Internet i Frankrig?
Fra : Kurt Philipsen

Dato : 05-05-10 22:23

Nu hvor vi er i gang med udenlandsk internetadgang, så skal jeg kører vi
med vores campingvogn til Frankrig når vejret bliver godt i FR.
Vi bliver der i et nogle måneder og pladserne skifter engang imellem.
Har nogen kendskab til en måde at få en god netforbindelse
i Frankrig, som man ikke bliver ruineret af.

Jeg gerne vil se DR og TV2 via min Laptop engang imellem.
Checke banken og følge lidt med i aktiekurserne. Konen
vil gerne facebook'e og chatte hvis vejret bliver dårligt

--
Hilsen Kurt

Fra : CC

Dato : 05-05-10 23:13

"Kurt Philipsen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> Checke banken og følge lidt med i aktiekurserne. Konen
> vil gerne facebook'e og chatte hvis vejret bliver dårligt

Find campingpladsen på nettet. Hvis de ikke reklamere med priser etc. på
deres website, så send dem en mail.
Alternativt kan der vel købes et taletidskort i Frankrig og monteres i en
telefon.

Fra : CC

Dato : 05-05-10 23:14

"CC" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> deres website, så send dem en mail.
> Alternativt kan der vel købes et taletidskort i Frankrig og monteres i en

eller spørg i dk.fritid.camping

Fra : Ole C

Dato : 05-05-10 23:49

Kurt Philipsen skrev blandt andet:

> [...]
> Checke banken og følge lidt med i aktiekurserne. Konen
> vil gerne facebook'e og chatte hvis vejret bliver dårligt

Du skal ikke regne med at kunne se dansk tv via en fransk internetudbyder:
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/udland.htm
Banken, Facebook etc. skulle der derimod ikke være problemer med

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Philipsen

Dato : 06-05-10 14:24

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/udland.htm
> Banken, Facebook etc. skulle der derimod ikke være problemer med

Forrige år benyttede jeg ofte campingpladsernes wifi. De lader sig ofte kun
gøre fra campingvognen, hvis man ligger tæt på receptionerne.
Er man en 5-6 pladser væk og ikke har visuel forbindelse med
receptionens antenne, så lader det sig ikke gøre.
Derfor vil jeg gerne købe en f.eks. mobil forbindelse.

Mht. de danske programmer, så er det rigtigt at man ikke kan se
direkte DR1. Nyhedsudsendelser, debatter o.lign. kan se
1 - 2 timer efter den direkte udsendelse.
TV2 sputning har mange programmer, som kan ses. Ikke alle.
Nogle koster penge.

Når man er hjemmefra i flere måneder, så er det hyggeligt at kunne
følge med i den hjemlige andedams snadren.

Film og sport er, for mig, uinteressant. Det er der masser af i Fransk TV.

--
Hilsen Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-05-10 06:47

On Wed, 5 May 2010 23:22:31 +0200, "Kurt Philipsen"
<kurt123@live????.dk> wrote:

> Nu hvor vi er i gang med udenlandsk internetadgang, så skal jeg kører vi
> med vores campingvogn til Frankrig når vejret bliver godt i FR.
> Vi bliver der i et nogle måneder og pladserne skifter engang imellem.

Er der ikke normalt trådløst netværk på campingpladserne?

> Jeg gerne vil se DR og TV2 via min Laptop engang imellem.

Vær opmærksom på, at DR for visse tjenester (især streaming) checker
på source IP-adressen, så man kan ikke bruge dem med 'en fransk IP-
adresse'.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Otto

Dato : 15-05-10 15:50

Den 06-05-2010 07:46, Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
>
> Vær opmærksom på, at DR for visse tjenester (især streaming) checker
> på source IP-adressen, så man kan ikke bruge dem med 'en fransk IP-

Er der nogen som har gjort erfaring med de softwarepakker, som findes på
markedet, hvor man kan simulere landekoden i IP adressen?

Otto