Update 4 Tyson
Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 09:11

Så begyndte han at få det skidt igen i går eftermiddag.
Formiddagsturen gik fint nok, men da han skulle have aftensmad
gad han dårligt rører den, aftensturen måtte også afkortes væsentligt.

Her til morgen havde han det ikke bedre, ville ikke engang have sidsten af
min ostemad, venter han normalt utålmodigt på at få.
Det Metacam han får kan godt give de bivirkninger som han viser symptomer på,
så jeg besluttede at gå ned til dyrelægen i dag uden at have fået tid, så måtte de sgu tage sig tiden.
Jeg fik også straks fat i Therese (som står for hans behandling).
Hun var self ked af at hører at det gik skidt igen.
De havde så internt talt om at hvis Metacam ikke hjalp kunne binyrebark (prednisolon)
måske hjælpe, det er et hidsigt middel, men som hun sagde skulle han jo ikke have det i 5 år.
Hvis det var hendes egen hund ville hun give den en chanche på det,
så det råd valgte jeg at følge, selv om jeg havde indstille mig på at få ham aflivet akut i dag.
Jeg har nu aftalt med Therese at det er sidste chanche, psykisk har jeg allerede to gange
indstillet mig på at få ham slukket, så den barrierrer er jeg kommet over.

/Jens

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-04-10 11:54

Hej !!

For mig er det meget sørgeligt, at følge udviklingen omkring den elskede
hund. Har selv prøvet det med 2 pragtfulde Airedale Terrier. Dette er jeg
aldrig "kommmet mig over" selv om det nu er 8 & 10 år siden, så det er jo
nok noget man må indstille sig på --- prisen man må betale !!
Jeg var så langt at jeg blot nød deres selskab og hengivenhed på det sidste
og helt droppede kravene om at vi burde går lange ture, træne o.s.v. ----
begge hunde døde i armene på mig med 2 års mellemrum. Der er nu afløst af en
DS`er.
Gid jeg kunne hjælpe dig. Med venlig hilsen
Hans

Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 13:43

Hans Mikkelsen, skrev:
> [...]
> Dette er jeg aldrig "kommmet mig over" selv om det nu er 8 & 10 år
> siden, så det er jo nok noget man må indstille sig på --- prisen man

Det ved man jo når man får dem, bare ikke sjovt når det bliver aktuelt.
Men vil mene at jeg er afklaret med det nu hvor jeg har været tæt på at
få Tyson slukket to gange.

> Jeg var så langt at jeg blot nød deres selskab og hengivenhed på det
> sidste og helt droppede kravene om at vi burde går lange ture, træne
> [...]

Vil ikke sige at det er et direkte krav at han skal gå lange ture, men så alligevel.
Det går jo ud over min Angel hvis der skal drosles for meget ned.
Kender også Tyson godt nok til at vide at hans liv ikke er meget værd hvis
han ikke kan fise rundt og værer aktiv, men bare se på at Angel leger.
Så er jeg ovre i at holde liv i ham udelukkende for mig egen skyld,
og det vil jeg mene er for egoistisk.
Tyson lider ikke ved at blive aflivet, det er kun mig der vil lide ved det.

> Gid jeg kunne hjælpe dig. Med venlig hilsen
> Hans

Det er det nok kun dyrelægen der kan.
Han starter på binyrebarkhormon i morgen, så må vi se om det hjælper nok.
Ellers er der kun den hårde vej tilbage, det var jeg parat til i morges,
så det vil jeg også værer når den tid kommer, det skylder jeg ham for tro tjeneste.

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-04-10 15:09

> [...]
> allerede to gange
> indstillet mig på at få ham slukket, så den barrierrer er jeg kommet over.

Har haft en hund med damp.
Det var en hyper-aktiv hund, der ikke kunne holde sig i ro.
Så en dag fik den diskusprolaps.
Da vi kom til dyrlægen var den følelsesløs i bagkroppen.
Vi fik at vide at den måske kunne opereres, men så skulle den holdes absolut
i ro i mindst 1 måned.

Da vi ikke på nogen måde kunne forestille os hvordan en hund med damp kunne
holdes i ro, blev der slukket for den.
Vi tror selv at det var det rigtige at gøre.
Det var bestemt ikke let at fra at have en rask og meget livlig hund til den
ikke var mere gik der ikke mere end max. et par timer.
Håber Daffy får fat på alle kaninerne der hvor Daffy er nu

--
Uffe Bærentsen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 22-04-10 17:05

> [...]
> allerede to gange
> indstillet mig på at få ham slukket, så den barrierrer er jeg kommet over.

Lad den hund få fred binyrebarkhormon er noget lort det er ikke dyrlægen
der skal bestemme
tidspunktet men dig. Har selv fået aflivet 3 hunde det er en lettelse at se
hunden få fred,

Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 17:29

Stig Rasmussen, skrev:

> Lad den hund få fred binyrebarkhormon er noget lort det er ikke
> dyrlægen der skal bestemme
> tidspunktet men dig. Har selv fået aflivet 3 hunde det er en lettelse
> at se hunden få fred,

Hun bestemmer skam intet, men har vel lov til at have en mening.
Hvis jeg så er enig i hendes betragtning er det det jeg gør.
Nu vil jeg give det en chanche, virker det må vi self diskuterer langtidsvirkningerne.
Problemet er nok ikke så meget det at han har kræft, men mere at hans lårmuskel
bliver generet af hævelsen, det var det de håbede binyrebark kunne hjælpe på.
De andre symptomer han har haft er kendte bivirkninger ved det Metacam
som han ellers har fået.
Jeg skal vel ikke slukke ham fordi han evnt har fået noget forkert medicin
som han ikke kunne tåle, det ville da værer tåbeligt i mine øjne.

