Windows 7 - Mozilla Thunderbird - TDC/Dans~
Fra : Erik D

Dato : 17-04-10 02:39

Hej

Jeg har foræret min mor en ny PC med windows 7 installeret. Hendes
tidligere maskine kørte XP. Jeg har flyttet alt relevant fra den gamle
til den nye maskine vha. "Let overførsel" som kommer med 7´eren.
Mozilla Firefox har jeg fået til, at gå på nettet på den nye maskine,
men mailklienten Thunderbird kan jeg simpelthen ikke få til at snakke
med mailserveren på trods af, at jeg har alle relevante oplysninger.
Supporten på Dansk kabel TV er totalt værdiløs, så nu håber jeg nogen
her er været igennem møllen før mig og vil dele ud af erfaringerne.
Er der nogen der har fået Thunderbird - kabel TV til at fungere ?
Alternativet kan jo blive, at bruge outlook Express, men kan man
overhovedet det ifbm. Windows 7 ?
Man kan ikke downloade OE separat har jeg læst, men så vidt jeg kan se
følger den heller ikke med Windows 7/IE8 - eller gemmer den sig bare
et sted ?
Har været inde i "aktivere/deaktivere windows komponenter" og der er
den tilsyneladende ikke.

Erik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-04-10 10:17

Erik D frembragte:
> [...]
> Er der nogen der har fået Thunderbird - kabel TV til at fungere ?
> Alternativet kan jo blive, at bruge outlook Express, men kan man

Kan man godt; er før blevet diskuteret i en eller anden gruppe; har dog
ikke selv prøvet.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik D

Dato : 17-04-10 03:19

........Tak Hans - men hvilke af mine spørgsmål har du svaret på ?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-04-10 10:25

Erik D tastede følgende:
> .......Tak Hans - men hvilke af mine spørgsmål har du svaret på ?

Dét der står før mit svar:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-04-10 10:28

Hans Paulin (6310) skrev:

>Dét der står før mit svar:
>
>"Alternativet kan jo blive, at bruge outlook Express, men kan man
>overhovedet det ifbm. Windows 7 ?"

hvad lavede de 11 andre linjer der så ?

FUT dk.admin.netikette

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-04-10 10:30

Ivan V. Klattrup kom med følgende:

> hvad lavede de 11 andre linjer der så ?
>
> FUT dk.admin.netikette

plonk

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-04-10 10:32

Hans Paulin (6310) skrev:

>plonk

tak

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-04-10 10:24

Erik D skrev:

>men mailklienten Thunderbird kan jeg simpelthen ikke få til at snakke
>med mailserveren

Jeg aner ikke om dette værktøj virker med Dansk Kabel Tv, men du kan vel
give det et forsøg og give en tilbagemelding på det

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/E-mail/Saadan_goer_du/Saadan_opsaetter_du_din_mail.aspx

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-04-10 12:10

Erik D skrev:
> [...]
> Er der nogen der har fået Thunderbird - kabel TV til at fungere ?
> Alternativet kan jo blive, at bruge outlook Express, men kan man

Jeg formoder at login-oplysninger og password er smidt væk ?
eller sidder de i computer-mappen i reolen (hvis der er lavet en sådan)?

> [...]
> et sted ?
> Har været inde i "aktivere/deaktivere windows komponenter" og der er

Det hælper jo nok ikke med Windows Mail / Windows Live Mail, hvis
pop3/post login+password mangler.
(Outlook Express har skiftet navn i vista og Windows 7)

Men thunderbird er langt bedre end disse programmer.

Jeg kan ikke huske om man kan overføre thunderbird data filer
manuelt (de er skjulte filer i windows).

Men start med at finde de korrekte data.
Kører den gamle PC med XP endnu?
i så fald kan du i thunderbird checke opsætning på mailkonto
og finde alt pånær password.

Fra : Henning

Dato : 17-04-10 12:49

>men mailklienten Thunderbird kan jeg simpelthen ikke få til at snakke
>med mailserveren på trods af, at jeg har alle relevante oplysninger.

Du må uddybe hvilken fejlmeddelelse du får - "snakke sammen med" kan
være alt... Kan du ikke sende, kan du ikke modtage, kan du ikke logge
på?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-10 13:51

Erik D skrev:

> Mozilla Firefox har jeg fået til, at gå på nettet på den nye maskine,
> men mailklienten Thunderbird kan jeg simpelthen ikke få til at snakke
> med mailserveren på trods af, at jeg har alle relevante oplysninger.

Thunderbird bruger blot systemets internetforbindelse. Hvis den
virker, er det kun opsætningen af Thunderbird der er forkert.
Styresystemet forhindrer ikke et mailprogram i at få forbindelse
med mailserveren.

Du ville have samme problem med Windows Live Mail (afløser for
Outlook Express).

