Tekst på jpg menu knapper
Fra : Peter

Dato : 25-04-10 10:10

Jeg har en menu som er en række små jpg billeder, kan det lade sig gøre at
ligge en tekst på dette jpg menu billede? Så behøver jeg ikke fremover
manuelt at lave en ny menu knap hver gang jeg skal oprette et nyt menu
punkt.

/HK

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-04-10 10:42

Peter skrev:
> [...]
> ligge en tekst på dette jpg menu billede? Så behøver jeg ikke fremover
> manuelt at lave en ny menu knap hver gang jeg skal oprette et nyt menu

Sagtens, og det har ikke nødvendigvis noget
med PHP at gøre men først og fremmest med CSS

ul.menu li a {
display:block;
width:130px;
height:26px;
text-align:left;
font-size:90%;
font-family:arial,sans-serif;
margin:0 0 5px 0;
padding:7px 0 0 36px;
color:white;
text-decoration:none;
background-image:url(buttonoff.gif);
background-position: left top;
background-repeat:no-repeat;
}

Ovenstående placerer en hvid tekst
oven på et baggrundsbillede buttonoff.gif.

Du kan se hele eksemplet her:
http://webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_2.php

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Peter

Dato : 26-04-10 22:42

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Peter skrev:
> [...]

}

Ovenstående placerer en hvid tekst
oven på et baggrundsbillede buttonoff.gif.

Det virker, takker.

/H