/Jens

Fra : Lars

Dato : 22-04-10 18:33

Stig Rasmussen:
> [...]
> der skal bestemme
> tidspunktet men dig. Har selv fået aflivet 3 hunde det er en lettelse at se

Det var da noget underligt noget at sige.... både min hund og jeg har
igennem livet haft brug for binyrebarkhormon, og vi lever idag begge
fint, og ingen af os tager det mere.

Det er En af de ting som kan redde liv, men også en af de ting som kan
være farlige, alt medisin skal bruges med fornuft !

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 18:49

Lars, skrev:
> Stig Rasmussen:

> Det var da noget underligt noget at sige.... både min hund og jeg har
> igennem livet haft brug for binyrebarkhormon, og vi lever idag begge
> fint, og ingen af os tager det mere.

Angel fik også engang en kur på det da hun gik og brækkede sig i tide
og utide, hun blev rask med det samme.

> Det er En af de ting som kan redde liv, men også en af de ting som kan
> være farlige, alt medisin skal bruges med fornuft !

Der må jeg jo stole på at dyrelægen har styr på det.

/Jens

Fra : Lars

Dato : 22-04-10 18:55

Pwh forklarede:

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-10 19:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Der må jeg jo stole på at dyrelægen har styr på det.
>
> /Jens

Kære Jens.

Du skal selvfølgelig sammen med din dyrlæge *selv* bestemme hvad der er
bedst for Tyson. Dyrlægen kommer sikkert ikke med et råd, som ikke bør
følges. Jeg er af akkurat samme mening som dig. Kan Prednisolon hjælpe ville
det da være dejligt. Jeg kender også de bivirkninger der evt. kan være ved
det, da min datter har fået det for nogle år siden, men hun havde trods
bivirkningerne stor gavn af behandlingen. Det er et fint lægemiddel når det
bliver brugt med omtanke.

Det er jo dig der står i situationen, og derfor også dig alene der bestemmer
om Tyson kan få nogle flere år med den rette behandling.

Jeg tænker stadig meget på jer, og håber at Tyson må få det bedre. Der
bliver krydset fingre og poter herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 20:16

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> men hun havde trods bivirkningerne stor gavn af behandlingen. Det er
> et fint lægemiddel når det bliver brugt med omtanke.

Problemet med dyr er jo at lægen er lidt ude i noget gætteri når man
ikke kan spørge hunden hvad der er galt.
Min dyrelæge regnede med at det var pgr smerter i det hævede ben at han havde
det skidt, men igen kan det også værer bivirkninger af Metacam.
Eller at Metacam simpelthen ikke altid kan tage smerterne, man aner det ikke.
Så derfor ville hun med Prednisolon se om hævelsen i benet,
og dermed smerterne ikke kunne bedres, havde de gode erfaringer med.
Virker det går jeg da ud fra at han skal nedtrappes, og evnt prøve med Metacam igen.
Jeg vil fandeme kæmpe til det sidste for at han skal leve et godt liv, for let bare at give op.

> Det er jo dig der står i situationen, og derfor også dig alene der
> bestemmer om Tyson kan få nogle flere år med den rette behandling.

Nemlig, om det bliver dage, uger eller år. Vi tager alle de gode dage han kan få

> Jeg tænker stadig meget på jer, og håber at Tyson må få det bedre. Der
> bliver krydset fingre og poter herfra.

Takker

Ps.
Lidt kattesnak (du drager jo).
Tror du ikke at min bøvede kat i går begyndte at humpe også,
det var poten på forbenet den var gal med, kunne ikke se der var noget galt.
Nå, det ser ud til at værer gået over til i dag

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-10 21:24

> [...]
> galt.
> Nå, det ser ud til at værer gået over til i dag

Vidste du ikke, at katte er meget empatiske ? Det har nok været en
"sympatihumpen"

Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 21:39

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Vidste du ikke, at katte er meget empatiske ? Det har nok været en
> "sympatihumpen"

Og jeg som troede katten bare gjorde nar af ham

/Jens (hvis kat godt kan lide Tyson, og Tyson den)

Fra : Hm

Dato : 22-04-10 21:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

hvis gode tanker kan hjælpe Tyson, så får han rigtig mange herfra.

Hanne/som også tænker på Jens

Fra : Nana

Dato : 22-04-10 20:29

> [...]
> allerede to gange
> indstillet mig på at få ham slukket, så den barrierrer er jeg kommet over.

Det er jeg ked af at høre... Det lød ellers optimistisk med Metacam. Jeg
krydser alligevel fingre for at han får mange gode dage endnu, men jeg VED
at du vil træffe den rigtige beslutning, når den tid kommer.

Fra : Pwh

Dato : 22-04-10 21:38

Nana, skrev:

> [...]
> Jeg krydser alligevel fingre for at han får mange gode dage
> endnu, men jeg VED at du vil træffe den rigtige beslutning, når den

Han har også fået det fint igen i løbet af dagen, om det så skyldes
det Metacam han fik i morges aner jeg ikke.
Men han har da spist og gået tur og været i godt humør fra middagstid af.

/Jens