Bedste placering af frie midler
Fra : JBH

Dato : 25-03-10 23:28

Jeg har en sjat penge, som jeg ikke regner med at få brug for stående i
banken, men da renten stort set er 0 (0,125%) overvejede jeg om ikke jeg
skulle bruge dem til at afdrage på boliglånet (4%) og spare nogle renter og
lidt på bidragssatsen. Det koster et gebyr på ca 1200kr.

Så fik jeg lige en tanke om at placere dem på en 3 årig højrentekonto
(3,25%) Der kan jeg få fat i pengene igen med 3 mdr's varsel mod et gebyr på
1%

Fordele/ulemper ?

mvh
JBH

Fra : Elmer

Dato : 26-03-10 21:26

JBH skrev:
> [...]
> (3,25%) Der kan jeg få fat i pengene igen med 3 mdr's varsel mod et gebyr på

Du har jo næsten selv svaret. Det er ret simpelt at regne ud hvad der er
bedst. Gebyret på 1200 giver jo næsten svaret, med mindre din sjat er
ret stor. Hvis dit boliglån er F1 eller måske F2, så vent til næste
omlægning og lav da et ekstra afdrag, - det er uden gebyr.

Elmer

Fra : JBH

Dato : 27-03-10 08:17

"Elmer" <elmer@engineer.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stor. Hvis dit boliglån er F1 eller måske F2, så vent til næste omlægning
> og lav da et ekstra afdrag, - det er uden gebyr.

Jeg havde før et F3 lån og det kunne jeg ikke indbetale ekstraordinært på
iflg. Nykredits rådgiver og han mente at jeg absolut skulle over i et
fastforrentet lån, hvilket sælfølgelig kostede en del i omkostninger. Jeg må
konstatere at Nykredits rådgiver vitterlig er NYKREDIT's rådgiver....og man
skal følge sin egen intuition gøre det modsatte af deres anbefalinger.

Jeg har valgt at tegne en 3 årig 3,25% højrentekonto og så ryger pengene
derind, så har jeg også muligheden for at få fat i dem igen før tid mod et
gebyr på 1% Fremtiden vil vise om ikke renteforskellen mv. over tid, svarer
stort set til det samme som hvis jeg var fortsat med mit F3 lån.

mvh
JBH

Fra : Jens

Dato : 14-04-10 21:49

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et gebyr på 1% Fremtiden vil vise om ikke renteforskellen mv. over tid,
> svarer stort set til det samme som hvis jeg var fortsat med mit F3 lån.

En bankrådgiver er en der rådgiver banken - IKKE kunden - husk det

Fra : Jens

Dato : 15-04-10 19:26

> En bankrådgiver er en der rådgiver banken - IKKE kunden - husk det

Hvor længe er en kunde, kunde hvis det udsagn er sandt?
Et udsagn jeg ofte støder på, også når talen falder på sælgere.
En god sælger forstår vel, at produktet skal tilføre kunden "værdi" som
overstiger prisen, for igen at kunne sælge kunden et nyt produkt.

Desværre er der nogle sælgere der ikke forstår dette simple ræsonnement,
men det er en anden historie.
Vh. Jens

Fra : JBH

Dato : 16-04-10 06:43

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En bankrådgiver er en der rådgiver banken - IKKE kunden - husk det

Ja, en rådgiver som anbefaler at omlægge et F3 lån på 400.000. til et
30årigt 4% lån..... udover rentestigningen røg der omkring 20kkr i
omkostninger. Jeg har senere erfaret (læst) at jeg faktisk godt kunne
indbetale ekstraordinært (mod et lille gebyr) på F3 lånet, dvs jeg kunne
have afdraget ekstraordinært med ca. 75kkr årligt og afviklet lånet i løbet
af få år. Det var nok det som rådgiveren ville undgå :-/

Mht. højrentekontoen, så blev den heller ikke oprettet i min "egen" bank

mvh
JBH