Lidt om Kosmos
Fra : Allan G

Dato : 10-05-10 11:08

Hej NG
Som i ved fik jeg den grimme besked om at Kosmos har Cancer.
Han er nu stadigvæk frisk og fræk. Så han holder lidt endnu.
Det første jeg gjorde efter dyrlægebesøget, var at lede efter en afløser
kat.
Den er fundet, jeg har været nede og klø min nye kat på maven, hold da op
hvor er de søde sådan nogle små killinger.
Der er lidt billeder af ham her

http://www.boromir.eu/killingerklatspotmee..htm

Det passer fint ind i mit program med at han er klar til at flytte ind efter
mit sommerferie halløj.
Det ville værer synd at få ny killing og så sætte ham i pension.

Desværrer er det også synd at sætte en syg kat i pension.
Så jeg tager det med Kosmos en dag af gangen lige nu.

Ævv det er svært.

Mvh Allan

Fra : Ladyinred

Dato : 11-05-10 14:41

> [...]
>
> Desværrer er det også synd at sætte en syg kat i pension.
> Så jeg tager det med Kosmos en dag af gangen lige nu.

Hej Allan

Ja det var en barsk besked du fik mht. Kosmos men godt at høre han er frisk
og fræk

Tillykke med din nye beboer. Hvor er han dog dejlig

Mange hilsner
Birgit

Fra : Allan G

Dato : 11-05-10 19:53

"Ladyinred" <Ladyiinred@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Allan
>
> Ja det var en barsk besked du fik mht. Kosmos men godt at høre han er
> frisk og fræk
>
> Tillykke med din nye beboer. Hvor er han dog dejlig

Tak skal du have.
Nu kan man mene at jeg er lidt for hurtig, men jeg har før mistet en kat og
måtte vente i 10 -12 - 14 uger hvor jeg havde kun en kat.
Det duer ikke med MCO hankastrater de vil helst have en anden kat at værer
sammen med.
Og lige ham der Rocke der bliver, ja jeg tror jeg får problemer med at holde
ham indenfor hegnet hvis han bliver alene kat.
Så hellerer 3 stk et stykke tid. Helst

Mvh Allan

Fra : Ladyinred

Dato : 12-05-10 08:07

> [...]
> Og lige ham der Rocke der bliver, ja jeg tror jeg får problemer med at
> holde ham indenfor hegnet hvis han bliver alene kat.

Jeg ville ha' gjort det samme som dig nu hvor fremtiden desværre ser ud for
Kosmos som den gør.

For 3 et halvt år siden mistede vi begge vores misser inden for 4 uger, den
ene blev hele 19 år og den anden blev bare 3 år , der var ingen forudgående
tegn på sygdom.
Der gik ca. 4-5 uger inden vi fandt vores nye misser.Det var skisme svært.
Jeg er førtidspensionist og misserne er hele min hverdag så det var hårdt at
undvære dem.

Selvfølgelig kan en ny killing ikke erstatte de 'gamle' men den kan gøre
savnet lettere hvis man kan sige sådan. Så Allan jeg forstår udmærket
hvorfor du fandt din nye familiemdlem nu mens Kosmos stadig er fit for fight

Mange hilsner
Birgit

Fra : Allan G

Dato : 19-05-10 09:56

Så holdt Kosmos ikke længerer.
Han blev aflivet her idag.
Han var nu stadigvæk halvfrisk, men jeg kunne godt se hvor det bar hen.
Det sværeste var at få ringet til dyrlægen og aftale en tid.

Nu bliver det spændende at se hvordan Rocke klarer sig som enekat til den ny
flytter ind.

Mvh Allan

Fra : Ladyinred

Dato : 19-05-10 10:32

> [...]
> Det sværeste var at få ringet til dyrlægen og aftale en tid.
>
> Nu bliver det spændende at se hvordan Rocke klarer sig som enekat til den

Hej Allan.

Det er jeg rigtig ked af at høre. Ja det er svært at skulle sige favel, det
eneste trøst er at man ved han har haft et dejligt liv og man har gjort alt
for man kunne for ham. Det ergodt at han ikke har været frisk så han ikke
har skullet lide.

Jeg håber det kommer til at fungere fint med Rocke og den lille nye når den
flytter ind.

Mange hilsner
Birgit

Fra : Allan G

Dato : 19-05-10 11:00

> [...]
> han ikke har skullet lide.
>
> Jeg håber det kommer til at fungere fint med Rocke og den lille nye når

Tak skal du have.
Jeg kan så prøve på at glæde mig over at han blev aflivet før det gik
rigtigt dårligt for ham. Der er ingen grund til at holde et sygt kæledyr i
live for sin egen skyld.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-10 13:03

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan så prøve på at glæde mig over at han blev aflivet før det gik
> rigtigt dårligt for ham. Der er ingen grund til at holde et sygt kæledyr i
> live for sin egen skyld.
>
> Mvh Allan

Jeg er så ked af, at Kosmos ikke kunne mere, men det er trods alt den
rigtige indstilling du har, for når man kender katte ved man, at hvis katten
virker lidt syg så er den meget syg. De er så gode til at skjule at de ikke
har det godt. Det var klogt af dig, at du tog beslutningen nu, især fordi
dyrlægen havde sagt til dig at det kun kunne gå én vej.

