Så er hvalpen bestilt :o)
Fra : jytte M

Dato : 27-03-10 17:03

Hej

Ingen spørgsmål denne gang Jeg vil blot fortælle, at bernerhvalpen
nu er bestilt. Jeg har i dag tilbragt et par timer i en hundekennel og
bare siddet i hvalpekassen og nydt de skønne små hvalpe. Både mens de
legede, og da de efterfølgende lå og gryntede i søvne. Uhhhh hvor var
de bare lækre....
De er nu 4 uger gamle, så mens jeg venter på at ugerne går, og hvalpen
bliver gammel nok, så kan jeg jo passende begynde at øve mig på at
have hvalp. Det var vist noget med, at der skulle hældes æblejuice ud
på gulvtæpperne, og yndlingsbukserne skulle klippes i stykker )))))

Hilsen Jytte M - der glæder sig som et lille barn

Fra : Pwh

Dato : 28-03-10 05:03

jytte M, skrev:
> Hej
>
> Ingen spørgsmål denne gang Jeg vil blot fortælle, at bernerhvalpen
> nu er bestilt.

Tillykke
Det bliver 4 lange uger

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-03-10 11:52

jytte M skrev:

> Hilsen Jytte M - der glæder sig som et lille barn

Så skal vi se billeder

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Lene Nielsen

Dato : 28-03-10 09:46

On 28 Mar., 01:03, jytte M <mollie-...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> på gulvtæpperne, og yndlingsbukserne skulle klippes i stykker )))))
>
> Hilsen Jytte M - der glæder sig som et lille barn

Til lykke og held og lykke med den. Det er en helt perfekt tid på
året til at have hvalp.

VH Lene

Fra : jytte M

Dato : 28-03-10 10:14

On 28 Mar., 06:02, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Tillykke
> Det bliver 4 lange uger

Takker - ja, de bliver rigtig lange. Der kommer faktisk til at gå 5
uger, for kennelejeren vil have, at de bliver 9 uger, inden de flytter
hjemmefra. Han begrunder det med, at hvalpe åbenbart har nogle
perioder, hvor de er frygtelig bange for nye ting. Den første periode
kommer, når hvalpe er 8 uger og så skulle der komme en periode igen,
når de er omkring 10 måneder. Det er ikke noget jeg har hørt om før,
men jeg har godt bemærket, at der er flere opdrættere, som siger at
hvalpene skal være 9 uger, inden de flytter hjemmefra, så måske er der
noget om snakken

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 28-03-10 17:53

jytte M, skrev:

> Takker - ja, de bliver rigtig lange.

Hov, du har slet ikke fortalt om det er en han eller en tæve.

Kan huske da jeg i sin tid valgte Tyson ud (troede jeg),
da jeg kom hjem ringede ejeren og sagde at det var en tæve
jeg havde valgt ud, det er faktisk lidt svært at se når de er 4 uger
Han måtte så på mine vegne vælge en hanhund i stedet for, da jeg dengang
ikke ville have en tæve, og det blev så Tyson, sidenhen også kaldt Tøsson

/Jens (hvis Tyson har det meget bedre i dag)

Fra : jytte M

Dato : 28-03-10 10:19

On 28 Mar., 17:46, Lene Nielsen <lnsandyb...@gmail.com> wrote:

> Til lykke og held og lykke  med den. Det er en helt perfekt tid på
> året til at have hvalp.

Tak skal du have - ja, jeg glæder mig også til at stå ude i forårs/
sommernætterne i morgenkåbe og vente på at hvalpen får tisset af

Hilsen Jytte M

Fra : Hanne

Dato : 30-03-10 17:49

Tak skal du have - ja, jeg glæder mig også til at stå ude i forårs/
sommernætterne i morgenkåbe og vente på at hvalpen får tisset af

Hilsen Jytte M

Hehe, den slags er MEGET sjovere i november/december, et par gange midt om
natten - har det stadig i rimelig frisk erindring
Held og lykke med projektet!

mvh
Hanne

Fra : Pwh

Dato : 30-03-10 17:56

Hanne, skrev:
> [...]
>

> Hehe, den slags er MEGET sjovere i november/december, et par gange
> midt om natten - har det stadig i rimelig frisk erindring

Jamen når Schæferejere ikke kan finde ud af at vælge race,
hvordan skulle de dog så kunne planlægge termin

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 28-03-10 11:25

On 28 Mar., 18:52, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Hov, du har slet ikke fortalt om det er en han eller en tæve.

