Labtop til blybatteri , konverter eller ej~
Fra : Jan_lr

Dato : 26-04-10 11:05

Hej.
Hvad er bedst.
At slutte computeren direkte til akkumulatoren (cigarstik forbindelse),
eller via en konverter der omformer 12v til 230 v.?
På forhånd tak
Jan

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-04-10 14:22

"Jan_lr" <jan-lund-rasmussen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> At slutte computeren direkte til akkumulatoren (cigarstik forbindelse),
> eller via en konverter der omformer 12v til 230 v.?

Det første idet du så kun får tab én gang.

Steen.

Fra : Windows 7

Dato : 26-04-10 10:45

On 26 Apr., 15:22, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:

> Det første idet du så kun får tab én gang.
>
> Steen.

De fleste bærbare PC'er kræver 18V - cigarstikket leverer kun 12V. Der
skal formentlig en eller anden transformer for at få 18V. Jeg har f.
eks. en omformer, som sættes i cigartænderstikket og derefter leverer
18V.

Hilsen Karl Johan

Fra : Jan_lr

Dato : 27-04-10 08:11

Windows 7 <nesega@gmail.com> wrote in

> [...]
> skal formentlig en eller anden transformer for at få 18V. Jeg har f.
> eks. en omformer, som sættes i cigartænderstikket og derefter leverer

Hej.
Tak for jeres råd. Jeg har nu købt en omformer fra THansen. Det fungere
fint.
Ha' en god dag.
Jan

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-04-10 14:27

"Windows 7" <nesega@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

skal formentlig en eller anden transformer for at få 18V. Jeg har f.
eks. en omformer, som sættes i cigartænderstikket og derefter leverer

Det har du da helt ret i men hvis man først omformer til 230V og derefter
til 18V skal der omformes 2 gange, ellers kun én gang.

Steen.

Fra : Sten Bo

Dato : 08-06-10 04:14

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det har du da helt ret i men hvis man først omformer til 230V og derefter
> til 18V skal der omformes 2 gange, ellers kun én gang.

Nej man kan få en "booster" der hæver bilens 12 volt til det der skal bruges

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3912449067&n=593816383&pn=802061085
eller storebror
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3912449067&n=593816383&pn=1135306054