Ændre Yousee hastigheder ?
Fra : Janus

Dato : 28-03-10 08:45

Hej gruppe

Jeg hentede en fil hjem i dag og var overrasket over hastigheden. Har en 4
Mbit /512 kbit, men
det gik næsten dobbelt så stærkt som normalt.
Tog herefter yousee's hastighedstest, der viste jeg nu har en 8 Mbit /512
kbit. Ved godt at yousee's test
ikke er nøjagtig, men den giver da et ca. billede af hastigheden.

Jeg har ikke modtaget information fra yousee om ændrede hastigheder og evt.
priser.

Er der andre som oplever det samme (ændrede hastigheder) hos yousee ?

Janus

Fra : Søren

Dato : 28-03-10 10:26

On 28-03-2010 09:45, Janus wrote:
> Er der andre som oplever det samme (ændrede hastigheder) hos yousee ?

Jeg kan se at min 12/1 er blevet til 15/1, uden at jeg har hørt noget
fra yousee.

--
Søren

Fra : dennis

Dato : 28-03-10 15:39

On 28-03-2010 11:26, Søren wrote:

> Jeg kan se at min 12/1 er blevet til 15/1, uden at jeg har hørt noget
> fra yousee.

Der er intet sket her

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-03-10 20:24

Den 28-03-2010 16:39, dennis skrev:

> Der er intet sket her
Heller ikke hos mig. YouSee opgrader en bestem mængde kunder hver
nat så måske er vi heldige næste nat.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : dennis

Dato : 29-03-10 16:00

On 28-03-2010 21:23, Lars Raaby wrote:

> Heller ikke hos mig. YouSee opgrader en bestem mængde kunder hver nat så
> måske er vi heldige næste nat.

Det bliver spændende :)

Fra : dennis

Dato : 06-04-10 16:57

On 29-03-2010 16:59, dennis wrote:

> Det bliver spændende :)

Nøøøj hvor jeg venter med spænding :)

Fra : dennis

Dato : 27-04-10 13:49

On 06-04-2010 17:57, dennis wrote:

> Nøøøj hvor jeg venter med spænding :)

Hm. Det må da være en and. Ellers får alle ikke den opgradering, eller hvad?

Fra : lom k

Dato : 20-05-10 09:00

dennis wrote:

> Hm. Det må da være en and. Ellers får alle ikke den opgradering,
> eller hvad?

hmmm

jeg har "kun" TDC men jeg ville da ønske at min linie kunne bære at
blive sat lidt op. men sådan er det uden for de store byer

Fra : dennis

Dato : 20-05-10 12:02

On 20-05-2010 10:00, lom k wrote:

> jeg har "kun" TDC men jeg ville da ønske at min linie kunne bære at
> blive sat lidt op. men sådan er det uden for de store byer

Jeg har ikke set skyggen af opgradering fra 12 til 15. Så du er ikke
gået glip af så meget :)

Fra : lom k

Dato : 20-05-10 12:14

dennis wrote:

> Jeg har ikke set skyggen af opgradering fra 12 til 15. Så du er ikke
> gået glip af så meget :)

jeg ville da være lykkelig for at få de 12 mbit/s og ikke klare mig med
de 4 som jeg har i dag. som går ned for et godt ord, og tager routeren
med i en genstart, som gør mit interne net også lige forsvinder

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-10 23:12

http://yousee.dk/Bredbaand/Priser.aspx

>Er der andre som oplever det samme (ændrede hastigheder) hos yousee ?

ikke hos mig (endnu da)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens G

Dato : 01-04-10 07:42

On Sun, 28 Mar 2010 09:45:25 +0200, "Janus" <ingen@mailidag.dk> wrote:

>Er der andre som oplever det samme (ændrede hastigheder) hos yousee ?

Tjekkede lige min, og den ser ud til være ændret fra 12/1 til 15/1.
Bor i Ballerup.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Janus

Dato : 01-04-10 09:10

Jævnfør http://yousee.dk/Bredbaand/Priser.aspx , er 2 hastigheder ændret:

a) 8 Mbit/1 Mbit 199 kr.
b) 15 Mbit/1 Mbit 249 kr.

a) er nu den mindste hastighed, hvor det tidligere var en 4 Mbit/ 512 kbit
til 189 kr.
Det var den forbindelse jeg havde (4/512).
Noget kunne tyde på, at "os" med den gamle hastighed (4/512) får en lidt
anden
hastighed, nemlig 8 Mbit / 512 kbit. Dette viser yousee ihvertfald ved
forsøg på at
ændre hastigheden online og det passer også meget godt med div.
hastighedstest.
Om det så betyder at prisen forbliver uændret på 189 kr., vil tiden vise.
Men altid dejligt med lidt mere hastighed for pengene :)

b) var tidligere en 12 Mbit/1 Mbit

Janus

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-04-10 10:34

Janus wrote:

> Om det så betyder at prisen forbliver uændret på 189 kr., vil tiden
> vise. Men altid dejligt med lidt mere hastighed for pengene :)

ISP må ikke øge prisen uden at bruger har accepteret det. Vi havde en
sag hos Forbrugerombudsmanden hvor vores forbindelse hos A+/Arrownet
(kabelnet, nu er YouSee også indblandet i den) havde øget hastigheden og
samtidig automatisk hævet prisen. Vi fik den opkrævede merpris retur.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 02-04-10 12:15

Den 01-04-2010 11:33, Erik Olsen skrev:
> [...]
> (kabelnet, nu er YouSee også indblandet i den) havde øget hastigheden og
> samtidig automatisk hævet prisen. Vi fik den opkrævede merpris retur.

