Update Tyson
Fra : Pwh

Dato : 30-03-10 18:15

Vil prøve at koge historien lidt ned.

Jeg fik besked fra labratoriet i dag, de mener overvejende sansynligt
at Tyson har en ondartet form for kræft, det var det negative
Vil kræve en vævsprøve at afgører mere precist.

Det posetive var som dyrelægen sagde at han er i hurtig bedring,
så at aflive ham ud fra nogle labratorieprøver ville værer tåbeligt
når hunden ellers er 100% rask.
Så aftalen er at han indtil videre skal gå til kontrol, og allerede i dag
kunne hun se at han så rigtigt frisk ud, og så bedømme ham ud fra det.

Så det posetive er at jeg ikke som jeg havde frygtet skal få ham slukket snarest,
som hvis han havde været angrebet i de vitale organer.
Men som det negative nok skal indstille mig på at hans levealder nok nærmere
bliver 9-10 år frem for de 12-15 år jeg havde håbet på.

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 30-03-10 11:22

On 30 Mar., 19:14, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Jeg fik besked fra labratoriet i dag, de mener overvejende sansynligt
> at Tyson har en ondartet form for kræft, det var det negative

Argh

> Vil kræve en vævsprøve at afgører mere precist.

Skal han så have taget det?

> [...]
> Så aftalen er at han indtil videre skal gå til kontrol, og allerede i dag
> kunne hun se at han så rigtigt frisk ud, og så bedømme ham ud fra det.

Ja, det er da rigtigt. Så længe han er frisk og frejdig, er der ingen
grund til at aflive ham. Hvor tit skal han til kontrol?

> Men som det negative nok skal indstille mig på at hans levealder nok nærmere
> bliver 9-10 år frem for de 12-15 år jeg havde håbet på.

Hvor gammel er det lige, han er nu?

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 30-03-10 18:31

jytte M, skrev:

> Skal han så have taget det?

Ikke bare noget man gør for sjov som jeg forstod det,
det kan vist have en del eftervirkninger (blødninger)
Så det vil de vurderer ud fra hans almentilstand.
Og igen, som jeg blev enig med hende om, kan jeg bruge det til noget
ved mindre jeg kynisk ud fra prøver vil aflive en ellers frisk og glad hund.

Det svære vil self værer at skulle gå og vurderer ham løbende,
men den dag ville komme alligevel, så bare lidt før end forventet

> Ja, det er da rigtigt. Så længe han er frisk og frejdig, er der ingen
> grund til at aflive ham. Hvor tit skal han til kontrol?

På næste onsdag indtil videre.
Eller tror jeg jævnt hen bare det er mig selv der skal vurderer ham.

> Hvor gammel er det lige, han er nu?

8 år næste måned, mener selv han er 1 år

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-03-10 18:25

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nærmere
> bliver 9-10 år frem for de 12-15 år jeg havde håbet på.

Hej igen Jens.

Det var jo heller ikke helt hvad jeg havde håbet på. Jeg har tænkt meget på
Tyson siden dit indlæg forleden. Jeg kan godt lide din optimistiske
holdning, især da han i de sidste dage har fået det bedre og bedre, så der
er jo absolut ikke nogen grund til p.t. at tage stilling til en endelig
afgørelse. Han kan sagtens leve flere år endnu, og den tid der går godt
kommer jo heller ikke dårligt tilbage. Han er en sej vovse, så jeg er sikker
på at det nok skal gå for jer.

Pøj pøj med det hele, og giv ham en stor krammer fra mig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 30-03-10 18:43

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> tage stilling til en endelig afgørelse. Han kan sagtens leve flere år
> endnu, og den tid der går godt kommer jo heller ikke dårligt tilbage.

Flere år er nok optimistisk hvis det er den kræftform de tror det er,
den er uhelbredelig og meget ondartet.
Men han skal ikke på den konto slukkes i dag eller i morgen som jeg
havde frygtet og forberedet mig mentalt på, hvordan gør man egentligt det ?
Men jeg da gjort mig nogle tanker i den forbindelse så han når det er kommer
godt afsted, ikke for at værer morbid, men gode råd modtages med kyshånd

> Han er en sej vovse, så jeg er sikker på at det nok skal gå for jer.

Han er stærk som en okse, og jeg vil self gå ind og finde alt der kan
bekæmpe det skide kræft som jeg kan.
Læste noget med at tomater ifølge nye undersøgelser skulle have god
effekt på at bekæmpe kræftceller, ved andre noget mere om det :-?

> Pøj pøj med det hele, og giv ham en stor krammer fra mig.

Takker mange gange Tove, det varmer self med noget deltalelse

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 30-03-10 14:47

On 30 Mar., 19:43, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
..
> Men han skal ikke på den konto slukkes i dag eller i morgen som jeg
> havde frygtet og forberedet mig mentalt på, hvordan gør man egentligt det ?

