Ubuntu: 10.04: Wireless applet er væk
Fra : Jan Birk

Dato : 02-05-10 17:16

Før opgraderingen havde jeg en fin lille grafik (ala nogle stigende
bølger) som efter opgraderingen er forsvundet.

Nu kan jeg ikke komme på - selvvalgte - trådløse net, men kun dem som
jeg har sagt 'auto-connect' til. Det er noget rod

Er der nogen som ved hvordan min applet kan komme tilbage, eller hvordan
jeg eller kan/bør håndtere wifi i denne version?

/Jan

Fra : Søren A Christensen

Dato : 02-05-10 17:36

Hej Jan

Prøv at (gen-)installere "network-manager-gnome" fra "Synaptic Package
Manager"

/Søren

Fra : Jan Birk

Dato : 02-05-10 17:40

Hej,

Tak, men det er vist allerede installeret..

> Prøv at (gen-)installere "network-manager-gnome" fra "Synaptic Package
> Manager"

----
jb@jb-laptop$ sudo apt-get install network-manager-gnome
network-manager-gnome is already the newest version.
-----

Har det et 'underligt' navn hvis jeg vælger 'add to panel'??? - der er
ikke noget som smager af network....

Pft

/Jan

Fra : Søren A Christensen

Dato : 02-05-10 17:47

Det er derfor jeg skriver (gen-)instalere !! Find den i packagemanager,
hvis den står som installeret, marker der til gen-installation - og hvis
den ikke er installerer, installer den.

Ubuntu gjorde det samme mod mig da jeg installerede 10.04-beta2, så det
er da et forsøg vær !!

/Søren

Fra : Jan Birk

Dato : 02-05-10 17:53

Tak, jeg havde jo ikke læst ordentligt, sorry.

Men nu har jeg geninstalleret og desværre ikke fået 'ikon'et' tilbage....

Andre forslag?

/Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-05-10 18:15

On Sun, 02 May 2010 18:53:15 +0200
Jan Birk <none@invalid-domain.null> wrote:

> Men nu har jeg geninstalleret og desværre ikke fået 'ikon'et' tilbage.....

Har du ikke et ikon forestillende to pile?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jan Birk

Dato : 02-05-10 18:51

> Har du ikke et ikon forestillende to pile?

Nej, desværre ikke.

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 06:36

> Har du ikke et ikon forestillende to pile?

Kan du se hvad ikonet hedder?

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 06:43

> [...]
>
> Er der nogen som ved hvordan min applet kan komme tilbage, eller hvordan
> jeg eller kan/bør håndtere wifi i denne version?

Jeg fjernede 'Notification Area' fra Panelet og indsatte det igen....

Tak for hjælpen.

/Jan

Ref:

http://www.ubuntugeek.com/possible-solutions-to-fix-the-missing-network-manager-icon-in-ubuntu-9-10.html#more-3506