Skvatmikler ?????
Fra : Pwh

Dato : 30-03-10 21:36

Hvordan ville i håndterer en evnt. aflivning af en kær ven.

Har prøvet at visualicerer det i mit hoved mht Tyson.

Vil som udgangspunkt sige at det skal foregå som et alm dyrelægebesøg
hvor Angel er med (???) for at sige farvel.

Kan så forestille mig at Tyson kommer ind og får en beroligende sprøjte,
vil så forlange at han får den endelige sprøjte mens han ligger i mit skød,
så han sover ind der og intet opdager.

Har aldrig prøvet den slags, så erfaringer ville værer guld.

/Jens (som så vil græde snot gange 10000 )

Fra : Hm

Dato : 30-03-10 22:19

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så han sover ind der og intet opdager.
>
> Har aldrig prøvet den slags, så erfaringer ville værer guld.
>
> /Jens (som så vil græde snot gange 10000 )

Uh, ha det er en svær en
Når tiden var inde, har jeg taget en hurtig beslutningen - ringet til
dyrlægen og bedt om at få et rum for mig selv og hunden - hvor jeg kunne
blive indtil jeg følte jeg havde sagt ordentlig farvel, kan ikke have at der
står en og tripper for at komme videre, det har været en god måde for mig,
altså så god som den nu kan blive.
Men hårdt er det selvom mine blev 14½ og 13½ år

Hanne/ som bestemt håber på du får flere gode år med Tyson

Fra : Leyna

Dato : 30-03-10 23:39

On Tue, 30 Mar 2010 22:36:17 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Har aldrig prøvet den slags, så erfaringer ville værer guld.

Jeg har efterhånden prøvet det nogle gange, men uanset hvor mange
gange man har prøvet, tror jeg aldrig på at det bliver nemmere.

Nå, men jeg ville vælge at få dyrlægen hjem, så dyret kan komme afsted
i de vante og trygge omgivelser. Det udelukker enhver form for stress,
og det mener jeg er bedst for alle parter. Da jeg valgte den løsning
fik vi dyrlægen til at tage hunden med til kremering bagefter. Det var
nemt og smertefrit for hunden, og totalt uden stress eller angst, og
sådan vil jeg helst sige farvel til en trofast ven.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-03-10 08:47

Leyna, skrev:

> [...]
> nemt og smertefrit for hunden, og totalt uden stress eller angst, og
> sådan vil jeg helst sige farvel til en trofast ven.

Jeg tor faktisk det vil stesse Tyson mere hvis dyrelægen kommer her.
Det er nemlig helt uvant for ham, mine hunde er jo vante til at besøge dyrelægen
ca 1 gang om måneden,vi låner deres vægt og scorer nogle hundekiks.
Så at besøge dyrelægen betrget mine hunde kun som en god oplevelse,
det stresser de kun over på den gode måde

Ville du tage Angel med eller ej, hælder mest til at det er en god ide.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-03-10 01:24

On 30 Mar., 22:36, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Hvordan  ville i h ndterer en evnt. aflivning af en k r ven.
>
> Har pr vet at visualicerer det i mit hoved mht Tyson.
>
> Vil som udgangspunkt sige at det skal foreg som et alm dyrel gebes g
> hvor Angel er med (???) for at sige farvel.

Det ville jeg ikke gøre. Der skal helst være mest mulig roomkring
sådan noget, Angel vil snarere blive urolig end egentlig sige farvel.

> Kan s forestille mig at Tyson kommer ind og f r en beroligende spr jte,
> vil s forlange at han f r den endelige spr jte mens han ligger i mit sk d,
> s han sover ind der og intet opdager.

Det er noget i den stil det foregår.
Kan forstå at du ikke har prøvet den slags før.
Det er svært at forestille sig at det skal ske en dag, især fordi
Tyson lige for tiden klarer sig, efter hvad jeg kan læse andre steder.
Det skal ske en dag for alle hunde.
Men når først tiden er kommet vil det være nemere at fostå at det skal
gøres.

