Update 3 Tyson
Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 08:52

For dem der gider følge med.

Det så jo ellers ud til at han var i bedring, men så ikke alligevel.
Her i weekenden gik det ikke så godt, tydeligvis smerter i benet,
jeg regnede faktisk med at skulle ned med ham i mandags.
Men han havde det rimeligt godt på morgenturen mandag,
og ville fint gå tur og lege bold både mandag og tirsdag eftermiddag.
Men tirsdag aften gad han ikke rigtigt æde sin mad,
den gled dog ned til sidst.
Onsdag (i går) var han ikke meget værd på turen,
og sin mad rørte han slet ikke (han elsker normalt det kallun han fik),
så den var helt gal kunne jeg mærke.
Her til mogen måtte vi opgive at gå den normale tur, men vendte om
efter 50 meter, en snegl ville have overhalet ham
Jeg ringede så i dag straks dyrelægen åbnede kl 8,
vi blev enige om at han skulle have en sidste chanche på Metacam,
det virkede tilsyneladene sidst.
Hjælper det ikke tilstrækkeligt (hvad jeg ikke mere tror på) vil det
eneste rigtige værer at give ham fred.

Jeg vil ikke stikke mig selv blår i øjnene, og Tyson skal ikke lide
og syne langsomt hen fordi jeg evnt skal værer et skvat.
Angel kan jeg også mærke bliver påvirket af det,
og det er jo heller ikke fair overfor hende.

/Jens

Fra : JB

Dato : 15-04-10 09:20

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Angel kan jeg også mærke bliver påvirket af det,
> og det er jo heller ikke fair overfor hende.

Det var en trist update. Forhåbentlig er det forbigående, og Tyson bliver
frisk igen.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 09:36

JB, skrev:

> Det var en trist update. Forhåbentlig er det forbigående, og Tyson
> bliver frisk igen.

Tror ikke på det mere, også ud fra at det er gået så hurtigt som det er.
Jeg troede en overgang jeg sporede en smule bedring, men nu er han
meget værrer end da jeg for 3 uger siden tog ham til dyrelægen første gang.
Ikke at ville spise og ikke at ville gå tur er normalt for hunde et dårligt tegn,
og for Tyson må man sige det er et ekstremt dårligt tegn.
Jeg fandt også lige før da jeg kælede lidt med ham en torn fra en hæk i siden på ham,
(nok fra min egen have) som han sagtens selv havde kunnet fjerne.
Den reagerede han ikke engang på at jeg hev ud.
Det er for mig et tegn på at noget andet gør meget mere ondt.

Nu har han fået en gang Metacam, så må vi se om han vil lidt med
ud i haven og se om han ikke vil have et par leverpostejsmadder til frokost.
Han sørger i det mindste for at drikke fint, mad kan han godt drosle ned for
nogle dage uden der sker noget ved det (tværtimod, han er 4 kg for tung).

/Jens (som vil gå ud i solen med vufferne)

Fra : Allan G

Dato : 15-04-10 09:58

> [...]
> nogle dage uden der sker noget ved det (tværtimod, han er 4 kg for tung).
>
> /Jens (som vil gå ud i solen med vufferne)

Æv men som jeg kan læse så sluk ham nu, så slipper du for en masse tanker
senerer
Mvh Allan der kun har prøvet det med en kat.

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 10:40

Allan G, skrev:

> Æv men som jeg kan læse så sluk ham nu, så slipper du for en masse
> tanker senerer
> Mvh Allan der kun har prøvet det med en kat.

Det var også min tanke her til morgen, men når dyrelægen der har
behandlet ham mener det er vær at give Metacam en chanche igen
følger jeg det råd, miraklernes tid er jo ikke forbi.

/Jens

Fra : Nana

Dato : 15-04-10 09:59

> [...]
> Angel kan jeg også mærke bliver påvirket af det,
> og det er jo heller ikke fair overfor hende.

Det er jeg virkelig ked af at høre.... Krydser dog stadig fingre. Håber at
det smertestillende kan hjælpe.

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 10:47

Nana, skrev:

> Det er jeg virkelig ked af at høre.... Krydser dog stadig fingre.
> Håber at det smertestillende kan hjælpe.