Han har haft et godt katteliv hos dig, og nu har du så alle minderne og
billederne tilbage. Det hjælper mange gange at mindes alle de gode timer man
har haft sammen.

Et stort trøstekram fra Mini og mig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 19-05-10 18:32

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote in

> Jeg kan så prøve på at glæde mig over at han blev aflivet før det
> gik rigtigt dårligt for ham. Der er ingen grund til at holde et
> sygt kæledyr i live for sin egen skyld.

Det har du så evigt ret i, Allan. Det er det eneste jeg fortryder mht
Johan, jeg ventede for længe, men jeg kunne først se det bagefter.
Faktisk først langt senere gik det op for mig at jeg skulle have taget
beslutningen for han længe før.

Jeg er så ked på dine vegne, men glad på Kosmos's for det er for mig en
kærlighedserklæring man kan give sine dyr.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 20-05-10 21:33

Tak skal i have alle sammen
Nu er det op på hesten igen og se fremad.
Nu flytter Spot snart ind.

Mvh Allan

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 19-05-10 22:35

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> writes:

> Så holdt Kosmos ikke længerer.

> Han blev aflivet her idag. Han var nu stadigvæk halvfrisk, men jeg
> kunne godt se hvor det bar hen. Det sværeste var at få ringet til
> dyrlægen og aftale en tid.

Det er hårdt at træffe den beslutning. Jeg har selv været nødt til
det, og det tog et par uger at komme over savnet, og indse at det var
det bedste at gøre. Og selvom noget er rigtigt,er det ikke
nødvendigvis behageligt :(

> Nu bliver det spændende at se hvordan Rocke klarer sig som enekat
> til den ny flytter ind.

Min anden kat har taget det pænt, men hun er gået fra at være sur
over at være "underkat", til at være jævnt hen skræmt over de andre
katte, der nu synes vores grund nu bør være deres territorie. Jeg ved
ikke helt hvordan dine katte har haft det med hinanden, men hvis de
har færdes ude, kan der godt komme nogle reaktioner i den retning.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Allan G

Dato : 20-05-10 14:49

Og vil i se Kosmos & Rocke er der såmænd billeder her

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Allan&picnumber=11424

Eller et enkelt hvor Kosmos ser lidt småpillet ud i pelsen.

Mvh Allan

Fra : HSLK

Dato : 25-05-10 09:24

Hejsa Allan

nu har jeg ikke helt fulgt med og jeg ved ikke hvilken tupe kræft han
har og om du ved om det har beredt sig.

Men jeg kan fortælle om min Frederik der havde en gigantisk kraftknude
under huden den blev fjernet og dyrlægen mente ikke det havde bredt sig
vi blev enig om at det der skulle afgøre om Frederik skulle leve var om
han havde det godt.

Frederik fik 3 super gode år uden nogle tegn på kræften/sygdom her i
Nov 2009 fik han så en hjerneblødning og han blev sendt det sidste
stykke over regnbuebroen fredrik blev 8 år.

Så man kan altså godt være heldig at få en del gode år alligevel.

det har været en rigtig hård vinter har mistet 3 katte og min far.

Knus Henriette.

Fra : Allan G

Dato : 27-05-10 20:37

"HSLK" <bankehyttenkattebakke@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så man kan altså godt være heldig at få en del gode år alligevel.
>
> det har været en rigtig hård vinter har mistet 3 katte og min far.

Og Hej Henriette
Som du sikkert har læst nu er han aflivet.
Synd for mig men godt for ham.
Om det lige var Cancer ved jeg ikke, men dyrlægen sagde vi kunne tjecke, det
mente hun nu ikke der var grund til.
Vi har vist samme dyrlæge ? Dyrlægegården i Hundested.
Nej hans ene nyrer var vokset 50 % på 1/2 år.
Så da der var tegn på lidt svaghed, Og da jeg havde taget mig lidt sammen,
ja der blev han aflivet.

Mvh Allan

Fra : HSLK

Dato : 02-06-10 07:19

> [...]
> Nej hans ene nyrer var vokset 50 % på 1/2 år.
> Så da der var tegn på lidt svaghed, Og da jeg havde taget mig lidt sammen,

Hejsa Allan

Ja desværre men han er et bedre sted nu.

Jo vi har samme dyrlæge jeg bruger dyrlægegården og dyredoktoren.

han skulle ikke lide unødigt så du gjore det rigtige.

Det er f....... hårdt når vi skal tage afsked med dem vi holder af !!!

Jeg har stadig 4 nussedyr tilbage og puttebarnet Tiko (hund 1 år)
Gabriel har det stadig godt trods HD.

Knus Henriette.