> Har aldrig pr vet den slags, s erfaringer ville v rer guld.

Har prøvet det 3 gange. Det er egentlig ret udramatisk.
Dyrlægen starter med den beroligende sprøjte, og går ud af lokalet.
Efter nogen tid kommer han/hun tilbage og giver den sidste sprøjte, og
går, men holder sig i nærheden.
Et øjeblik efter kommer dyrlægen igen, og tjekker at alt er gået som
det skulle.
Så er det sket, og der er ikke mere man kan gøre. Jeg foretrækker at
forlade klinikken hurtigst herefter.
Men det er en stor hjælp at der venter en eller flere hunde hjemme som
herefter får en længere tur, hvor jeg i al fald ikke har lyst til at
mødes eller snakke med nogen.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 31-03-10 09:01

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Dyrlægen starter med den beroligende sprøjte, og går ud af lokalet.
> Efter nogen tid kommer han/hun tilbage og giver den sidste sprøjte, og

Det med den beroligende sprøjte er jeg også gået over til at de får mens
jeg er der hvis de skal under narkose, normalt går vi så ud bagved klinikken
10-15 min til den virker. Men ved en aflivning bør jeg nok blive der inde,
ellers bliver det jo som at skulle trække ham til skafottet, nok for hårdt for mig.

> [...]
> Men det er en stor hjælp at der venter en eller flere hunde hjemme som
> herefter får en længere tur, hvor jeg i al fald ikke har lyst til at

Tror stadig det er bedst at tage Angel med, men jeg vil lade dyrelægen
råde mig i det stykke, de har jo prøvet det nogle gange.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 31-03-10 10:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4bb30157$0$279

> Tror stadig det er bedst at tage Angel med, men jeg vil lade dyrelægen
> råde mig i det stykke, de har jo prøvet det nogle gange.
>
> /Jens

Jens, det er svært at sige hvordan hun vil tage det, jeg ville ikke gøre
det, men jeg tror de fornemmer meget mere end vi tror, dette skete da jeg
kom hjem efter min tæve var blevet aflivet.

Min hanhund kom styrtende ud for at vise hende, at han var sur over, han
ikke havde været med, lige som han fræser forbi mig, jeg er ved at lægge
min taske i kommoden, bremser han, vender om mod mig han "tager" min højere
hånd - det lyder dumt ved jeg, men sådan opfattede jeg det, han snusede hver
en millimeter i håndfladen, det tog laaang tid, jeg viser ham så den anden
hånd, men den havde ikke interesse, herefter gik han stille ud og lagde sig
i haven, jeg behøver vel ikke at fortælle, at den var den højre hånd jeg
havde siddet og a´et hende med al den tid jeg sad efter hun var død.

Hanne/ som sidder med tåre ned af kinderne selv om det er 10 år siden

Fra : Pwh

Dato : 31-03-10 11:00

Hm, skrev:

> [...]
> hende med al den tid jeg sad efter hun var død.
> Hanne/ som sidder med tåre ned af kinderne selv om det er 10 år siden

Jamen det kan da godt værer det er en dårlig ide at tage hende med.
Det er mere ud fra at gører situationen så normal som muligt,
og Tyson og Angel følges altid når en af dem skal til dyrelægen.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 31-03-10 17:43

> [...]
> Det er mere ud fra at gører situationen så normal som muligt,
> og Tyson og Angel følges altid når en af dem skal til dyrelægen.

Det er jo svært at vide, men du skal gøre det du føler er bedst, det kan
ikke hjælpe, man gør noget mod sin overbevisning, det er dig der skal leve
med det bagefter, så når tiden er inde, tror jeg ikke du er i tvivl om
hvordan du ønsker det gjort,

Hanne/ som følte hun fik givet den rigtige afsked.

Fra : Fynbo

Dato : 07-04-10 20:14

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du glemmer at skrive at hunden kan få eller får ufrivillig afføring når den
får sprøjten i hjertet.

Det gjorde trunte, da vi fik hende aflivet for 4 år siden.

