Fremtidssikret grafikkort til World of War~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 26-04-10 06:48

Min nevø har spugt mig om hvilket grafikkort han skal købe til World of
Warcraft.

Hvad skal der tages højde for, hvis han skal være sikker på at det er
fremtidssikret. Der er vist noget med at der kommer en nyere version af
spillet der kræver mer grafikkortet power...

Onkel Steen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-04-10 07:30

On Mon, 26 Apr 2010 07:48:27 +0200, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Hvad skal der tages højde for, hvis han skal være sikker på at det er
>fremtidssikret. Der er vist noget med at der kommer en nyere version af
>spillet der kræver mer grafikkortet power...

WoW er slet ikke så krævende. Jeg kører med 8x oversampling 1680x1050
på en ATI 4870. Min endnu ældre Nvidia 1950GT kørte også spillet med
en god framerate.

Der vides endnu kun meget lidt om den næste udvidelse. En ting der dog
vides er at nogle effekter bliver opgraderet, bl.a. vand-effekter i
den verden man spiller i. Jeg vil tro et grafikkort i ATI's 5xxx serie
burde kunne køre spillet fint, også når udvidelsen kommer.

Ellers vil jeg sige at den godt kan sluge en del ram. Jeg mærkede en
tydelig forskel i at opgradere fra 2 til 4GB ram i sin tid.

Hvis man tager sig tid til at læse denne tråd kan man sikkert finde
nogle gode, og ofte gratis, råd:

http://elitistjerks.com/f15/t40955-wow_performance_issues_tweaks_etc/

Fra : John V.

Dato : 30-04-10 19:33

Den 26-04-2010 07:48, Steen Mikkelsen skrev:

> [...]
> fremtidssikret. Der er vist noget med at der kommer en nyere version
> af spillet der kræver mer grafikkortet power...

Som Tomas skriver i næste indlæg, Wow er slet ikke så krævende.
Der er ved at komme helt nye skærme frem, som er "rigtig" 3D, kommer wow
til at understøtte dem kan man muligvis få brug for andre grafikkort,
men lige nu er de fleste grafikkort gode nok til wow.