Måske kræft.
Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 16:06

Vi har lige hentet Tyson hos dyrelægen hvor han har været til undersøgelse
for et hævet lår.

Det startede i Fredags med at han haltede lidt lige pludselig, opdagede så
at han lår også var hævet noget. Fik så en tid onsdag hos dyrelægen da det
ikke blev bedre, de var så nød til at få han under narkose og røngtenfotograferet
for at undersøge ham ordentligt idag.
Da dyrelægen så startede med at kalde mig ind til samtale og ikke bare kom med køteren
vidste jeg godt at det kunne værer alvorligt, jeg havde højest frygtet en korsbåndskade
og håbet på at det var en form for forstuvning, ikke at det var noget livstruende.

Det posetive var at knæ, hofter og led er helt iorden, men han har en blodansamling
som de ikke kan blive kloge på. De håber at det er en form for overbelastning,
men sagde at det muligvis kunne værer en tumor. De har nu taget samtlige prøver
som jeg forhåbentligt får svar på tirsdag.

Så det bliver nogle lange dage hvor jeg mentalt må indstille mig på at han måske
skal aflives. Som hun sagde dernede ville det værer meget synd da han trods sine 8 år
er helt utroligt sund og rask, kan heller ikke mindes han har haft en sygedag i sit liv.

Men langsomt at blive ædt op af kræft vil jeg ikke byde ham, så er der den hårde vej tilbage.

Så alle der gider det må meget gerne krydes fingre og poter for stakkels Tyson.

/Jens (hvis Tyson ligger og snupper sig en velfortjent lur på hundesengen)

Fra : Nana

Dato : 25-03-10 17:49

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tyson.
>
> /Jens (hvis Tyson ligger og snupper sig en velfortjent lur på hundesengen)

Åh nej, åh nej.... Det er jeg dælme ked af at høre. Krydser alt hvad
krydses kan for at det er noget simpelt og helbredeligt.

Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 18:09

Nana, skrev:

> Åh nej, åh nej.... Det er jeg dælme ked af at høre. Krydser alt
> hvad krydses kan for at det er noget simpelt og helbredeligt.

Takker

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-03-10 17:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Så alle der gider det må meget gerne krydes fingre og poter for stakkels
> Tyson.
>
> /Jens (hvis Tyson ligger og snupper sig en velfortjent lur på hundesengen)

Kære Jens.

Nu må du altså ikke tage sorgerne på forskud. Det er sikkert noget harmløst.

Krydser alt hvad der krydses kan for Tyson.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 18:14

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Kære Jens.
>
> Nu må du altså ikke tage sorgerne på forskud. Det er sikkert noget
> harmløst.

Det håber jeg sørme du har ret i.
Men synes det er bedre at indstille sig mentalt på det værste,
så kan jeg kun blive glædeligt overrasket.
På et tidspunkt kommer dagen jo under alle omstændigheder nok,
jeg skal ikke regne med at han sover stille ind pgr alderdom en dag.
Men 8 år gammel (næste mnd) er lige tidligt nok når han ellers
er fysisk helt på toppen.

Fra : JBH

Dato : 25-03-10 17:51

> [...]
> hårde vej tilbage.
>
> Så alle der gider det må meget gerne krydes fingre og poter for stakkels

Det er hermed gjort, med ønske om at Tyson bliver rask.

mvh
JBH
(Som selv har prøvet at få sin hund aflivet pga. sygdom

Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 18:17

JBH, skrev:

> [...]

> mvh
> JBH
> (Som selv har prøvet at få sin hund aflivet pga. sygdom

Det er nok den "naturligste" død for de fleste hunde herhjemme,
specielt de større racer redder sig gerne et eller andet djævelskab med alderen.

/Jens

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 25-03-10 20:25

Her krydses alt hvad krydses kan.

Godt at du har en sund indstilling til dine hunde og deres liv.

Selv et cyber-knus skal du ha'

VH Pernille

Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 20:43

Pernille Højgaard, skrev:
> Her krydses alt hvad krydses kan.
>
> Godt at du har en sund indstilling til dine hunde og deres liv.
>
> Selv et cyber-knus skal du ha'

Takker mange gange

Nå, han har da fået ædt sig et stort måltid og vi har lige gået en aftenstur.
Han haltede ikke så meget, må gik meget langsomt, men nød turen kunne jeg se.
Han er nok stadig lidt groggy ovenpå narkosen og det smertestillende,
så han er nok friskere i morgen efter en god nattesøvn.

Han fik ved samme lejlighed det store service når han alligevel var bedøvet.
De fjernede 4 fedtknuder og gav ham en tandrensning, så han ser lidt hærget ud

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 25-03-10 22:30

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har lige hentet Tyson hos dyrelægen hvor han har været til undersøgelse
> for et hævet lår.

Rolig nu - salig Shaggy, Cairn, fik en knude under maven, blev undersøgt og
opereret som 9 årig, døde af samme kræft tre år efter. Med andre ord, glæd
dig over de næste to-tre år, han er jo ikke en hvalp.

--
Ralph

Fra : Pwh

Dato : 26-03-10 08:29

Ralph, skrev:
> [...]
> undersøgt og opereret som 9 årig, døde af samme kræft tre år efter.
> Med andre ord, glæd dig over de næste to-tre år, han er jo ikke en

Nu er der heldigvis ingen der har dømt kræft endnu.
Men er det tilfældet vil jeg i vid udstrækning følge dyrelægernes råd.
Han skal ikke dø en lansom smertefuld død fordi det vil gører ondt
på mig at han bliver aflivet, så stor egoist er jeg heller ikke.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-03-10 00:55

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> [...]
> Tyson.
>
> /Jens (hvis Tyson ligger og snupper sig en velfortjent lur på hundesengen)

Fingre, poter og klove (mine får ville også være med), er krydsede i det
midtjydske. Håber det er en bagatel, og at Tyson har mange år foran sig
endnu.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 26-03-10 08:34

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> Fingre, poter og klove (mine får ville også være med), er krydsede i
> det midtjydske. Håber det er en bagatel, og at Tyson har mange år
> foran sig endnu.

Takker

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 26-03-10 04:21

On 25 Mar., 16:06, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> men sagde at det muligvis kunne værer en tumor. De har nu taget samtlige prøver
> som jeg forhåbentligt får svar på tirsdag.

Åhh nej, der må dæleme være længe til tirsdag for dig

> Men langsomt at blive ædt op af kræft vil jeg ikke byde ham, så er der den hårde vej tilbage.

Det lyder jo fornuftigt - andet ville også være synd

> Så alle der gider det må meget gerne krydes fingre og poter for stakkels Tyson.

Herfra krydser vi alt, hvad krydses kan, og håber på nogle gode
hundeår for Tyson endnu

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 26-03-10 11:55

jytte M, skrev:

> Åhh nej, der må dæleme være længe til tirsdag for dig

Og det er ikke engang sikkert jeg får besked der,
bliver idiot hvis jeg skal vente påsken over på svar.

> Det lyder jo fornuftigt - andet ville også være synd

Nok også derfor dyrelægen syntes at jeg burde indstille mig på worst cace,
så er jeg ligesom afklaret mht det hvis jeg får et negativt svar.

> Herfra krydser vi alt, hvad krydses kan, og håber på nogle gode
> hundeår for Tyson endnu

Takker
Idag har Tyson haft det rimeligt godt, leget med pind og det hele.
Hans hævelse er faldet noget, og han halter ikke så meget,
men han får jo også smertestillende medicin, så halteriet kan snyde.

Jeg troede sgu han skulle dø i nat, han lå og gispede i et væk.
Trøstes kunne han ikke, og mere smertestillende måtte han ikke få.
Fik så den ide at han måske bare var trængende. Normalt går han bare
selv ud af sin hundelem i kælderen, men den tur var måske for anstrengende.
Så jeg lukkede ham ud af terassedøren kl 3 i nat, og han kom ind 1 time efter
gennem hundelemmen og sov fredeligt resten af natten, måske har det været
eftervirkninger af narkosen også, så han bare trængte til en gang frisk luft.

