Hvordan anbringes filerne
Fra : Kurt G

Dato : 06-05-10 14:48

Hej!
Jeg er ny i php, og har lige installerer 'appserv-win32-2.5.10' i folderen
C:\php\.
Der er nu følgende foldere:
C:\php\Apache2.2
C:\php\MySQL
C:\php\php5
C:\php\www

Hidtil har jeg brugt IIS til at vise mine sider, der har været lavet vha
asp, som færre og færre tilsyneladende supporterer!
Mine filer har jeg hidtil haft i folderen c:\Inetpub\[Projekt], hvor jeg fik
dem vist vha http://localhost. Jeg kan skifte stien for localhost vha et
lille programmet, der hedder "proiis".

Hvordan skal jeg gebærde mig for at få serveren til at virke, så jeg kan få
vist mine *.php-filer lokalt?

mvh Kurt

Fra : scootergrisen

Dato : 07-05-10 05:23

Åben filen : c:/php/apache2.2/conf/httpd.conf

Søge efter "DocumentRoot" og ret det så der står :
DocumentRoot "C:/php/www"

Tilføj følgende i bunden af filen :

PHPIniDir "C:/php/php5/"
LoadModule php5_module "C:/php/php5/php5apache2_2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php .html

Du skal have php5apache2_2.dll filen i den mappe som der står. Jeg kan
ik helt huske hvor jeg fik den fra men jeg tror du kan vælge det under
apache installationen om det modul skal installere... Ellers søg på
din harddisk efter filen og kopier den til C:/php/php5 mappen.

Også genstarter du apache serveren