Hjælpe vil det uden tvivl, spørgsmålet er bare om det vil hjælpe nok.
Som han har haft det de sidste 3 uger er det ikke et værdigt liv for
en aktiv hund som Tyson, så kan han ikke på Metacam komme op
på næsten et niveau som for 4 uger siden vil jeg få ham slukket.

Min overbevisning er stadig at en hund ikke sidder og ægrer sig
over at værer død, og da Tyson ikke vil ane at han skal aflives
og det ikke gør ondt på ham gør jeg ikke ham nogen tjeneste
ved at holde liv i ham med kroniske smerter.
Det er mig og Angel der vil lide ved en evnt aflivning, ikke Tyson.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 10:35

> [...]

> Angel kan jeg også mærke bliver påvirket af det,
> og det er jo heller ikke fair overfor hende.

Har fulgt med, men ikke lige kommenteret før. Synes det er så sørgeligt, for
han er jo ikke ret gammel, men desværre går det med kræft jo ofte fandens
hurtigt.
Vores gamle nabo har lige måtte aflive sin næsten 13 år gamle gravhund i
går. Den havde kræft i milten og det er altså gået temlig stærkt ned af
bakke.

Jeg er sikker på, at du giver Tyson fred i tide, selvom det er en svær
beslutning.

Mange tanker herfra.

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 10:52

Buffy, skrev:

> [...]
> Vores gamle nabo har lige måtte aflive sin næsten 13 år gamle
> gravhund i går. Den havde kræft i milten og det er altså gået temlig

Det er også gået hurtigt med Tyson, frisk som en fisk for 4 uger siden,
og ligner lige nu noget katten har slæbt hjem

> Jeg er sikker på, at du giver Tyson fred i tide, selvom det er en svær
> beslutning.

Jeg var parat til det her i dag, men dyrelægen overbeviste mig om at
der kunne værer fornuft i lige at give Metacam en chance mere weekenden over.
Er han helt til rotterne i morgen kontakter jeg hende self igen,
ingen grund til at han skal lide unødigt.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-04-10 11:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> Er han helt til rotterne i morgen kontakter jeg hende self igen,
> ingen grund til at han skal lide unødigt.
>
> /Jens

Det gør mig så ondt for dejlige Tyson, men som du selv skrev tidligere, er
det jo Angel og dig der vil lide mest hvis Tyson må bort. Det ville også
være synd, hvis han skal lide. Metacam er et godt middel, men det tager jo
desværre kun smerterne og ikke andet.

Pøj pøj med det hele. Tænker meget på jer. Man har jo set mirakler før, så
det er mit store ønske for jer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 13:47

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> bort. Det ville også være synd, hvis han skal lide. Metacam er et
> godt middel, men det tager jo desværre kun smerterne og ikke andet.

Blive heldbredt for kræft har jeg ingen naive forestillinger om at han kan blive.
Men kunne han på Metacam få et liv der er 85-90% som før ville det også
værer fint, men det tror jeg ikke meget på længere.
At han evnt kan komme til at fungerer bare nogenlunde på Metacam synes
jeg ikke er godt nok, det er han normalt altid for aktiv til at kunne trives med.

> Pøj pøj med det hele. Tænker meget på jer. Man har jo set mirakler
> før, så det er mit store ønske for jer.

Takker, jeg skal nok holde gruppen underrettet om udviklingen.

/Jens

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 15-04-10 12:46

Andre har skrevet hvad jeg tænker, så du får bare al den cyber støtte og
varme tanker fra mig.

Jeg har med glæde fuldt dine indlæg om jeres liv og at BARFE

VH Pernille

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 13:54

Pernille Højgaard, skrev:
> Andre har skrevet hvad jeg tænker, så du får bare al den cyber støtte
> og varme tanker fra mig.
>
> Jeg har med glæde fuldt dine indlæg om jeres liv og at BARFE

Tak for støtten
Mht Barf ville han ikke engang gnaske det flæskeben jeg gav ham i morges,
så Angel den lille finke fik sig en dobbeltportion.
Han har så til gengæld fået en kæmpe leverpostejsmad til frokost,
den gled ned, alle sundhedsregler er suspenderet lige i øjeblikket
Jeg har tøet kyllingelår op til ham til aftensmad, de skal såmænd nok også
glide ned, El-Kama slipper han så for i dag, nu skal han bare forkæles.

