Gfx kort til mindst 3 skærme
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-03-10 20:30

Hej!

Jeg er på udkik efter en nogenlunde billig løsning til et overvågnigssystem.
Jeg forestille mig 3-4 50" skærme (som nok reelt vil blive et tv, da det
er billgere) som er sat til en desktop pc via hdmi eller dvi

Der er ikke behov for vildt høje opløsninger, en 720P vil helt sikkert
være nok.

Flere af skærmene vil nok sidde på 5-10meter kabler.

Der skal absolut ikke spilles eller afvikles 3d grafik.
Typisk brug vil være browser per skærm.

Nogle skærme må gerne være cloner, men ikke et krav (da applikationen
bare kan startes flere gange)

Jeg har kigget lidt på diverse ATI kort med Eyefinity som kunne være et
oplagt valg. Der er dog "problemet" med så mange forskellige udgange
(dvi+hdmi+DP). Jeg forestiler mig dog ikke, at det er et større problem,
end at jeg bare må ha flere kabler, og/eller konverter stik da tv typisk
kun tager imod hdmi.

--
/Bjarke
http://backup.cent.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Hagar

Dato : 28-03-10 00:20

"Bjarke Ravn-Jonsen" <bjarke@mandril.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> (dvi+hdmi+DP). Jeg forestiler mig dog ikke, at det er et større problem,
> end at jeg bare må ha flere kabler, og/eller konverter stik da tv typisk

Har du prøvet at kigge på hvad Matrox har at byde på ?
http://www.matrox.com/en/

Hagar

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-03-10 16:19

Hvis de 3 skærme bare skal vise simple billeder uden for meget animation
osv. så kan du overveje nogle USB-grafikkort...

De skull efter sigende være fine til tekst og grafik, så længe man ikke
roder med video og spil osv.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-03-10 21:30

On 28-03-2010 17:19, Esben von Buchwald wrote:..
> [...]
> De skull efter sigende være fine til tekst og grafik, så længe man ikke

Jeg vil helst have en så "fast" løsning som muligt. Og betaler gerne
prisen for et pci-express kort, hvis blot det er internt og opfylder
mine krav.

Jeg har kigget rundt på Matrox' siden, men må indrømme de har så meget,
at det er svært at finde rundt :)

--
/Bjarke
http://backup.cent.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-03-10 22:20

On 28-03-2010 22:29, Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Jeg vil helst have en så "fast" løsning som muligt. Og betaler gerne
> prisen for et pci-express kort, hvis blot det er internt og opfylder
> mine krav.

Om du har en USB adaptor mellem skærmens HDMI kabel og PCen gør det vel
ikke mindre fast... Med den kabellængde du skal bruge kan du også
risikere at skulle investere i en HDMI repeater - som der også skal
trækkes strøm til - der ville en USB hub måske være en fordel i stedet,
og så have converteren ude tæt på skærmene.

Skal de vise samme billede eller 3 forskellige? Hvis de skal vise samme,
er det jo nok med en 1-3 HDMI splitter...

Hvis du insisterer på en intern løsning, så køb et motherboard med 2x
PCIe x16 porte og så 2 af de billigste grafikkort du kan finde med 2
digitale udgange, underordnet om det er DVI eller HDMI, og så sæt det
sammen med nogle adapterkabler

Alternativt kan du også lede efter grafikkort med PCI interface, så kan
der tit sidde 3-4 stykker i PCen

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-03-10 10:16

"Bjarke Ravn-Jonsen" <bjarke@mandril.invalid> wrote in message
> [...]
> (dvi+hdmi+DP). Jeg forestiler mig dog ikke, at det er et større problem,
> end at jeg bare må ha flere kabler, og/eller konverter stik da tv typisk

Der er Eyfinity 2 kort på vej. Op til 6 skærme support på et kort.

Se eventuelt
http://news.firingsquad.com/hardware/ati_radeon_5870_eyefinity_6_edition/

Jeg aner dog intet om de dersens mini DP/DP porte, og om de er standart på
fjernsyn idag. Mener dog at have hørt at hvis man skal have en konverter fra
DP til f.eks DVI, så kræver det en aktiv konverter, der koster kassen (står
der også noget om i teksten)

Bjarne K.