Hvilken bredbåndsleverandør anbefaler I?
Fra : Karl Lassen

Dato : 26-03-10 20:59

Jeg skal tvangsskiftes fra Clearwire-DanskTelecom til
Skyline fordi sidstnævnte har købt første. I den forbindelse skal jeg
så også skifte radiomodem. Jeg har fået
meddelelse om at skiftet er forestående men ingen dato.
Blot, at når mit modem ikke mere virker, så skal jeg bruge det nye
tilsendte,
måske fordi nye radiosignal vist først sendes når det gamle signal slukkes.

I 3 dage har jeg ventet på at Skyline skulle svare på e-mail
forespørgsler vedr. skiftedato mm. De har telefontid dagligt til kl. 17.
Jeg ringede kl. 16:30 og fik at vide at alle holdt fri af automatsvareren..

Nu er jeg blevet sur og overvejer at skifte ISP. Om det skal være
en leverandør med trådløs eller fastnet linie er helt ligegyldig.

Pt. er min hastighed 1 Mbit med ca. 300 kbit i upload til ca. kr. 100.
Om det så bliver 2Mbit linie til ca. kr. 170 er helt i orden.
Jeg har IP hos fonet.dk og det vil jeg bibeholde pga. prisen.
Det er derfor et krav at jeg kan lave IP telefoni via fonet.dk
Min WRT610N router har en PAP2T til IP telefonien,
nogle IP kameras, 1 netgear router som bruges som
switch (forlængelse) og 3 PCere.

Jeg regner med at sende Skyline en opsigelse på mandag
og bestille hos en ny leverandør samtidigt.

Hvilken bredbåndsleverandør vil I anbefale og hvorfor?

--
Mvh. Karl

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-03-10 23:34

Karl Lassen wrote den 26-03-2010 20:59:

> Hvilken bredbåndsleverandør vil I anbefale og hvorfor?

Jeg vil anbefale Telmore ADSL. Telmore ejes af TDC og gensælger TDC
ADSL-forbindelser. Kundeservicen har været god de gange, jeg har haft
brug for den. Jeg har haft TDC/Telmore ADSL i ca. 2 år og det har kørt
godt. Jeg har IP-telefoni hos Unotel via ADSL-forbindelsen, en router og
en SPA2102 adapter. Telmores installationsvejledning på deres websider
tyder på, at de stadig benytter samme modem, som jeg har. Det er et
modem med et enkelt stik til Ethernet og den indbyggede router er koblet
fra.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 28-03-10 08:53

Karl Lassen skrev:
> Hvilken bredbåndsleverandør vil I anbefale og hvorfor?

Fullrate kan også godt anbefales hvis vi taler ADSL forbindelser. Har
selv benyttet dem i 3 år nu og har indtil nu kun oplevet enkelte
problemer. Det var mest i starten med udfald på forbindelsen men det
gode er at man bliver holdt orienteret via SMS når der er problemer.

Deres kundeservice fungerer også udmærket. Du får godt nok ingen news
eller e-mail adresse hos Fullrate men det kan man jo få andre steder.

Ligenu kan du få en 2 Mbit/512 Kbit forbindelse til 169 kr./måned eller
10/1 Mbit til 199 kr./måned.

/Ole.

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-03-10 22:06

Den 28-03-2010 09:53, Ole Sørensen skrev:
> Karl Lassen skrev:
> Fullrate kan også godt anbefales hvis vi taler ADSL forbindelser. Har

De er dog ikke helt problemfrie i forhold til IP-Telefoni hos andre end
Fullrate. Det kræver en ændring i routerens opsætning, men hvis ellers
deres support fungere (Har aldrig selv haft kontakt til dem, så har
ingen mening om dette) burde de kunne være behjælpelige med den lille
ændring i routeren..

- Chano Andersen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 29-03-10 03:41

Chano Andersen wrote:

> [...]
> deres support fungere (Har aldrig selv haft kontakt til dem, så har
> ingen mening om dette) burde de kunne være behjælpelige med den lille

Det virker fint hos mig med IP-telefoni bagved.
Jeg bruger dog bridge mode på fullrate router (+ 10kr/md)
samt bagved en linksys router med dd-wrt ;
så burde opsætning i fullrate-router ikke have indflydelse.

Fra : Karl Lassen

Dato : 06-04-10 19:40

Tak for svarene,

Jeg har nu bestilt bredbånd hos Tellmore. Det virker som
en enkel og god løsning for mig.
Såvidt jeg kan se giver det ingen problemer med min
eksisterende router, pap2t, ip kameras, tyverialarm mv.

--
Mvh. Karl