Ny radio til erstatning for den gamle
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 27-04-10 20:55

Hej NG
Radioen i min CV sidder monteret under skabene i et kabinet uden det ene
endestykke og uden top. Radioen er fastgjort til kabinettets front med de
omløbere der sidder på volumen- og frekvendsvælgerknappen.

Nu har jeg så skaffet en anden radio af yngre dato hvor radioen bliver
klikket ind i den medfølgende ramme.

Problemet er at det ikke umiddelbart er muligt at fastgøre rammen til det
eksisterende kabinet. Kan man købe den slags kabinetter og hvis ja, kan de
så også fåes så man kan montere rammen i dem.

Det gamle kabinet har jo kun de tre sider og endestykket. Kabinettet er
noget bredere end rammen så det bliver ikke nemt at bruge skruer.

Har i nogle forslag?
mvh
Kurt

Fra : Jens Hansen

Dato : 28-04-10 20:31

"Kurt Pedersen" <
> [...]
>
> Det gamle kabinet har jo kun de tre sider og endestykket. Kabinettet er
> noget bredere end rammen så det bliver ikke nemt at bruge skruer.

Jeg har brugt denne under en hylde.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/Monteringsdele/Radiokonsol/

Men måske denne ramme kan hjælpe dig
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/Monteringsdele/Monteringstilbehor-til-bilstereo/

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 29-04-10 09:01

Hej Jens
Jamen- Den første du nævner er jo præcis den jeg har plus en frontplase hvor
den nuværende radio er fæstnet. Jeg har jo nok ikke kunnet se hvordan jeg
ville kunne fiksere den nye ramme. Jeg tænker at fronten på kabinettet nok
passer til rammen men synes ikke rigtig at der er nogle muligheder for at
fastgøre rammen andre steder end på selve fronten. Har du nogle ideer? Nogle
af rammens metalklemmerne kan selvfølgelig bøjes ud så de støtter mod
kabinettets bund men rammen vil stadig være løs.
mvh
Kurt

Fra : Thore

Dato : 29-04-10 13:50

On Thu, 29 Apr 2010 10:00:53 +0200, "Kurt Pedersen"
<ktp.ktpttt@get2net.dk> wrote:

> [...]
>af rammens metalklemmerne kan selvfølgelig bøjes ud så de støtter mod
>kabinettets bund men rammen vil stadig være løs.

Den metalramme du har fået med radioen er en "euro-standard" ramme, som
du sætter i det firkantede hul på fronten af kassen, bukker beslagene
(som er til det samme) ud i bund og h.+v. side, så rammen sidder fast.
Så klikker du radioen i. Du har også fået et par stænger/værktøj med til
hvis radioen skal ud af rammen igen.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund