte

--
----