Verdens største rokkesten i sverige, hvor?
Fra : Flemming

Dato : 31-03-10 20:52

Vi var i sverige for 5 år siden og skal nu guide nogle venner til
rokkestenen som vi mener er ved Marianelund

http://picasaweb.google.com/biofyr/Sverige2005?authkey=Gv1sRgCNiXhpvYh52GtgE&feat=directlink

er der nogen her som kan hjælpe med den nøjagtige placering

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-10 21:54

"Flemming" <spam@nej.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> er der nogen her som kan hjælpe med den nøjagtige placering

Næppe verdens største, idet det andre steder på nettet fremgår, at den
ligger ved Buenos Aires, og den største i Europa skulle ligge ved Stavanger.
http://www.google.dk/search?q=verdens+st%C3%B8rste+rokkesten&hl=da&tbs=clir:1,clirtl:en,clirt:en+world's+largest+rocking+stone&ei=2LSzS-6IAsWa-AbzyZGMAg&sa=X&oi=clir_tip&ct=search_link&resnum=11&ved=0CCUQ_wEwCg

Kurt

Fra : Peter

Dato : 01-04-10 09:35

"Flemming" <spam@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogen her som kan hjælpe med den nøjagtige placering

Den ligger på ca. 57°37'59.03"N 15°36'37.92"E
hedder "Runkesten", ligger i Mariannelund (med to n'er).
I nærhedden liggger Katthult og Vimmerby.

Og mens vi er ved Astrid Lindgren, så ligger der en relativt ny seværdighed
på Stockholms havn, det er er "Toget" som er en lift turn igennem et
miniature landskab med Astrid Lindgrens historier, det tager kun 10 min. men
er man i nærheden er det absolut seværdigt.

Mvh Peter

Fra : Flemming

Dato : 02-04-10 11:35

super tak for det