Det er en tæve

> [...]
> ikke ville have en tæve, og det blev så Tyson, sidenhen også kaldt Tøsson

Ha ha ja sådan kan det gå af samme grund havde jeg engang en kat,
som startede med at hedde Verner men endte med at hedde "hr. frøken
Verner"

> /Jens (hvis Tyson har det meget bedre i dag)

Dejligt at høre - det glæder mig

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 28-03-10 19:33

jytte M, skrev:

> Det er en tæve

Du er et fornuftigt menneske
Hanhunde er kun for dem der ikke tør få en *rigtig* hund

> Ha ha ja sådan kan det gå af samme grund havde jeg engang en kat,
> som startede med at hedde Verner men endte med at hedde "hr. frøken
> Verner"

Sådan var det også med min hankat, fik den da den var ½ år gammel og
ejeren havde troet det var en hunkat og kaldt den Sheri.
Da sanheden gik op for dem blev den omdøbt til Sheriff, for tåbeligt til mig.
Så jeg omdøbte den igen til slet og ret Mis, det reagerer han fint på

> Dejligt at høre - det glæder mig

Jeg glæder mig self 1000 gange mere, alt tyder på en overbelastning synes jeg

/Jens

Fra : jopa

Dato : 28-03-10 21:23

Pwh skrev:

> Hanhunde er kun for dem der ikke tør få en *rigtig* hund

så rigtigt

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : jytte M

Dato : 29-03-10 02:17

On 28 Mar., 20:32, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Du er et fornuftigt menneske
> Hanhunde er kun for dem der ikke tør få en *rigtig* hund

Ja - sådan er det )

> Da sanheden gik op for dem blev den omdøbt til Sheriff, for tåbeligt til mig.
> Så jeg omdøbte den igen til slet og ret Mis, det reagerer han fint på

Min kat reagerer også fint på sit navn - hvis der altså er mad i
farvandet

> Jeg glæder mig self 1000 gange mere, alt tyder på en overbelastning synes jeg

Jeg krydser fingre for, at det bare er det

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 29-03-10 17:28

jytte M, skrev:

> Min kat reagerer også fint på sit navn - hvis der altså er mad i
> farvandet

Det bliver også sjovt for dig at se katten opdrage på hvalpen.
begge mine to store hundehøveder har passende respekt for katten

Kan huske da Tyson var en lille hvalp og ved et uheld vækkede katten,
så fik han hurtigt et par på skrinet (uden klør).
Tyson blev så forskrækket at jeg måtte sidde med ham på skødet
i lang tid mens han hylede ynkeligt over den onde kat
Angel har også på et eller andet tidspunkt haft snuden for langt fremme,
det har jeg så desværre ikke set. Men hun har så meget respekt for den
onde kat at hvis hun ligger i sofaen hos mig og katten hopper op,
så fiser hun af, og hun er ellers ikke bange for ret meget her i verden

Som man siger over there, cats rules and dogs droles

/Jens (hvis Tyson har det endnu bedre idag)

Fra : jytte M

Dato : 29-03-10 13:13

On 29 Mar., 18:27, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Det bliver også sjovt for dig at se katten opdrage på hvalpen.
> begge mine to store hundehøveder har passende respekt for katten

Jow jow min border collie har også passende respekt for katten -
omvendt så har katten også meget travlt med at komme af vejen, når
hunden kommer brasende Men mest af alt, så har de to rigtig meget
sammen. Der bliver brugt rigtig meget tid på fangelege

> [...]
> Tyson blev så forskrækket at jeg måtte sidde med ham på skødet
> i lang tid mens han hylede ynkeligt over den onde kat

He he ja, det er vel sådan man kan se at der er schæfer i ham )

> [...]
> onde kat at hvis hun ligger i sofaen hos mig og katten hopper op,
> så fiser hun af, og hun er ellers ikke bange for ret meget her i verden

Det er da respekt, så det basker..

> /Jens (hvis Tyson har det endnu bedre idag)

Det vil sige, at du regner med at han bliver frisk igen - dejligt

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 29-03-10 20:30

jytte M, skrev:

> [...]
> hunden kommer brasende Men mest af alt, så har de to rigtig meget
> sammen. Der bliver brugt rigtig meget tid på fangelege

Det er højest Tyson og min kat der leger lidt sammen,
Angel tør sgu ikke, glor måbende på Tyson når han tør drille katten
Det bliver da også helt optimalt for din hvalp når du har dyr i huset i forvejen,
det må trods alt værer rarere for en hvalp at der er en artsfælle og en spændende kat.
Jeg kan huske at Tyson og Angel legede meget sammen det første års tid,
nu hæger de mere bare sammen, men leger meget sjælden med hinanden.

> He he ja, det er vel sådan man kan se at der er schæfer i ham )

Ja, der skal ikke meget mere en en tissemyre til at få dem til at pive
Godt han også har Labblod så han ikke er et rent tudefjæs

> Det vil sige, at du regner med at han bliver frisk igen - dejligt

Jeg bliver mere og mere optimistisk, han fungerer faktisk 90% igen i dag.
Så det ville også gører det endnu mere frygteligt hvis han har ondartet cancer.

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 30-03-10 11:18

On 30 Mar., 18:49, "Hanne" <h...@duerikke.dk> wrote:

> Hehe, den slags er MEGET sjovere i november/december, et par gange midt om
> natten - har det stadig i rimelig frisk erindring

Uha jeg fryser bare ved tanken om det brrrrr

> Held og lykke med projektet!

Tak skal du have

Hilsen Jytte M