--
Bertel

Fra : Erik D

Dato : 19-04-10 05:21

Nå - Nu har jeg fået "løst" problemet. Det vil blive for omfattende at
rekonstruere hvilke fejlmeddelelser jeg har fået.
Jeg endte med, at lave en Gmail-konto til hende. Til denne kan man jo
få videresendt posten fra hendes oprindelige **********@mail.dk
adresse hos Dansk kabel TV, og det var der ingen problemer med.
Overførsel af adressekartotek vha. cvs.fil også gnidningsfrit.
Hendes gamle post sorterede vi lidt i og videresendte enkeltvis til
den nye Gmail-adresse...tidskrævende

Det første jeg gjorde med den nye maskine var jo, at køre den der "Let
overførsel" proces. I den forbindelse tænker jeg på, om det havde
været bedre at:
1. Installere Thunderbird på den gamle maskine
2. Lade Thunderbird overtage serverinstillinger fra Outlook Express
3. Lave "Let overførsel" - nu med Thunderbird-instillingerne
inkluderet.

Udbyderen Dansk Kabel TV har jeg ikke meget tilovers for, efter denne
omgang. De svarer frisk og frejdigt: "Nej, vi supporterer kun Outlook
Express".
Det ville være ønskeligt om de personer som bemander deres hotline,
havde bare et minimum af uddannelse, for slet ikke at snakke om
almindelig dannelse, som han heller ikke ligefrem brillerede med, den
hvalp jeg snakkede med.

Nå, men tak for svarene allesammen - også til jer som meget rutineret
benyttede lejligheden til, at rive hinanden lidt i næsen med
petitesser.

Erik

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-04-10 12:27

Erik D frembragte:

> Udbyderen Dansk Kabel TV har jeg ikke meget tilovers for, efter denne
> omgang. De svarer frisk og frejdigt: "Nej, vi supporterer kun Outlook
> Express".

Samme hos TDC (da jeg på hotlinen dér); Outlook dog mod betaling (som
jeg husker det).

> [...]
> havde bare et minimum af uddannelse, for slet ikke at snakke om
> almindelig dannelse, som han heller ikke ligefrem brillerede med, den

Ved TDC var det typisk studenter der lige tog et år eller to

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-04-10 12:56

Erik D skrev:

>1. Installere Thunderbird på den gamle maskine
>2. Lade Thunderbird overtage serverinstillinger fra Outlook Express

3. Kopiere thunderbirds profil fra den gamle til den nye - det virker.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-04-10 13:50

Erik D skrev:
> [...]

> havde bare et minimum af uddannelse, for slet ikke at snakke om
> almindelig dannelse, som han heller ikke ligefrem brillerede med, den

det gælder vist efterhånden de fleste udbydere.... ;(

Alt man behøver er de "teksniske" paramatre til mail,
dvs pop3-konto, pop3-server (+port), password, og smtp-server til udgående.
Så alt gui-snapshots til support af Outlook Distress & Co kan man undvære.

Fra : N/A

Dato : 19-04-10 13:50

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-04-10 15:41

> det gælder vist efterhånden de fleste udbydere.... ;(

Nu er danskernes folkesport jo at spare penge, og en teknisk "dum"
studine med sød stemme er noget billigere end en teknisk kyndig
person. "Markedet" vinder igen.

Thomas

Fra : Frank Damgaard

Dato : 20-04-10 21:34

Thomas S. Iversen skrev:

> Nu er danskernes folkesport jo at spare penge, og en teknisk "dum"
> studine med sød stemme er noget billigere end en teknisk kyndig
> person. "Markedet" vinder igen.

jeg ville være tilfreds hvis de data blot fremgik af "TDC"-hjemmesiden et sted,
og ikke kun "GUI" versioner af opsætninger af Outlook mfl.

men de fleste har problemet med at de har "glemt" password osv., for de papirer
er for længst smidt ud, og så kan det være noget bøvlet at få nye password ;(

Fra : Henning

Dato : 21-04-10 06:59

>men de fleste har problemet med at de har "glemt" password osv., for de papirer
>er for længst smidt ud, og så kan det være noget bøvlet at få nye password ;(

Der findes masser af gratis programmer, som i klar tekst viser diverse
passwords i windows, så de er ikke noget problem. Sidst jeg skulle
bruge et googlede jeg og tog det første det bedste!

Fra : netsrak

Dato : 25-04-10 06:11

Den 17-04-2010 10:39, Erik D skrev:
> [...]
> et sted ?
> Har været inde i "aktivere/deaktivere windows komponenter" og der er

En anden gang så kunne dette måske være en hjælp.

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

      mvh Karsten

Fra : Erik D

Dato : 03-05-10 04:34

> En anden gang så kunne dette måske være en hjælp.
>
> http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for...
>
>                 mvh Karsten

Argh - det burde jeg have kunnet sige mig selv - at Mozilla
selvfølgelig hjælper Thunderbird på vej. Tak Karsten.