det sydfynske øhav.
Fra : Helge S

Dato : 19-04-10 13:49

Det drejer sig om en forbindelse til en ø i det Sydfynske øhav. TDC yder
omkring 0,4-0,5 Mb/s på telefonledningen, og abonnementet lyder på 512. Det
er hvad TDC kan stå inde for, og det er reelt nok. Jeg har afprøvet Oister
på øen, og der kommer hastigheden op på 1,5-1,8, men den er ret ustabil. Er
det muligt at lave noget med en udendørs antenne til mobilt bredbånd? Jeg
har hørt om det, men jeg har aldrig set det i funktion. Er det eventuelt
andre udbydere, der kan gøre det bedre?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-10 13:37

On 19 Apr., 14:49, "Helge S" <helg...@solo.dk> wrote:
> [...]
> har hørt om det, men jeg har aldrig set det i funktion. Er det eventuelt

Prøv evt at høre mulighederne hos skyline

Godtnok er de vist under beskydning for tiden, da de vist ikke har
helt styr på deres opgradering og dermed skift af udstyr..

Men i prensippet ser det da ud til at de dækker fint jylland/fyn, dog
ikke alle øerne ser ud til at der er dækning på.. Men da
radiosignalerne ret nemt går meget langt over vand, kan du da i hvert
fald prøve at høre dem ad..

Deres priser er rimelige konkurrencedygtige med deres "adsl"
hastigheder, kommer man over 2mbit i upload koster det pludselig
meget.. Men nu har de fået 10Mbit download på programmet, og man kan
få 10/2Mbit for kun 229kr/måned

https://skyline.dk/?pageID=3&ref=1

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-04-10 21:18

Bjarke Hansen forklarede den 19-04-2010:

http://www.trustpilot.dk/review/www.skyline.dk

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Helge S

Dato : 20-04-10 10:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
On 19 Apr., 14:49, "Helge S" <helg...@solo.dk> wrote:
---------------------
Prøv evt at høre mulighederne hos skyline

Sv.: Jeg er selv gammel kunde hos firmaet, så det er udelukket.

Fra : Per Nordahl

Dato : 20-04-10 13:56

"Helge S" <helge.s@solo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ---------------------
> Prøv evt at høre mulighederne hos skyline
>
> Sv.: Jeg er selv gammel kunde hos firmaet, så det er udelukket.

Velkommen i klubben.

Per Nordahl.

Fra : Karl Lassen

Dato : 19-04-10 22:24

"Helge S" <helge.s@solo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bredbånd? Jeg har hørt om det, men jeg har aldrig set det i funktion. Er
> det eventuelt andre udbydere, der kan gøre det bedre?
Man kan lave en reflektorantenne. Jeg bruger en sådan når jeg camperer
rundt om i EU og signalet er "tyndt".

http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

--
Mvh. Karl

Fra : Helge S

Dato : 20-04-10 10:31

"Karl Lassen" <karl@lassen????.dk> skrev i en meddelelse

> "Helge S" <helge.s@solo.dk> skrev i meddelelsen
> Man kan lave en reflektorantenne. Jeg bruger en sådan når jeg camperer
> rundt om i EU og signalet er "tyndt".
>
> http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/

Fantastisk. Det er lige noget for mig! Der er masser af materiale, der kan
bruges. Tak.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-10 08:19

On 20 Apr., 11:31, "Helge S" <helg...@solo.dk> wrote:
> "Karl Lassen" <karl@lassen????.dk> skrev i en meddelelsenews:4bccc9de$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>Jeg har afprøvet

Hvordan er det ustabilt? Er det signalet der er svagt, eller er der
fint signal men bare generelt langsomt net?

> Fantastisk. Det er lige noget for mig! Der er masser af materiale, der kan
> bruges. Tak.

Hvis du har forholdsvis godt signal, burde det ikke være nødvendigt
med reflektor på usb-sticken... Mine erfaringer med mobilt bredbånd,
at det er afgørende hvilket område man er koblet til, som afgør
hastigheden.. Er masten fx ikke opdateret til højere hastighed,
hjælper det ikke noget at forbedre modtagelsen... Er der først hul
igennem virker det fint nok, bare med 1streg i signal bare man er
stationær...
Den bedste løsning til en stationær løsning, er nok at skaffe en
router du kan placeret godt og højt og koble til alm netværkskabel.

Fra : Helge S

Dato : 20-04-10 16:44

> [...]

Den bedste løsning til en stationær løsning, er nok at skaffe en
router du kan placeret godt og højt og koble til alm netværkskabel.

Det er et Oisterabonnement, (der kører på 3) fra usb-stik eller router.
Forbindelsen lever op til, hvad 3/Oister lover, men den påvirkes af dis og
regn og falder til 0,2-0,4 (it-borger). Masten yder 1,5, men det kan altså
ikke fastholdes uanset vejrliget. Jeg har forsøgt at placere usb-stikket
optimalt. Fordelen ved steder er, at der ikke er så mange elektromagnetiske
forstyrrelse.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-10 08:29

On 20 Apr., 11:20, "Helge S" <helg...@solo.dk> wrote:
> [...]
> ---------------------
> Prøv evt at høre mulighederne hos skyline
>
> Sv.: Jeg er selv gammel kunde hos firmaet, så det er udelukket.

Ok, det virkede måske slet ikke eller hvordan?

Det virker ikke til de har helt styr på admistrationen, men synes da
folkt har snakket om det har kørt fint førhen??

Fra : Helge S

Dato : 20-04-10 16:13

> [...]

Det virker ikke til de har helt styr på admistrationen, men synes da
folkt har snakket om det har kørt fint førhen??
Dengang det hed Clearwire, fungerede det fint i de større byer, men det ser
ikke ud til at de rammer øen her ifølge deres dækningskort. Jeg har som sagt
dårlige erfaringer med dem, og det ville være arsurd at tegne et nyt
abonnement for at afprøve effektiviteten.

Fra : Karl Lassen

Dato : 20-04-10 19:03

> [...]
> folkt har snakket om det har kørt fint førhen??
> Dengang det hed Clearwire, fungerede det fint i de større byer, men det
Nej det kører ikke fint i Hellerup, som vel er en del af storkøbenhavn.

Skyline har de værste amatører ansat. Lige fra direktør til supportfolk.
Det er et typisk elleverandør, som ikke er vant til at give support eller
have
konkurence.
Jeg måtte låne en wireless linie fra min nabo lige siden Skyline
i starten af måneden "konverterede"
Nu har jeg fået en fast linie fra anden ISP og kører godt igen.

--
Mvh. Karl