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-04-10 16:58

On Thu, 15 Apr 2010 09:52:20 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

<...>

>Jeg vil ikke stikke mig selv blår i øjnene, og Tyson skal ikke lide
>og syne langsomt hen fordi jeg evnt skal værer et skvat.
>Angel kan jeg også mærke bliver påvirket af det,
>og det er jo heller ikke fair overfor hende.

Jeg synes, du gør det helt rigtige - jeg har desværre for nyligt se en
af mine sygne hen og der gik for længe før vi fik svar på
blodprøverne. Scanning viste ingenting - men blodprøverne gjorde.
Det var en trist sidste uge - heldigvis gik hun stadig tur mv. dog
noget sløvt og langsomt. Men kunne jeg spole tilbage, ville jeg nok
have trykket på knappen i stedet for alle blodprøverne, men bagefter
er man så klog. Så derfor synes jeg, du har den helt rigtige
indstilling - vi vil det bedste for dyrene.
Men jeg ønsker Tyson får det bedre - så i kan få en god sommer sammen.
Så må tiden afgøre, hvornår det er slut.

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 17:21

Ivan Madsen, skrev:
> [...]
> Men jeg ønsker Tyson får det bedre - så i kan få en god sommer sammen.
> Så må tiden afgøre, hvornår det er slut.

Du kan næsten læse mine tanker.
Det jeg nemlig godt ville onde Tyson var at få en god (sidste) sommer,
han har kedet sig gevaldigt denne vinter.
Så nu hvor badesæsonen lige står for døren ville jeg have det rigtigt godt
med at han fik den med, han er jo vant til dagligt at svømme i Damhussøen
når temperaturen er til det, det er simpelthen det bedste han ved
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2646

Update ellers.
Han fik en gang Metacam i formiddags, og vi har lige gået en tur på Engen.
Han har stadig smerter, men meget bedre end i morges, ville gerne lege pind.
Dog er han i en stand så jeg ikke vil mene det er holdbart i længden,
så ved mindre han får det væsentligt bedre i løbet af weekenden må
jeg se i øjnene at det skal ende

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-04-10 17:42

On Thu, 15 Apr 2010 18:20:30 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>med at han fik den med, han er jo vant til dagligt at svømme i Damhussøen
>når temperaturen er til det, det er simpelthen det bedste han ved

Det er jo et herligt syn - det får mine pelsklumper ikke lige lov til.
Det giver begrebet våd hund en helt ny dimension, når der kan være 10
spande vand i pelsen

> [...]
>Dog er han i en stand så jeg ikke vil mene det er holdbart i længden,
>så ved mindre han får det væsentligt bedre i løbet af weekenden må

Jeg håber det bedste - men af bitter erfaring, hvis det går skævt, så
jo tidligere jo bedre.

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 18:07

Ivan Madsen, skrev:

> Det er jo et herligt syn - det får mine pelsklumper ikke lige lov til.
> Det giver begrebet våd hund en helt ny dimension, når der kan være 10
> spande vand i pelsen

Den bedste motion og underholdning jeg kan give mine hunde
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2647

> Jeg håber det bedste - men af bitter erfaring, hvis det går skævt, så
> jo tidligere jo bedre.

Det er nok også det eneste posetive jeg vil se tilbage på hvis det er,
at det er gået hurtigt fra han blev skidt, og så skal jeg ikke trække den
fordi det vil gører ondt på mig at få ham aflivet.

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-04-10 19:41

On Thu, 15 Apr 2010 19:07:28 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>at det er gået hurtigt fra han blev skidt, og så skal jeg ikke trække den
>fordi det vil gører ondt på mig at få ham aflivet.

Den sidste tur er ikke sjov - men hvis du gør det i tide behøves du i
det mindste ikke bebrejde dig selv, at du trak den for længe. Under
alle omstændigheder gør du det for hundens skyld.