Har man også i form af abonnements vilkårne hos yousee når man bestiller
bredbånd hos dem. Se pkt. 19 på følgende link
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Abonnement/Abonnementsvilkaar/~/media/pdf/Hjaelp%20og%20support/BB/BB_vilkaar.ashx

Hvis de ikke varsler som beskrevet i abonnements vilkårene ja så kan man
godt indberette dem.

Dorthe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-04-10 17:09

Janus skrev:

>a) 8 Mbit/1 Mbit 199 kr.
>b) 15 Mbit/1 Mbit 249 kr.

det' næsten synd for dem, for med de hastigheder de nu vil levere, er en
nedgradering på vej her.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-04-10 07:53

Den 01-04-2010 18:09, Ivan V. Klattrup skrev:

> det' næsten synd for dem, for med de hastigheder de nu vil levere, er en
> nedgradering på vej her.

Jeg tror også jeg snupper en 8/1

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Sune

Dato : 02-04-10 10:38

On Fri, 02 Apr 2010 08:52:51 +0200, Lars Raaby <lars.raaby@kabelmail.dk>
wrote:

>Jeg tror også jeg snupper en 8/1

"Skift til en lavere hastighed 99 kr."

Kedeligt...

Mvh
Sune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-10 10:43

Sune skrev:

>"Skift til en lavere hastighed 99 kr."

efter 2 måneder giver det overskud økonomisk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sune

Dato : 02-04-10 17:41

On 02 Apr 2010 09:42:54 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>efter 2 måneder giver det overskud økonomisk

Ja, klart.

Mon man skulle prøve at bilde dem ind at det er Yousee selv der har
lavet abonnementet om og derfor selv må æde sådan en nedgradering?

Selvom ændringen stiller os bedre HAR Yousee altså lavet om i
abonnementet.

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 11-04-10 18:20

On 02 Apr 2010 09:42:54 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>efter 2 måneder giver det overskud økonomisk

Er vi sikre på at vi efter 3 mdr. ikke bliver nedgraderet til 4mbit?

Mvh
Sune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-10 06:53

Sune skrev:

>Er vi sikre på at vi efter 3 mdr. ikke bliver nedgraderet til 4mbit?

"Vi har skruet op for hastighederne, og giver dig ekstra meget fart til
samme pris. Bestil Bredbånd nu og få 15 Mbit til 12 Mbit's pris - og 8
Mbit for 199 kr.

Kampagnen løber frem til 13/6-2010, men du beholder selvfølgelig den
højere hastighed, når kampagnen er slut."

http://yousee.dk/Bredbaand/Om_Bredbaand.aspx

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sune

Dato : 12-04-10 07:19

On 12 Apr 2010 05:53:25 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Kampagnen løber frem til 13/6-2010, men du beholder selvfølgelig den
>højere hastighed, når kampagnen er slut."

Nåh ja.
Og i brevet konstateres der blot at hastigheden er ændret.

Bortset fra det er jeg stadig ikke blevet opgraderet.
Kan dog skyldes at jeg bor i et område der i forvejen er hårdt belastet.

Tit og ofte kan jeg ikke downloade med fuld speed om aftenen - nærmest
7-9mbit på en 12mbit linie.

Hver søndag aften er det ihvertfald helt sikkert med nedsat hastighed.

Mvh
Sune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-10 09:13

Sune skrev:

>Og i brevet konstateres der blot at hastigheden er ændret.

Det påstår de også min er, men den har ligget på
http://speedtest.ookla.com/result/816673351.png siden sidste år

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-04-10 10:58

Sune skrev:

>"Skift til en lavere hastighed 99 kr."

Jeg har lige fået brev i dag fra yousee, og i det står der
"Vil du skifte til en anden hastighed, kan du gøre det uden beregning frem
til 1. juni 2010. Derefter koster det 99 kr. at skifte til en lavere
hastighed"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sune

Dato : 08-04-10 11:05

On 08 Apr 2010 09:57:55 GMT, "Ivan V. Klattrup"
> [...]

>"Vil du skifte til en anden hastighed, kan du gøre det uden beregning frem
>til 1. juni 2010. Derefter koster det 99 kr. at skifte til en lavere

Jamen det er da fremragende.

Jeg har hverken fået anden hastighed eller brev.
(Endnu)

Mvh
Sune

Fra : dennis

Dato : 08-04-10 06:34

On 08-04-2010 12:05, Sune wrote:

> Jeg har hverken fået anden hastighed eller brev.
> (Endnu)

Så kan vi jo vente i spænding i fællesskab :)