Jeg ved det ikke. Jeg kan ikke forberede mig på den slags -- synes det
er lige forfærdeligt hver gang

> Men jeg da gjort mig nogle tanker i den forbindelse så han når det er kommer
> godt afsted, ikke for at værer morbid, men gode råd modtages med kyshånd

Det er vel meget godt at sørge for at få planlagt, hvordan det skal
foregå. Det ville jeg også selv gøre, Så vidt jeg husker,slår du af og
til et slag ind forbi for at få hundene vejet. Så dine hunde er ikke
bange for at komme der, vel. For hvis Tyson var bange for at komme ind
til dyrlægeklinikken, så var det en bedre ide, at dyrlægen kom hjem
til dig.

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 31-03-10 08:32

jytte M, skrev:
> On 30 Mar., 19:43, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> .
>
> Jeg ved det ikke. Jeg kan ikke forberede mig på den slags -- synes det
> er lige forfærdeligt hver gang

Ok, håbede at man blev mere hærdet med tiden, Tyson er jo min første hund
og vil derfor altid have en speciel plads i mit hjerte.

> [...]
> bange for at komme der, vel. For hvis Tyson var bange for at komme ind
> til dyrlægeklinikken, så var det en bedre ide, at dyrlægen kom hjem

Begge mine hunde er glade for at besøge dyrelægen, kun hvis de skal
efterlades synes de det er mindre sjovt.
Så Tyson vil ikke ane hvad der skal ske når dagen kommer,
ved mindre han kan mærke det på mig, det er jo ikke usansynligt.
Så nej, tror heller ikke det er en god ide at dyrelægen kommer her,
den situation vil virke helt forkert på ham.

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 31-03-10 01:20

> [...]
> havde frygtet og forberedet mig mentalt p , hvordan g r man egentligt det ?
> Men jeg da gjort mig nogle tanker i den forbindelse s han n r det er kommer
> godt afsted, ikke for at v rer morbid, men gode r d modtages med kysh nd

> Han er st rk som en okse, og jeg vil self g ind og finde alt der kan
> bek mpe det skide kr ft som jeg kan.
> L ste noget med at tomater if lge nye unders gelser skulle have god
> effekt p at bek mpe kr ftceller, ved andre noget mere om det  :-?

> Takker mange gange Tove, det varmer self med noget deltalelse

Hej Jens

Jeg er ked af at høre, at Tyson har fået bekræftet, at det var kræft.
Men i hvert fald skal han ikke aflives lige nu, og selvfølgelig skal
du bekæmpe det, alt hvad du kan.

Jeg har selv haft en hund, der fik en kræftdom som 8 årig. Hendes var
i munden, hvor det ikke kunne fjernes, og hun fik en dom på maks 6
mdr. tilbage at leve. Eftersom en del hendes kræft var synlig kunne
jeg følge udviklingen, og det gik virkelig hurtig i begyndelse, men
jeg valgte som at forsøge og styrke hendes immunforsvar med diverse
tilskudsprodukter ud fra den teori, at hjælpe hendes krop med at
bekæmpe kræften så længe som muligt. Jeg brugte primært Animastrath og
Sund med Urter.

Om det var det, der hjalp ved jeg ikke, men efter et par måneder
voksede kræften langsommere og langsommere for tilsidst at gå helt i
stå. Rille døde 13 år gammel af en helt anden årsag. Om det var
fodertilskudet, der gjorde en forskel, vil jeg aldrig kunne vide, men
det skader i hvert fald ikke, hvis det gøres med omtanke, og jeg havde
det bedre med at gøre noget, hvad enten det var effektivt eller ej.

Jeg ved, jeg var heldig i mit tilfælde, men jeg krydser fingrene for
at det går godt for Tyson også.

VH Lene

Fra : Pwh

Dato : 31-03-10 08:41

Lene Nielsen, skrev:

> Hej Jens
>
> Jeg er ked af at høre, at Tyson har fået bekræftet, at det var kræft.
> Men i hvert fald skal han ikke aflives lige nu, og selvfølgelig skal
> du bekæmpe det, alt hvad du kan.

Det er planen, vi finder os ikke i den slags her i huset

> [...]
> tilskudsprodukter ud fra den teori, at hjælpe hendes krop med at
> bekæmpe kræften så længe som muligt. Jeg brugte primært Animastrath og

Takker, vil kigge på det.

/Jens

Fra : Nana

Dato : 31-03-10 14:11

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Vil prøve at koge historien lidt ned.
>
> Jeg fik besked fra labratoriet i dag, de mener overvejende sansynligt
> at Tyson har en ondartet form for kræft, det var det negative
> Vil kræve en vævsprøve at afgører mere precist.

Det er fandme trist... Men godt at det i det mmindste ikke er lige nu. :-/
Krydser fingre for et godt forløb.