Fra : Pwh

Dato : 15-04-10 20:21

Ivan Madsen, skrev:

> Den sidste tur er ikke sjov - men hvis du gør det i tide behøves du i
> det mindste ikke bebrejde dig selv, at du trak den for længe. Under
> alle omstændigheder gør du det for hundens skyld.

Prøver at blive afklaret med det inde i mit hoved.
Min "plan" indtil videre er at jeg vil bede om at få den dyrelæge (Therese)
som har kørt hans forløb, hun er rigtig god.
Jeg vil så værer med ham hele vejen igennem, så han bare tror det
er en vaccination. Tror så også Angel skal slæbes med,
men den vender jeg lige med Therese.

Det jeg er lidt i tvivl om er mht det beroligende inden den endelige sprøjte.
Jeg har de sidste gange haft god erfaring med at mine hunde fik deres præmedicin
15 min inden jeg overlod dem til dyrelægen. Men så fik jeg dem jo også igen.
Kunne forestille mig at samme nummer ville værer stressende (for mig)
da vi normalt går en lille tur til hunden bliver skvattet og så går ind.
Ved en aflivning skal jeg jo så bringe Tyson til skafottet,
om det er bedre at gører som "normalt" eller han får den beroligende
inde på klinikken og vi venter der er jeg lidt i tvivl om.
Umiddelbart hælder jeg mest til at gører alt så det ligner hverdag
og se stort på hvad jeg selv føler, er bare bange for at det smitter på ham.

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 16-04-10 01:46

On 15 Apr., 21:20, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Umiddelbart hælder jeg mest til at gører alt så det ligner hverdag
> og se stort på hvad jeg selv føler, er bare bange for at det smitter på ham.

Det gør mig ondt, at det er gået så hurtigt. Jeg kan godt forstå, du
vil se tiden an over weekenden med metacam, hvis han har det rimeligt
med det.
Jeg har selv haft hunde, der har haft kræft og hvor det er gået
hurtigt, det er svært at acceptere. Omvendt så tror jeg også, at når
man først har set i øjnene at tiden er kommet, så er der ingen grund
til at udskyde det. Selvfølgelig vil man gerne beholde sin hund så
længe som muligt, men når man først er begyndt at snakke om dage eller
måske en uge, så hellere sige stop. Hvis man trækker det i langdrag,
ender man let med nogle dage som hverken hund eller ejer nogen glæde
af. Hunden har det ikke godt, og som ejer kan man ikke tænke på eller
beskæftige sig med andet end, hvordan hunden nu har det, og hvornår
det skal være. Det er rent sejpineri.

Mht. aflivning har jeg altid siddet stille på gulvet med hunden efter,
den har fået den beroligende sprøjte. Det er altid gået hurtigt,
hunden har lagt sig og er hurtigt gledet ind i bevistløsheden.
Selvfølgelig er man selv frygtelig berørt at situationen, men jeg
mener man skylder sin hund at tage sig sammen den korte tid, så den
ikke "smittes". Det lyder måske hårdhjertet, men det er jeg nu ikke.
Til gengæld har jeg altid lidt i dagene op til og efterfølgende kan
jeg jo så sørge uden at påvirke i hvert fald den hund.
Noget andet er også, at når man ser en hund, der har smerter slappe
fuldstændig af, når bedøvelsen virker, føler man virkelig, at man gør
det rigtige.
Og det er jeg sikker på, at du også vil gøre, hvis det er tiden nu.

VH Lene

Fra : Pwh

Dato : 16-04-10 13:52

Lene Nielsen, skrev:

> Det gør mig ondt, at det er gået så hurtigt. Jeg kan godt forstå, du
> vil se tiden an over weekenden med metacam, hvis han har det rimeligt
> med det.

Han har det rimeligt godt lige nu, spiser og vil gå tur.

> [...]
> af. Hunden har det ikke godt, og som ejer kan man ikke tænke på eller
> beskæftige sig med andet end, hvordan hunden nu har det, og hvornår

Taget til efterretning.

> [...]
> Til gengæld har jeg altid lidt i dagene op til og efterfølgende kan
> jeg jo så sørge uden at påvirke i hvert fald den hund.

