Nogle der har erfaring med Metacam?
Fra : Heidi

Dato : 04-05-10 18:53

til gigt hos katte?
Det er "0,5mg/ml oral suspension til kat"

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : oz3bto

Dato : 05-05-10 00:36

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> til gigt hos katte?
> Det er "0,5mg/ml oral suspension til kat"
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Hvis du kikker i hunde gruppen så er der en der som har nogen erfaringer med
det til en hund .. kik efter tyson

OK det endte med en alt for tidelig aflivning med det hjalp en hel del

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-05-10 13:54

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med det til en hund .. kik efter tyson
>
> OK det endte med en alt for tidelig aflivning med det hjalp en hel del

Jeg tror nu ikke, at Jens' hund Tyson fik det bedre af Metacam. Den havde
ondartet kræft i bagbenet, og den fik kun Metacam i en kort tid, hvorefter
dyrlægen fik over til Prednisolon, som heller ikke hjalp. Det gik hurtigt
meget stærkt ned ad bakke med Tyson.

Metacam er ellers et godt middel mod smerter. Min lille Mini fik det i over
tre uger, da vores genbos hund løb ind i vores have og bed hende i højre
bagben så hun måtte på dyrehospitalet og røntgenfotograferes og behandles.

Jeg er til gengæld ikke så sikker på, at Metacam alene er bedre end et godt
gigtmiddel til dyr. Der findes både noget der hedder Arthroflex, og et andet
middel som hedder Canosan. Begge midler kan bruges i forbindelse med
Metacam, som så kan gives i en mindre dosis, hvis gigten er meget
smertefuld. Der er glucosamin i begge de to nævnte kosttilskud, og
glucosamin har jo en veldokumenteret virkning på gigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Maria Hansen

Dato : 05-05-10 18:23

> Min gamle hankat på 16 år, er begyndt at få Metacam og Canosan. Han har
nu fået det i ca.2 uger og kan allerede se en ændring i han adfærd.
Men han er så småt begyndt at hoppe igen, og virker gladere overfor os
og de andre katte vi har. Håber at de bliver bedre som ugerne går - for
det er dejligt at se han kan bevæge sig som en kat skal...

Så det er værd at prøve...

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina.

Dato : 28-05-10 17:30

> Heidi skrev:
> til gigt hos katte?
> Det er
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Min Andy har nu været på Canosan + Metacam i over et år, og han har det
strålende. Efter lidt prøven-os-frem i dosis, er han landet på en
kombination, der hedder 1 stk. Canosan til katte + 0,2 ml Metacam hver
2. dag. Han kan godt have lidt hård mave indimellem (ca. 1 gang hver 2.
måned), men det afhjælpes med et par dage med malt.

Han hopper og springer og løber og leger og krøller sig sammen og vasker
sig bag i uden problemer. Han har gigt i lænden.

Med venlig hilsen
Tina.
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 09-06-10 21:21

<klip> Efter lidt prøven-os-frem i dosis, er han landet på en
> kombination, der hedder 1 stk. Canosan til katte + 0,2 ml Metacam hver
> 2. dag.
</klip>

Får han kun Metacam hver 2. dag? Uha, jeg synes det er svært at vurdere hvor
meget de har brug for for ikke at have ondt.
Jeg giver katten omvendt af dig, Canosan hver 2. dag (mest fordi hun cirka
hver anden dag, ikke vil æde maden med den granulerede pille i) og Metacam
0,25 ml hver dag.
Vil din kat gerne have Canosan? Giver du den som pille (den er jo ret stor)
eller granuleret?

Hilsen Heidi
Miver og Mulles mor

--

http://choco.dk
-Når du handler os, hjælper du nødstedte dyr, da vores overskud går til