Fynbo

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-04-10 21:26

Fynbo skrev:
> [...]
> får sprøjten i hjertet.
>
> Det gjorde trunte, da vi fik hende aflivet for 4 år siden.

Vores Golden fik begge sprøjter i poten.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Fynbo

Dato : 08-04-10 16:08

> Vores Golden fik begge sprøjter i poten.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Okay.. Vores fik en sovesprøjte og da den virkede fik hun den anden direkte
i hjertet
og så sked hun på gulvet.

Men det er åbenbart forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, hvordan de afliver.

Fynbo

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-04-10 20:25

Fynbo formulerede torsdag:
> [...]
> og så sked hun på gulvet.
>
> Men det er åbenbart forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, hvordan de afliver.

Må det være.

Ville nødig have haft din oplevelse :-/

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-04-10 00:03

On 7 Apr., 21:13, "Fynbo" <clan...@gmail.com> wrote:

> Du glemmer at skrive at hunden kan få eller får ufrivillig afføring når den
> får sprøjten i hjertet.
>
> Det gjorde trunte, da vi fik hende aflivet for 4 år siden.

Det glemte jeg ikke at skrive, fordi det ikke skete hos mine hunde.
Jeg forklarede kun hvad der skete i mine tilfælde.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 31-03-10 11:32

Pwh skrev:
> Hvordan ville i håndterer en evnt. aflivning af en kær ven.
>
> Har prøvet at visualicerer det i mit hoved mht Tyson.

Mon ikke han har mange år endnu.
I "gamle" dage kom dyrlægen her og ordnede det og vi har begravet lidt
hunde i vores lille skov, men det må man ikke mere.

Ville gå til dyrlægen og få det gjort.
desuden skal dyrlægen aflevere hunden til destruktion og det koster vist
4-500 kr.

Vi må håbe det bedste

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-03-10 07:53

On 31 Mar., 12:32, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> desuden skal dyrlægen aflevere hunden til destruktion og det koster vist
> 4-500 kr.

Jeg gav 1100 for det, en hund i 30 kilos klassen.
Men det var så også med regning og moms.

Hilsen Kim

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-03-10 15:00

On Tue, 30 Mar 2010 22:36:17 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Hvordan ville i håndterer en evnt. aflivning af en kær ven.

Det er såmænd ikke så længe siden - Fancy havde totalt nyresvigt og
sygnede nærmest hen.

> [...]
>så han sover ind der og intet opdager.
>
>Har aldrig prøvet den slags, så erfaringer ville værer guld.

Heldigvis kunne hunden selv gå det sidste stykke ind til dyrlægen,
hvor hun lagde sig på gulvet og fik sprøjten. De to andre var på
anbefaling med, så de blev klar over det var slut. De snusede begge -
kiggede op på os, som om "er det her nu rigtigt?" og så var der ingen
problemer med at efterlade Fancy.
Om det var sjovt? Nope! Men vi gjorde det rigtige for hunden omend
lige sent nok - men resultaterne af blodprøverne lod vente på sig. De
to tilbageværende har fundet ud af det i ro og mag.

Fra : kattens

Dato : 04-04-10 05:25

On 30 Mar., 22:36, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Hvordan  ville i håndterer en evnt. aflivning af en kær ven.

Jeg har prøvet det med en kat. Vi havde to katte, og begge var med hos
dyrlægen. De var begge på bordet da den ene kat blev aflivet. Det gik
stille og roligt, og den anden kat var klar over, hvad der var sket,
så da vi kom hjem med den tilbageværende kat, havde den det helt ok og
savnede ikke den aflivede kat.

Jeg kan godt anbefale den fremgangsmåde, især også fordi du selv
mener, at det vil være det rigtige.

Jeg har fulgt med længe fra sidelinien, og det gør mig ondt, at Tyson
giver den slags spekulationer.

Jeg har ikke selv hund, for jeg vil ikke være i stand til at motionere
den, derfor har jeg en kat, der hedder Thomsen.

MW