Jeg håber at jeg kan få ham aflivet rimeligt akut når det er,
vil ikke kunne holde ud at skulle bestille tid til det flere dage i forvejen.

Håber du har ret.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 16-04-10 19:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

Hej, Jens
Kom lige forbi gruppen - havde håbet på en bedre update 3.

Ved hvor slemt det er at gå med disse tanker.

Hanne/ som sender de bedste tanker

Fra : Pwh

Dato : 17-04-10 10:49

Hm, skrev:
> [...]
>
> Hej, Jens
> Kom lige forbi gruppen - havde håbet på en bedre update 3.
>
> Ved hvor slemt det er at gå med disse tanker.

Takker for de venlige tanker

Det ser så ud til at Tyson reagerer utroligt posetivt på Metacam.
Han havde en god aftenstur i går med svømmetur og det hele,
åd sin aftensmad med vanlig appetit (=polerede Angels madskål også)
Så jeg beslutte at teste ham lidt i dag med en lang tur (2 timer, ca 12km) til Volden.
Vi er lige kommet hjem, og jeg vil mene at han opførte sig 90% af normalt,
fes op og ned af voldskrænten, svømmede i voldgraven og var pindeplagsom som vanligt
Heller ikke noget med at hænge 2-3 meter efter mig på turen tilbage,
som han ellers har gjort lidt på det sidste, der var energi på hele turen igennem
Så jeg håber at han kan få nogle (mange) måneder hvor han får Metacam dagligt,
det er min dyrelæge helt med på at han får hvis det hjælper ham til en tålelig tilværelse.

/Jens (hvis hunde snart vil have noget frokost)

Fra : jopa

Dato : 17-04-10 11:12

Pwh skrev:

> [...]
> fes op og ned af voldskrænten, svømmede i voldgraven og var pindeplagsom som vanligt

Lyder fint

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-04-10 11:19

jopa, skrev:

> Lyder fint

Nemlig, alle de gode dage (mdr) han kan nå og få synes jeg han skal have med.

Metacam er vist ikke ligefrem sundt, men som jeg har kunnet surfe mig til er
der flere der har givet deres hunde det i årevis hvis de feks har dårlige hofter.
Så har min dyrelæge ingen skrupler ved at give ham det permanent har jeg det heller ikke.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-04-10 11:49

Pwh skrev:

> [...]
> Så har min dyrelæge ingen skrupler ved at give ham det permanent har jeg det heller ikke.

Hvis han reagerer positivt på det og du kan se han trives er der intet
alternativ.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-04-10 12:36

jopa, skrev:

> Hvis han reagerer positivt på det og du kan se han trives er der intet
> alternativ.

Jo, aflivning.
Ved at nogen har den (i mine øjne) forblommede ide at hvis en hund
skal have smertestillende dagligt er det ikke et værdigt hundeliv.
Jeg mener, vi andre skyder os vel heller ikke en kugle for panden
hvis vi får en lidelse der kræver smertebehandling resten af vores dage.

/Jens

Fra : Onkel Andy

Dato : 17-04-10 13:21

On Sat, 17 Apr 2010 13:35:33 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Jeg mener, vi andre skyder os vel heller ikke en kugle for panden
>hvis vi får en lidelse der kræver smertebehandling resten af vores dage.

Du skal ikke være bange for at bruge Metacam til Tyson, min
schæferhund har fået det i 4-5 år pga gigt. Han fylder 13 om nogle
måneder, det havde han ikke gjort, hvis ikke han kunne holdes
smertefri. Hans lever- og nyretal er fine, det bliver checket flere
gange årligt, så bare kør på. Vi køber 180 ml Metacam flasker.

Vi bruger iøvrigt Luposan Gelenkkraft til at smøre de gamle knogler,
men det er en helt anden historie...

Håber I får mange gode oplevelser endnu.

Mvh.

Fra : Pwh

Dato : 17-04-10 16:09

Onkel Andy, skrev:

> [...]
> smertefri. Hans lever- og nyretal er fine, det bliver checket flere
> gange årligt, så bare kør på. Vi køber 180 ml Metacam flasker.

