TDC blokerer ikke port 25 mere?
Fra : Leif Neland

Dato : 12-04-10 23:35

Er det kun min adsl, der nu er åben på port 25 både ind og ud, eller er
det generelt for TDC?

Der har jo tidligere været lukket for den port.

Leif

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-04-10 23:47

Leif Neland skrev:
> Er det kun min adsl, der nu er åben på port 25 både ind og ud, eller er
> det generelt for TDC?
>
> Der har jo tidligere været lukket for den port.

Det ved jeg ikke, men mon ikke det er en midlertidig "fejl", fordi de er
i gang med at rode med noget?

Hvordan opdagede du det?

/Lars

Fra : Per Jørgensen

Dato : 13-04-10 05:33

On 13-04-2010 00:47, Lars Kongshøj wrote:

> Det ved jeg ikke, men mon ikke det er en midlertidig "fejl", fordi de er
> i gang med at rode med noget?
>
> Hvordan opdagede du det?
>
> /Lars
Det kommer an på om du har en statisk IP eller en Dynamisk!

Jeg har Aldrig haft problemer så længe jeg har haft en statisk IP - har
jeg altid kunne have en Mailserver bagved en TDC-server

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-04-10 08:31

Per Jørgensen skrev:
> Det kommer an på om du har en statisk IP eller en Dynamisk!
> Jeg har Aldrig haft problemer så længe jeg har haft en statisk IP - har
> jeg altid kunne have en Mailserver bagved en TDC-server

Ja, men det lod til at der var sket en ændring for Leif, så der må være
nogen, der har pillet ved det.

/Lars

Fra : Per Jørgensen

Dato : 13-04-10 11:36

> Ja, men det lod til at der var sket en ændring for Leif, så der må være
> nogen, der har pillet ved det.
>
> /Lars

Det kunne jo være at han ved at få oprettet en statisk IP - for at få en
hjemmeserver - og dermed har skiftet fra Dynamisk til statisk IP.

så var det reelt løsningen, netop fordi ved statisk IP er den åben og
ikek ved dynamisk ( men det er bare min opfattelse)
per

Fra : Leif Neland

Dato : 13-04-10 19:28

Lars Kongshøj skrev:

> Det ved jeg ikke, men mon ikke det er en midlertidig "fejl", fordi de er
> i gang med at rode med noget?
>
> Hvordan opdagede du det?

Der kom lidt mere spam.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 13-04-10 21:12

Leif Neland skrev:
> Der kom lidt mere spam.

Ikke forstået? Havde du en smtp-server stående, som kun modtog mail fra
dit lokalnet før, som nu også modtager spam adresseret til dig fra
internettet?

/Lars

Fra : Leif Neland

Dato : 13-04-10 22:27

Lars Kongshøj skrev:
> [...]

I forrige døgn var der
1102 connects fra fremmede mailservere.
Dette gav:
1324 "User unknown"
37 andre rejects

> Ikke forstået? Havde du en smtp-server stående, som kun modtog mail fra
> dit lokalnet før, som nu også modtager spam adresseret til dig fra
> internettet?

Jeg har en server "ude på nettet", der også har spamfiltrering, og som
relæ'er
posten videre til hjemmeserveren på en alternativ port.
Serveren derude er også smarthost for hjemmeserveren på den alternative
port.

Serveren derude er primær mx, den hjemme er sekundær mx.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Cykelsmeden

Dato : 14-04-10 08:48

Leif Neland wrote:

> [...]
> alternative port.
>
> Serveren derude er primær mx, den hjemme er sekundær mx.

Det betyder vel at den er åben på port 25- ellers er der vel ingen
mening i at have den som sekundær?
Så har der vel altid været adgang for ISP via port 25, og nu er der så
sket det at spammermaskiner har fundet dette hul.

finn

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-04-10 21:40

Leif Neland wrote:

> Er det kun min adsl, der nu er åben på port 25 både ind og ud, eller er
> det generelt for TDC?
>
> Der har jo tidligere været lukket for den port.

Hos mig er port 25 stadig lukket for indgående trafik (har ikke checket
udgående til andre smtp servere end TDC's).

--
Jesper Lund

Fra : Knagsted

Dato : 28-04-10 16:39