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 26-03-10 07:00

On 26 Mar., 11:54, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Og det er ikke engang sikkert jeg får besked der,
> bliver idiot hvis jeg skal vente påsken over på svar.

Ja, det kan jeg da sagtens forstå

> [...]
> eftervirkninger af narkosen også, så han bare trængte til en gang frisk luft.

Mærkeligt han stadig har så ondt, selvom han er på smertestillende.
Måske skulle du ringe til dyrlægen og høre, om der er en anden type
smertestillende. Jeg aner ikke om man kan få flere slags til dyr, men
det kunne da være en mulighed. Stakkel Tyson og stakkels dig

Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 26-03-10 15:53

jytte M, skrev:

> [...]
> smertestillende. Jeg aner ikke om man kan få flere slags til dyr, men
> det kunne da være en mulighed. Stakkel Tyson og stakkels dig

Det var bare her i nat, ved ikke om det var smerter, ubehag efter narkose,
eller om han bare var tissetrængende, efter en time i haven sov han fint uden gispen.
Han fik jo også fjernet fire fedtknuder ved samme lejlighed, så noget er der
blevet skåret i den stakkels hund, han ligner en rigtig kamphund nu

Det smertestillende han får ser ud til at virke helt fint, eller benet er blevet bedre.
I dag på gåturene tror jeg kun det var mig selv der ville se han halter lidt,
og det er vand imod hans humperi hidtil.
Han vil også gerne rende efter pinde, dog ikke med 200 km/t som han plejer.
Svømmetur plagede han også ved damhussøen i dag, men den gik ikke
Jeg spurgte dyrelægen om han skulle holdes i ro, og det sagde hun faktisk
ville værer af det onde da musklen skal arbejde for at få hævelsen væk.
Så vi har gået nogle gode ture og leget lidt med pinde og bolde hvor han helt
styrer tempoet.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 26-03-10 21:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er ikke engang sikkert jeg får besked der,
> bliver idiot hvis jeg skal vente påsken over på svar.

Åh, nej Jens de er ikke til at klare- uvisheden er næsten ikke til at holde
ud.

Selvfølgelig håber vi på det bedste, Tyson får de bedste tanker fra

Hanne / som også tænker på Jens

Fra : Pwh

Dato : 27-03-10 05:42

Fra : Leyna

Dato : 27-03-10 01:19

On Thu, 25 Mar 2010 16:06:08 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Så alle der gider det må meget gerne krydes fingre og poter for stakkels Tyson.

Der krydses herfra.
Har selv taget turen med en kræftramt hund. Jeg var så totalt
uforberedt, for hun virkede sund og rask, men hun var begyndt at bløde
udenfor løbetiden. Da det var en ældre tæve (14-15 år) regnede jeg
egentlig bare med, at hun skulle til dyrlægen at ha' en
hormonindsprøjtning, men det viste sig så at hun var smækfyldt med
kræftknuder i skeden og det var nogle af dem der var gået hul på. Hun
blev aflivet øjeblikkelig, for jeg vil heller ikke se hunden dø
langsomt og smertefuldt. Eneste trøst der var, at hun havde haft et
godt liv sammen med mig.

Mht Tyson tænker jeg lidt, at når han nu har fået fjernet flere
fedtknuder, så kunne det vel være sådan en harmløs knude der havde
lavet lidt ravage i systemet...? Jeg håber i hvert fald, at det er det
hele.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-03-10 05:49

Leyna, skrev:

> Der krydses herfra.

Takker
Selv om jeg ikke er overtroisk kan jeg jo håbe at alle de venlige tanker hjælper

> [...]
> fedtknuder, så kunne det vel være sådan en harmløs knude der havde
> lavet lidt ravage i systemet...? Jeg håber i hvert fald, at det er det

Det eneste der var på negativsiden var at de i microskopet syntes at der var
noget med cellerne fra prøven i låret der så lidt forkert ud.
Men hun sagde at det ikke nødvendigvis var tegn på at der var noget galt,
sådan var det bare engang imellem.
Alle andre symptomer syntes hun tydede på en form for overbelastning.

8 år gammel og ellers fysisk perfekt er lige tidligt nok at blive aflivet synes jeg

/Jens