13 år er også en flot alder for en Schæfer, og det ville da have været
tåbeligt af dig at aflive ham når Metacam nu virker.
Rart at læse at andre også har samme indstilling som jeg.
Køber man som dig Metacam i husholdningsflasker bør den
ekstra udgift heller ikke slå bunden ud af nogens økonomi.

> Håber I får mange gode oplevelser endnu.

Takker, det håber jeg også.
Jeg begynder nok også at værdsætte ham endnu mere nu hvor
det rigtigt er gået op for mig at det er på lånt tid vi har vores hunde.
En smule mere forkælet bliver han nok også nu, og mon ikke også
grænsen for hvornår han bliver irettesat bliver udvidet lidt.
Hans slankekur sætter jeg også lidt på stand by.
Så når han endelig takker af bliver det som en smaskforkælet, laskefed
og selvtilfreds køter

/Jens

Fra : Hm

Dato : 17-04-10 21:12

> [...]
> Hans slankekur sætter jeg også lidt på stand by.
> Så når han endelig takker af bliver det som en smaskforkælet, laskefed

Det var sandelig også på tide bliv du endelig ved med det

Hanne/ som syntes Tyson fortjener det

Fra : Pwh

Dato : 18-04-10 05:07

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det var sandelig også på tide bliv du endelig ved med det
>
> Hanne/ som syntes Tyson fortjener det

Stemmerne her i huset er to for, mig+ Tyson og to imod Angel og katten

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-04-10 18:42

> Stemmerne her i huset er to for, mig+ Tyson og to imod Angel og katten

Dvs at det er den klassiske 'uenighed' mellem kønnene?

Håber det bedste for Tyson, det fortjener han.

Det at tage beslutningen om at trække stikket er ikke let.
Det at få det gjort er heller ikke let.
Men da det er os der har valgt at få kræ'ene, så er det også noget vi har
påtaget os.
Så er det ikke til at komme udenom, vi skylder de kræ-dyr det bedste vi kan
give dem, incl et værdigt liv og en værdig død.

Nyd dyrene, vi har dem kun til låns.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 18-04-10 19:59

Uffe Bærentsen, skrev:

> Dvs at det er den klassiske 'uenighed' mellem kønnene?

Katten er nu af hankøn

> Håber det bedste for Tyson, det fortjener han.

Takker, ja han har alle dage været mig en god hund
som jeg har haft mange gode timer sammen med.

> [...]
> Så er det ikke til at komme udenom, vi skylder de kræ-dyr det bedste
> vi kan give dem, incl et værdigt liv og en værdig død.

Det er let nok at have den indstilling når man får dem 8 uger gamle,
når det pludselig bliver alvor er man ikke helt så stor i slaget.
Synes bare 8 år er en anelse tidligt for ham at skulle takke af.

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 17-04-10 10:40

On 17 Apr., 13:35, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Jeg mener, vi andre skyder os vel heller ikke en kugle for panden
> hvis vi får en lidelse der kræver smertebehandling resten af vores dage.

Og hvad så hvis det ikke er sundt? Hvad rolle spiller det nu? Det er
så noget, man kan tænke på med en ung hund med et forhåbentligt langt
liv foran sig. Når alternativet er aflivning, så kan jeg ikke se at
langtidsvirkningen spiller den store rolle.
F.øvr. har jeg også haft et par ældre hunde, der har levet deres
sidste år på metacam p ågrund af gigt. Jeg har aldrig set nogen
bivirkninger, så det ville jeg nu ikke være så nervøs for at bruge. Og
skulle Tyson nu være en af dem, der får bivirkninger, ja, men så kan
man jo ændre situationen, når det sker.

Jeg har heller aldrig fattet, at man ikke skulle kunne give en hund et
værdigt liv på smertestillende medicin. Hvis medicinen virker, ville
det da være tåbeligt at aflive i stedet for, i hvert fald hvis man er
glad for sin hund. Og hvis medicinen ikke virker, ja så vil
symptomerne jo være de samme, som hvis den havde smerter uden medicin,
og så må man jo tage den derfra. Men at aflive bare per princip fatter
jeg ikke.